Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ogoniasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1223
Rejestracja: czw wrz 06, 2012 22:10
Lokalizacja: Lublin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Ogoniasty » sob paź 20, 2012 20:47

Cześć.
Problem polega na tym, że gdy silnik się już dostatecznie nagrzeje (90 stopni) obroty falują jak oszalałe 1000-500-1300-700. Gdy jadę cały czas podobną prędkością obroty są w miarę równe 750-850, ale gdy zatrzymam się np. na światłach to już zaczynają wariować. Na zimnym silniku obroty to mniej więcej 750-800-850.
Był u mechanika, pogrzebał trochę w nim, czyszczona była przepustnica i nadal to samo.
Jakieś propozycje?


Obrazek

Awatar użytkownika
Prej
Żaneta Driver
Żaneta Driver
Posty: 305
Rejestracja: wt gru 08, 2009 11:16
Lokalizacja: Szczecin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Prej » sob paź 20, 2012 22:02

Sprawdziłeś niebieski czujnik?



Awatar użytkownika
Ogoniasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1223
Rejestracja: czw wrz 06, 2012 22:10
Lokalizacja: Lublin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Ogoniasty » sob paź 20, 2012 22:05

Odczepiałem go i chodził tak samo.


Obrazek

Awatar użytkownika
Prej
Żaneta Driver
Żaneta Driver
Posty: 305
Rejestracja: wt gru 08, 2009 11:16
Lokalizacja: Szczecin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Prej » sob paź 20, 2012 22:06

Czunik położenia przepustnicy?



Awatar użytkownika
Ogoniasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1223
Rejestracja: czw wrz 06, 2012 22:10
Lokalizacja: Lublin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Ogoniasty » sob paź 20, 2012 22:07

Hm, jeszcze nie tykany.


Obrazek

Awatar użytkownika
Prej
Żaneta Driver
Żaneta Driver
Posty: 305
Rejestracja: wt gru 08, 2009 11:16
Lokalizacja: Szczecin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Prej » sob paź 20, 2012 22:13

To zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy zamkniętej przepustnicy i powoli otwierając. W miarę otwierania powinno wzrastać.

EDIT: A lambda działa dobrze?



Awatar użytkownika
Ogoniasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1223
Rejestracja: czw wrz 06, 2012 22:10
Lokalizacja: Lublin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Ogoniasty » sob paź 20, 2012 22:15

Wielkie dzięki za radę. Jutro z rana spróbuję i dam znać.

Lambda będzie dopiero obadana.


Obrazek

Awatar użytkownika
Prej
Żaneta Driver
Żaneta Driver
Posty: 305
Rejestracja: wt gru 08, 2009 11:16
Lokalizacja: Szczecin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Prej » sob paź 20, 2012 22:16

Przy okazji zobacz czy lewego powietrza nie bierze gdzieś. RP lubi mieć popękaną gumową podstawę monowtrysku i tamtędy zasysać lewe.



Awatar użytkownika
Ogoniasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1223
Rejestracja: czw wrz 06, 2012 22:10
Lokalizacja: Lublin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Ogoniasty » sob paź 20, 2012 22:23

Czytałem o tym. Jak dobrzę mogę to sprawdzić? Po samym dźwięku?


Obrazek

Awatar użytkownika
Prej
Żaneta Driver
Żaneta Driver
Posty: 305
Rejestracja: wt gru 08, 2009 11:16
Lokalizacja: Szczecin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Prej » sob paź 20, 2012 22:29

Myślę że najlepiej zdjąć mono i zobaczyć w jakim stanie jest podstawka.
Chodzi o takie cudo: http://allegro.pl/guma-uszczelka-pod-mo ... 75252.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
MŁODY88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 20, 2007 21:50
Lokalizacja: Chojnów
Kontakt:

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: MŁODY88 » wt paź 23, 2012 14:03

jesli chodzi o niebieski czujnik to umnie tez nie bylo roznicy po odpieciu a jednak okazal sie walniety, koszt 15zl i auto nie do poznania. A czujnik latwo mozesz sprawdzic omomierzem.
Rezystancja:
http://obrazki.elektroda.pl/9923812500_1311329881.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesli chodzi zas o ta uszczelke pod wtryskiem to na odpalonym silniku poruszaj calym wtryskiem. Jak zgasnie to znaczy ze jest walnieta uszczelka. Ja w sklepie placilem 1.5 roku temu ok 35zl. Ogolnie jesli guma jest cala to caly wtrysk powinnien byc tez w miare sztywny jak nim poruszasz.


Toledo III - jest
Golf IV Kombi,Renault Clio 2 1.6 16v,Golf III Kombi,AR 156 SW 2,4JTD , VW Golf II GT Specjal 1.8 RP, Seat Cordoba 2.0 ABF, Alfa Romeo Gtv 2.0 TS, Alfa Romeo 145 1.6 Boxer, VW Golf III GL 1.8 ABS, VW Golf II GL 1.8 GX - ex

Awatar użytkownika
Ogoniasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1223
Rejestracja: czw wrz 06, 2012 22:10
Lokalizacja: Lublin

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: Ogoniasty » wt paź 23, 2012 19:48

Dzięki wielkie za odpowiedź. Dzisiaj powymieniałem kable na świece i inne pierdoły i obroty jak falowały 1000-500-1300-700 tak teraz jest ciągle 950-1000. Chcę jednak zrobić aby nie było żadnego falowania i spróbuję rezystancji.


Obrazek

Awatar użytkownika
MŁODY88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 20, 2007 21:50
Lokalizacja: Chojnów
Kontakt:

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: MŁODY88 » pt paź 26, 2012 10:32

I jak kolego czujnik sprawdziles?


Toledo III - jest
Golf IV Kombi,Renault Clio 2 1.6 16v,Golf III Kombi,AR 156 SW 2,4JTD , VW Golf II GT Specjal 1.8 RP, Seat Cordoba 2.0 ABF, Alfa Romeo Gtv 2.0 TS, Alfa Romeo 145 1.6 Boxer, VW Golf III GL 1.8 ABS, VW Golf II GL 1.8 GX - ex

Awatar użytkownika
endriuxtr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lis 08, 2012 00:30
Lokalizacja: Gdańsk

Falujące obroty na ciepłym silniku 1.8RP

Post autor: endriuxtr » czw lis 08, 2012 00:43

Witam. Co prawda jestem nowy, lecz przyłącze się do tematu. Falujące obroty to zmora w moim Golfie od ponad miesiąca czasu. Mam natychmiastowy problem. Na zimnym silniku obroty skaczą mi minimalnie( czyli wg. mnie od 750 do 1300), lecz na rozgrzanym potrafią nawet sięgać 3000 na biegu jałowym, dzięki czemu mogę jechać bez wciskania gazu praktycznie. Sprawa staje się skomplikowana, bo obroty przeskakują z 3k do 1,5k, a następnie do 2k a nagle samochód gaśnie. Na moje skromne i mało obeznane oko wygląda to tak jakby samochód nie miał kompresji. Ostatnio wymieniłem, uszczelkę pod głowicą włącznie ze wszystkimi uszczelkami układu wydechowego itp itd. Podstawa wtrysku, czyli dobrze znany romb był też wymieniany co prawda nie na nowy, lecz na używany. Nie jestem pewien, czy może być to podstawa wtrysku, czy silniczek krokowy, przepustnica, świece, zimna przewód, bądź sonda lambda. Pytanie z mojej strony, czy są to wszystkie przyczyny takiego zachowania silnika, czy jeszcze coś może mnie czeka do wymiany. Pozdrawiam serdecznie i będę na bieżąco informował o postępach moich prac(w przeciwieństwie do poprzednika) :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości