Problem z wolnymi obrotami, silnik RP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z wolnymi obrotami, silnik RP
Witam, od kiedy stałem się posiadaczem golfa mk2 z RP pod maską borykam się z pewnym problemem. Gdy temperatura otoczenia nie przekracza ~15*C, a samochód nie był odpalany co najmniej kilka godzin, silnik wskakuje na 1800-2200 obr/min i schodzi z tych obrotów dopiero gdy się zagrzeje do tych 70*C. Gdy temperatura otoczenia to ok. 15-25*C i auto nie było odpalane parę godzin, silnik po odpaleniu wskakuje na 1200 obrotów, spada na 800, wskakuje na 1200 i tak kilkanaście razy, po czym nierówno utrzymuje 750-800 obrotów. Dopiero gdy temperatura otoczenia wynosi powyżej 25*C, albo najlepiej auto stoi w pełnym słońcu, auto po kilku godzinach postoju ładnie wskakuje na 1000 obrotów i po chwili łagodnie opada na 750-800 obr. Dodatkowo gdy po zagrzaniu do 90*C, postoi jakąś godzinę, silnik znowu faluje po odpaleniu. Rzeczy które próbowałem zrobić aby zaradzić problemowi to: wymiana przepustnicy z TPSem, wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej sterownika, wielokrotny reset komputera, bez efektów. Prosiłbym o jakieś porady... Pozdrawiam
Problem z wolnymi obrotami, silnik RP
Miałem taką sytuacje u siebie 1.8 rp mi auto nie gasło ale obroty na zimnym były bardzo za niskie jakieś 750rpm a na ciepłym 1400 i sobie falowały jak chciały, wymieniłem czujnik temperatury wody i nic potem zrobiłem wszystko co opisałem poniżej i pomogło silnik pracuje miodzio dla mnie obroty na luzie N były bardzo ważne bo mam automat i po zmianie z N na D czy z N na R skrzynia odrazu ciągła i stukała :/
Mi to pomogło w sumie to na spokojnie kilka godzin roboty, czteropak i 6PLNów na sylikon.
Przede wszystkim sprawdź zacznę od najprostszych spraw:
*sprawdź szczelność wszystkich wężyków od podciśnienia, najlepiej odrazu wymień wszystkie gumowe wężyki na ich końcach na nowe,
*zdemontuj silniczek krokowy, rozbierz go jest na zatrzaskach wymyj środek i zasmaruj najlepiej smarem do plastików,
*rozbierz podstawę wtrysku wymień uszczelki ( jest ich 2 ) ewentualnie przesmaruj delikatnie sylikonem wysoko temperaturowym stare,
przy okazji wyropuj cały wtrysk, podstawę, wszystkie zaworki od podciśnień, przepustnice itd pamiętaj o tych nad wtryskiem w plastiku ze znaczkiem VW wszystko potem na sprzężone powietrze wydmuchać, jeśli użyłeś silikonu to zostaw go bez odpalania na nockę.
Jak zrobisz wszystko to napisz jaki rezultat.
Powodzenia!!
Mi to pomogło w sumie to na spokojnie kilka godzin roboty, czteropak i 6PLNów na sylikon.
Przede wszystkim sprawdź zacznę od najprostszych spraw:
*sprawdź szczelność wszystkich wężyków od podciśnienia, najlepiej odrazu wymień wszystkie gumowe wężyki na ich końcach na nowe,
*zdemontuj silniczek krokowy, rozbierz go jest na zatrzaskach wymyj środek i zasmaruj najlepiej smarem do plastików,
*rozbierz podstawę wtrysku wymień uszczelki ( jest ich 2 ) ewentualnie przesmaruj delikatnie sylikonem wysoko temperaturowym stare,
przy okazji wyropuj cały wtrysk, podstawę, wszystkie zaworki od podciśnień, przepustnice itd pamiętaj o tych nad wtryskiem w plastiku ze znaczkiem VW wszystko potem na sprzężone powietrze wydmuchać, jeśli użyłeś silikonu to zostaw go bez odpalania na nockę.
Jak zrobisz wszystko to napisz jaki rezultat.
Powodzenia!!
Problem z wolnymi obrotami, silnik RP
Wężyki były zmienione przy okazji wymiany głowicy, wszystko jest szczelne, nigdzie nie bierze lewego powietrza.
Re: Problem z wolnymi obrotami, silnik RP
jeśli masz takie obroty wysokie na zimnym to krokowy się blokuje
tez pisałeś ze wężyki wymieniłeś od podciśnienia,a sprawdziłeś ten co idzie od kolektora do serwa jeśli tego nie robiłeś tez ma wpływ na obroty (obroty spadają tak jak by chciał zaraz zgasnąć) , sprawdź go a szczególnie 2 koreczki, może któryś pęknięty
pisze o tym sztywnym wężyku już kilka razy nikt o tym nie pisze a ma wpływ na to tak było w moim przypadku
tez pisałeś ze wężyki wymieniłeś od podciśnienia,a sprawdziłeś ten co idzie od kolektora do serwa jeśli tego nie robiłeś tez ma wpływ na obroty (obroty spadają tak jak by chciał zaraz zgasnąć) , sprawdź go a szczególnie 2 koreczki, może któryś pęknięty
pisze o tym sztywnym wężyku już kilka razy nikt o tym nie pisze a ma wpływ na to tak było w moim przypadku
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459559" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z wolnymi obrotami, silnik RP
Dziękuję za porady Wężyk jest wyeliminowany, próbowałem, zaślepek nie ma bo jest mfa i klima
- DamianBorek
- I <3 VAG
- Posty: 99
- Rejestracja: czw lut 07, 2013 18:51
- Lokalizacja: Wrocław
Problem z wolnymi obrotami, silnik RP
Witam Panowie, czytam temat bo mam podobny problem, z tym że w silniku 1.8 z LPG, faluje strasznie, spada gaśnie nie raz, albo ma tak z 2000 tyś obrotów.
Co obstawiacie?
Podciśnienia sprawdzone, weże całe.
Co obstawiacie?
Podciśnienia sprawdzone, weże całe.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z wolnymi obrotami, silnik RP
koniecznie dokładnie sprawdź podstawę wtrysku na szczelność, wykonaj reset ECU wg porad z forum, upewnij się co do dobrego stanu świec kabli kopułki, dopiero jeśli te rzeczy nie nie wniosą to będziesz dalej myślał nad elektroniką czyli czujniki temperatury cieczy i powietrza (opisy sprawdzenia na forum) , nad TPS-em i nastawnikiem przepustnicy (tzw silniczkiem krokowym)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- DamianBorek
- I <3 VAG
- Posty: 99
- Rejestracja: czw lut 07, 2013 18:51
- Lokalizacja: Wrocław
Problem z wolnymi obrotami, silnik RP
Okej, postaram się wymienić najlepiej już kable i świece łącznie z kopułką.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości