Golf II 1,8 KAT kilka pytan.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Collin92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 20, 2012 19:19

Golf II 1,8 KAT kilka pytan.

Post autor: Collin92 » ndz lip 22, 2012 00:29

Witam, jestem nowy na forum.
Jestem szczesliwym wlascicielem golfa mk2 z 91 roku. Autko jest w stanie technicznym prawie idealnym, ale wczoraj odebralem go z gruntowniejszego przegladu i diagnoza brzmi: 'zle dzialajacy przyspieszacz aparatu zaplonowego'. Szczerze powiedziawszy to nie specjalnie wiem do czego to sluzy ale strasznie odbija sie na komforcie jazdy (samochod zachowuje sie jakbym mial wszyatkie poduszki do wymiany), a moje pytanie brzmi- czy moze sie to tez odbijac na mocy? Nie ukrywam ze lubie sobie POSMIGAC dziadkiem i zywie nadzieje ze po naprawie tego ustrojstwa wpadnie mi kilka km wiecej :)
Drugie pytanie-do wymiany mam rowniez synchronizator, ale chwilowo fundusze nie pozwalaja mi na zrobienie tego, wiec mechanicy powiedzieli ze moga mi wlac olej "240'ke" do skrzyni i ze 2ka bedzie mi lepiej wchodzila. Ale baardzo sie zawiodlem, bo teraz 2ka wchodzi jeszcze gorzej a 1ka i R czasem nie wchodza wcale. ;(
Trzecie pytanie- jest taka regula, ze kiedy chlodniejsze powietrze dostaje sie do silnika to moze wzrosnac troche moc, ale... Jakby to ujac, moj golfik troche przesadza (nie zeby mi sie to nie podobalo xD), bo w dzien porusza sie zwawo jak na 90km, ale w nocy, kiedy powietrze jest chlodniejsze o te ~10*C to ten samochod zamienia sie w prawdziwego demona predkosci, przestaje jezdzic a zaczyna zap... :) nie wiem czy powinien sie tak zachowywac, moze ktos mial podobnie?
Z gory dzieki za pomoc :)



ozzy1979

Golf II 1,8 KAT kilka pytan.

Post autor: ozzy1979 » ndz lip 22, 2012 09:32

Collin92 pisze:czy moze sie to tez odbijac na mocy?
Jak najbardziej może i odbija.
Collin92 pisze:wiec mechanicy powiedzieli ze moga mi wlac olej "240'ke" do skrzyni i ze 2ka bedzie mi lepiej wchodzila
Zmień jak najszybciej mechaników, bo to BUCE bez żadnej wiedzy. Kolejna banda kretynów leczących usterki silnika/skrzyni olejami o nidopuszczalnych lepkościach. Skrzynia w Golfie ma śmigać na 75W90, ewentualnie mozna zalać 75W140 gdy się katuje skrzynię, ale absolutnie nie 240.
Collin92 pisze:jest taka regula, ze kiedy chlodniejsze powietrze dostaje sie do silnika to moze wzrosnac troche moc
To nie reguła, to zwykłe prawa fizyki.
Collin92 pisze:bo w dzien porusza sie zwawo jak na 90km, ale w nocy, kiedy powietrze jest chlodniejsze o te ~10*C to ten samochod zamienia sie w prawdziwego demona predkosci, przestaje jezdzic a zaczyna zap... nie wiem czy powinien sie tak zachowywac, moze ktos mial podobnie?
Najzupełniej normalne. Najbardziej odczuwalna zmiana jest gdy po deszczu masz zimne i do tego wilgotne powietrze. Zmiana wyczuwalna nawet dla laika :-P Ot, fizyka :-P

Moja rada - zmień natyczmiast mechaników, zrób aparat zapłonowy, skrzynię, pozalewaj silnik i skrzynie DOBRYMI olejami i ciesz się samochodem. Olej 240 jest NIEDOPUSZCZALNY dla tej skrzyni (jest bardzo rzadko stosowany) i w krótkim czasie możesz ją całą wykończyć. Kasy nie żałuj na dobre jakościowo części czy oleje, bo to pomaga uniknać potem kosztownych napraw czy awarii.



Collin92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 20, 2012 19:19

Golf II 1,8 KAT kilka pytan.

Post autor: Collin92 » ndz lip 22, 2012 10:52

No ok, jesli chodzi o silnik to spalal mi olej, ale dolalem Lucas'a do helixa hx3 15w-40 i juz nie bierze, ten helix jest chyba dosc odpowiedni do tego silnika?
Dobra, prawa fizyki zgadzam sie :)
A macie moze jakis pomysl jak zmodyfikowac dolot zeby cala operacja miala sens? Wiem, ze to nie jest forum tuningowe ale jak juz wspomnialem lubie sobie 'posmigac' :] jest to jedyna rzecz ktorej modyfikacje rozwazam, nie bede robil z golfa wyscigowki bo szkoda dziadka :) a jak zlapie czasem troche wiekszy oddech to nic mu nie bedzie przecie :)
Ale nie wiem jak to zrobic, bo chcialem pociagnac jakies kolanko z filtra do grilla (za reflektorem chyba za duzo powietrza nie lapie :/ ), ale nie da rady bo reflektor za duzo miejsca zajmuje, a i puszki tez nie cofne bo nie ma miejsca.
Nie bede kupowal gotowego dolotu na allegro bo z musialbym stozek montowac a tego typu filtr napewno nie nada sie na wies-gdzie mieszkam :) poza tym za kase wydana na dolot moge cos innego zrobic.



ozzy1979

Golf II 1,8 KAT kilka pytan.

Post autor: ozzy1979 » ndz lip 22, 2012 11:30

Czegoś nie rozumiem. Najpierw piszesz:
Collin92 pisze:Autko jest w stanie technicznym prawie idealnym
A za chwilę:
Collin92 pisze:jesli chodzi o silnik to spalal mi olej, ale dolalem Lucas'a do helixa hx3 15w-40 i juz nie bierze
No sorry, ale to padaka jak dla mnie. Znaczy się silnik kwalifikuje się do kapitalnego.
Collin92 pisze:helix jest chyba dosc odpowiedni do tego silnika?
Nie, jest do d... Odpowiedni jest MINIMUM dobrej marki 10W40, bardzo dobry jest 5W50. Tym bardziej, że lubisz go butować, więc lichy minerał nie nadaje się do niczego.
Collin92 pisze:chcialem pociagnac jakies kolanko z filtra do grilla
Taaa, do pierwszego wjechania w większa kałużę :-P

Nie masz kasy, to nie zrobisz nic, co podniesie moc. A stożek to kit dla naiwnych.



Collin92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lip 20, 2012 19:19

Golf II 1,8 KAT kilka pytan.

Post autor: Collin92 » ndz lip 22, 2012 14:05

Bral alej bo to dosc leciwy silnik, swoje lata juz ma :) przebieg pewnie tez nie jest oryginalny (280k)
Jestem mimo wszystko ciekawy czym to jest spowodowane.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości