Kompresja na cylindrach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Alonsof1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob gru 18, 2010 18:16
Lokalizacja: Końskie

Kompresja na cylindrach

Post autor: Alonsof1 » pt mar 02, 2012 23:20

Mam taki problem ze swoim golfem mk2 silnik 1.8 GU kuleje mi na wolnych obrotach i dlatego postanowiłem sprawdzić mu kompresje na cylindrach i wyszło mi na 1-8.0 , 2-8.1 , 3-10.1 , 4-10. moje pytanie brzmi co może być powodem tak niskiego ciśnienia między 1 i 2 cylindra skoro następne 2 maja ponad 10 barów. oleju silnik nie bierze ani nie przybywa płynu za tym nie pobiera ze zbiorniczka. :banghead: Czy to jakieś czary mary ? :bigok:
Za wszelkie porady byłbym wdzięczny :pub:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Kompresja na cylindrach

Post autor: stonefree » sob mar 03, 2012 11:36

Minimum podobno 7,5 bara, wiec niskie nieszcze bardzo nie jest. Regulowałeś luz zaworów? 0,2-0,3 ssące, 0,4-0,5 wydechowe. Dodam, wcześniej sprawdź kopułkę,kable i świeczki, ustaw zapłon na lampę, zerknij na ustawienie rozrządu.
Ostatnio zmieniony sob mar 03, 2012 12:04 przez stonefree, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kompresja na cylindrach

Post autor: Paweł Marek » sob mar 03, 2012 11:53

Alonsof1, jak kolega wyżej pisze. GU z roczników 83- 84 miały zawory regulowane - poprzez dobranie odpowiednich płytek ułożonych na szklankach. O tej regulacji się zapomina a czasem trzeba to zrobić, wg serwisówki co 30 tysięcy, praktycznie co 100 starczy. Po tej regulacji możesz sprawdzić kompresję ponownie, pytanie tylko po co. Nie będziesz przecież remontował silnika który dobrze jeździ.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Alonsof1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob gru 18, 2010 18:16
Lokalizacja: Końskie

Kompresja na cylindrach

Post autor: Alonsof1 » sob mar 03, 2012 12:17

Rozrząd jest równo na znakach zapłon jest ustawiony na lampę auto dobrze jedzie a znów na wolnych kuleje. Może byc też przyczyną że poprzedni właściciel założył do niego ostry wałek ? Słychać troche jakby któraś szklanka tłukła ale tylko na zimnym silniku . świece ma nowe specjalnie założyłem mu trójelektrodowe NGK kopułka też jest nowa podobnie jak przewody. Powoli zaczynam w ten silnik wątpić :goof:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kompresja na cylindrach

Post autor: Paweł Marek » sob mar 03, 2012 12:27

To pewnik z tym wałkiem czy domysł? Tak czy inaczej sprawdź najpierw cośmy napisali na lamenty jeszcze nie pora.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Alonsof1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob gru 18, 2010 18:16
Lokalizacja: Końskie

Kompresja na cylindrach

Post autor: Alonsof1 » sob mar 03, 2012 12:34

wałek jest pewny porównałem skok krzywek z oryginałem



Awatar użytkownika
Alonsof1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob gru 18, 2010 18:16
Lokalizacja: Końskie

Kompresja na cylindrach

Post autor: Alonsof1 » wt mar 13, 2012 10:47

zawory wyregulowane wg serwisówki ssący 0,2 wydechowy 0,4 minimalna jest poprawa ale to jeszcze nie to dalej są wahnięcia obrotów a świece kable jak i kopułka i palec są nowe :banghead:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kompresja na cylindrach

Post autor: Paweł Marek » wt mar 13, 2012 15:37

Alonsof1, nie mozna wykluczyć że wahania wynikają ze słabej kompresji, ale bardziej podejrzany jest gaźnik. Tematów o Pierburgu 2E2 jest dziesiątki. Poszkaj na forum, zacznij od kontroli membrany zaworu wzbogacania i od testu szczelności z dezodorantem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Alonsof1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob gru 18, 2010 18:16
Lokalizacja: Końskie

Kompresja na cylindrach

Post autor: Alonsof1 » wt mar 13, 2012 18:10

Gaźnik na samym początku przebadałem nawet zamieniałem go z kolega który ma auto z identycznym silnikiem u niego mój gaźnik ładnie chodził silniczek cykał jak zegarek a u mnie kuleje :kac: . Może to być np nadpalona uszczelka pod głowica między cylindrami ? :crazy:



carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

Kompresja na cylindrach

Post autor: carljohnson » śr mar 14, 2012 18:12

może, i stąd słaba kompresja



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kompresja na cylindrach

Post autor: Paweł Marek » śr mar 14, 2012 21:32

Można gdybać. Trzeba po prostu sprawdzić, tylko że jeśli już zdejmiesz głowicę a okaże się że z uszczelką i głowicą wszystko ok to musisz myśleć co dalej, być może wystarczy wymiana pierścieni tłokowych a być może nie, bez rozbiórki oględzin pomiarów niczego nie dowiesz się na 100%


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

leszek_r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 01:28

Kompresja na cylindrach

Post autor: leszek_r » czw mar 15, 2012 15:54

na sportowych wałkach niestety silniki lubią bujać :( Kompresje masz ogólnie dość niską. Jak chcesz auto do jazdy to jeździj i nic nie rób a jak chcesz auto żeby było klasykiem to zrób mu remont przynajmniej głowicy :)



szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

Kompresja na cylindrach

Post autor: szypki » czw mar 15, 2012 17:31

a mając rozebrany silnik wymień pierścienie na nowe



Awatar użytkownika
Alonsof1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob gru 18, 2010 18:16
Lokalizacja: Końskie

Kompresja na cylindrach

Post autor: Alonsof1 » pn mar 19, 2012 15:34

Panowie głowica zdjęta :kac: przyczyną była nadpalona uszczelka między cylindrami :los2: . głowica po planowaniu z nową uszczelką śmiga jak zły :okej: Od jakiegoś czasu posiadam swap z silnikiem 1H i przy okazji pytam czy niema ktoś zdrowej budy mk2 z papierami bo ja czuje sentyment do mojego goferka ze starym silnikiem a z tym chciałbym zacząć nowy projekt . Za wszystkie rady dziękuje chłopaki, należy się wszystkim :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości