Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
Cześć.
Problem polega na tym, że gdy silnik się już dostatecznie nagrzeje (90 stopni) obroty falują jak oszalałe 1000-500-1300-700. Gdy jadę cały czas podobną prędkością obroty są w miarę równe 750-850, ale gdy zatrzymam się np. na światłach to już zaczynają wariować. Na zimnym silniku obroty to mniej więcej 750-800-850.
Był u mechanika, pogrzebał trochę w nim, czyszczona była przepustnica i nadal to samo.
Jakieś propozycje?
Problem polega na tym, że gdy silnik się już dostatecznie nagrzeje (90 stopni) obroty falują jak oszalałe 1000-500-1300-700. Gdy jadę cały czas podobną prędkością obroty są w miarę równe 750-850, ale gdy zatrzymam się np. na światłach to już zaczynają wariować. Na zimnym silniku obroty to mniej więcej 750-800-850.
Był u mechanika, pogrzebał trochę w nim, czyszczona była przepustnica i nadal to samo.
Jakieś propozycje?
Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
To zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy zamkniętej przepustnicy i powoli otwierając. W miarę otwierania powinno wzrastać.
EDIT: A lambda działa dobrze?
EDIT: A lambda działa dobrze?
Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
Wielkie dzięki za radę. Jutro z rana spróbuję i dam znać.
Lambda będzie dopiero obadana.
Lambda będzie dopiero obadana.
Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
Przy okazji zobacz czy lewego powietrza nie bierze gdzieś. RP lubi mieć popękaną gumową podstawę monowtrysku i tamtędy zasysać lewe.
Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
Czytałem o tym. Jak dobrzę mogę to sprawdzić? Po samym dźwięku?
Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
Myślę że najlepiej zdjąć mono i zobaczyć w jakim stanie jest podstawka.
Chodzi o takie cudo: http://allegro.pl/guma-uszczelka-pod-mo ... 75252.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chodzi o takie cudo: http://allegro.pl/guma-uszczelka-pod-mo ... 75252.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- MŁODY88
- Gadatliwa bestia
- Posty: 830
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 21:50
- Lokalizacja: Chojnów
- Kontakt:
Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
jesli chodzi o niebieski czujnik to umnie tez nie bylo roznicy po odpieciu a jednak okazal sie walniety, koszt 15zl i auto nie do poznania. A czujnik latwo mozesz sprawdzic omomierzem.
Rezystancja:
http://obrazki.elektroda.pl/9923812500_1311329881.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesli chodzi zas o ta uszczelke pod wtryskiem to na odpalonym silniku poruszaj calym wtryskiem. Jak zgasnie to znaczy ze jest walnieta uszczelka. Ja w sklepie placilem 1.5 roku temu ok 35zl. Ogolnie jesli guma jest cala to caly wtrysk powinnien byc tez w miare sztywny jak nim poruszasz.
Rezystancja:
http://obrazki.elektroda.pl/9923812500_1311329881.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesli chodzi zas o ta uszczelke pod wtryskiem to na odpalonym silniku poruszaj calym wtryskiem. Jak zgasnie to znaczy ze jest walnieta uszczelka. Ja w sklepie placilem 1.5 roku temu ok 35zl. Ogolnie jesli guma jest cala to caly wtrysk powinnien byc tez w miare sztywny jak nim poruszasz.
Toledo III - jest
Golf IV Kombi,Renault Clio 2 1.6 16v,Golf III Kombi,AR 156 SW 2,4JTD , VW Golf II GT Specjal 1.8 RP, Seat Cordoba 2.0 ABF, Alfa Romeo Gtv 2.0 TS, Alfa Romeo 145 1.6 Boxer, VW Golf III GL 1.8 ABS, VW Golf II GL 1.8 GX - ex
Golf IV Kombi,Renault Clio 2 1.6 16v,Golf III Kombi,AR 156 SW 2,4JTD , VW Golf II GT Specjal 1.8 RP, Seat Cordoba 2.0 ABF, Alfa Romeo Gtv 2.0 TS, Alfa Romeo 145 1.6 Boxer, VW Golf III GL 1.8 ABS, VW Golf II GL 1.8 GX - ex
Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
Dzięki wielkie za odpowiedź. Dzisiaj powymieniałem kable na świece i inne pierdoły i obroty jak falowały 1000-500-1300-700 tak teraz jest ciągle 950-1000. Chcę jednak zrobić aby nie było żadnego falowania i spróbuję rezystancji.
- MŁODY88
- Gadatliwa bestia
- Posty: 830
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 21:50
- Lokalizacja: Chojnów
- Kontakt:
Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
I jak kolego czujnik sprawdziles?
Toledo III - jest
Golf IV Kombi,Renault Clio 2 1.6 16v,Golf III Kombi,AR 156 SW 2,4JTD , VW Golf II GT Specjal 1.8 RP, Seat Cordoba 2.0 ABF, Alfa Romeo Gtv 2.0 TS, Alfa Romeo 145 1.6 Boxer, VW Golf III GL 1.8 ABS, VW Golf II GL 1.8 GX - ex
Golf IV Kombi,Renault Clio 2 1.6 16v,Golf III Kombi,AR 156 SW 2,4JTD , VW Golf II GT Specjal 1.8 RP, Seat Cordoba 2.0 ABF, Alfa Romeo Gtv 2.0 TS, Alfa Romeo 145 1.6 Boxer, VW Golf III GL 1.8 ABS, VW Golf II GL 1.8 GX - ex
Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP
Witam. Co prawda jestem nowy, lecz przyłącze się do tematu. Falujące obroty to zmora w moim Golfie od ponad miesiąca czasu. Mam natychmiastowy problem. Na zimnym silniku obroty skaczą mi minimalnie( czyli wg. mnie od 750 do 1300), lecz na rozgrzanym potrafią nawet sięgać 3000 na biegu jałowym, dzięki czemu mogę jechać bez wciskania gazu praktycznie. Sprawa staje się skomplikowana, bo obroty przeskakują z 3k do 1,5k, a następnie do 2k a nagle samochód gaśnie. Na moje skromne i mało obeznane oko wygląda to tak jakby samochód nie miał kompresji. Ostatnio wymieniłem, uszczelkę pod głowicą włącznie ze wszystkimi uszczelkami układu wydechowego itp itd. Podstawa wtrysku, czyli dobrze znany romb był też wymieniany co prawda nie na nowy, lecz na używany. Nie jestem pewien, czy może być to podstawa wtrysku, czy silniczek krokowy, przepustnica, świece, zimna przewód, bądź sonda lambda. Pytanie z mojej strony, czy są to wszystkie przyczyny takiego zachowania silnika, czy jeszcze coś może mnie czeka do wymiany. Pozdrawiam serdecznie i będę na bieżąco informował o postępach moich prac(w przeciwieństwie do poprzednika)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości