Pasek rozrządu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

Pasek rozrządu

Post autor: carljohnson » pn mar 26, 2012 15:58

Wymieniano mi niedawno pasek z napinaczem, po krótkiej przejażdżce silnik zaczął niesamowicie mulić, wróciłem, ustawili ponownie pasek, coś robili przy aparacie zapłonym, wszystko wróciło do normy, silnik odzyskał moc, a nawet nieco poprawił.
zmieniono chyba ustawienie aparatu zapłonowego i teraz kolejność zapłonu to nie 1342 tylko 2134.słychać jak coś tak jakby wyje w okolicach paska, zależnie od obrotów, czy pasek za mocno naciągnięty? jeśli nie to czy to czymś grozi?
samochód to golf II 1.8 2E2 gaźnik +lpg 1984 r.
napinacz również wymieniony, moc lepsza ale słychać delikatne przerwy w zapłonie, jakby świece stare były,
inaczej - obroty trzyma ale słychać jak delikatnie przerywa, czy to wina przestawienia zapłonu czy też może pasek się przestawił?
wiem. ten temat już był, ale nie otrzymałem odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pasek rozrządu

Post autor: Paweł Marek » pn mar 26, 2012 18:59

Zadajesz pytanie na które odpowiedź można uzyskać sprawdzając na samochodzie ustawienie rozrządu oraz kąt wyprzedzenia zapłonu lampa stroboskopową. Jak ktoś ma to zrobić wirtualnie z domowego komputera ?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

Pasek rozrządu

Post autor: matthew152 » pn mar 26, 2012 23:43

jak ci strzela w wydech za pozny zaplon jak w ssacy to za wczesny



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Pasek rozrządu

Post autor: Johnatan » wt mar 27, 2012 23:20

naciągnięcie napinacza to 45Nm, pasek ma być dosć luźny. Gdy złapiesz kluczem na grzechotce za koło wałka zaworów i zaczniesz dla testu przekręcać silnikiem to gdy pasek si przeskoczy tzn ze trzeba mocniej naciągnąć. Zawsze sprawdzamy kluczem czy silnik się bez przeszkód okręci 2 razy. Przy zmianie paska rozrządu to koło wała pośredniego nie ma ustalonej pozycji. Pozycja może być obojętnie jaka bo wałek ten nie koliduje z niczym lecz zniknie nam iska w odpowienim momencie i wtedy trzeba ten aparat ustawić. Zapłon ustawić na lampe z wyporzedzeniem bo samochód bedzie ospały i paliwożerny


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

MK4AKL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt mar 27, 2012 22:56

Pasek rozrządu

Post autor: MK4AKL » śr mar 28, 2012 00:07

podjedz do mechanika starszego wiekiem . przy pomocy lampy sprawdzi CI zapłon bo zapewne jest żle ustawiony , ale mam na myśli kąt a nie kolejność , bo tego na trzeżwo popsuć się nie da



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości