golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adamk1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt sty 19, 2010 22:49
Lokalizacja: Budno/Goleniów
Kontakt:

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: adamk1990 » pt sty 28, 2011 13:34

Więc tak:

Napięcie na zapłonie: 0,3V. Wolne obroty silnik nie rozgrzany ok.1V, po regulacji wartość ta zmienia się max 1,2V min 0,9 V. Ustawiłem na 1V tak jak było. Pytanie, dlaczego nie mogę ustawić tych wartości na powyższe z cytatu? Dzisiaj robię trasę 100km zobaczymy jak wyjdzie spalanie, zauważyłem że już tak bardzo nie przygasa jeśli nie wogóle, ale obroty jak fale dunaju. Pojeżdżę i spiszę relację.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: Paweł Marek » pt sty 28, 2011 15:14

O jakiej regulacji piszesz? Śrubą od góry? Bo jak kombinowałeś z naciągiem spreżyny to już do ładu nie dojdziesz. Regulacja taka nie wpływa na napięcie na zgaszonym silniku jak klapka jest zamknieta.
Poza tym jeśli kupujesz sprawną przepływkę to regulujesz ją na analizatorze spalin a nie patrzysz na wskazania voltomierza, voltomierz ma ci dać orientacyjne dane czy potencjometr przepływki nie jest wytarty i tyle.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

adamk1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt sty 19, 2010 22:49
Lokalizacja: Budno/Goleniów
Kontakt:

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: adamk1990 » pt sty 28, 2011 23:12

Regulacja śrubą. ustawiłem tak jak poprzedni był ustawiony. Zero problemów, zero szarpania, mocy nawet więcej super. Gdybym porobił to rok wcześniej a nie teraz jak zamierzam sprzedać.. Ale cóż, zobaczymy jak spalanie wyjdzie, jeszcze pare setek do zrobienia w weekend.



adamk1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt sty 19, 2010 22:49
Lokalizacja: Budno/Goleniów
Kontakt:

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: adamk1990 » ndz sty 30, 2011 14:25

Panowie, spalanie przy ok.80-90km/h emerycko bardzo ok.6litrów, przy 120-140km/h wyszło 8,1litra. Więc myślę że jak na skrzynię czwórkę to wynik godny podziwu, nigdy mi tyle nie palił. Dodam że mieszanka nie jest zubożona, jest ustawiona prawidłowo, izolatory świec jasnozłote, mocy więcej niż wcześniej więc nic więcej nie poprawię i nie będę. I nie interesuje mnie to że obroty na wolnych czasami falują, po prawie roku walki zdałem sobie sprawę że "ten typ tak ma". Swój rozdział zamykam, jakby ktoś miał problem: GG 5438490 Adam, pozdrawiam



Awatar użytkownika
Yoszi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt paź 23, 2009 22:34
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: Yoszi » wt lut 01, 2011 00:35

Miło było pomóc koledze :) Szerokości i przyczepności :)


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]

MK2 !

pks1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn maja 29, 2006 07:45
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Re: golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: pks1981 » czw sie 04, 2011 20:31

Witam kolegę ponownie, tym razem mam problem z obrotami po wymianie filtra na stożek.
Już piszę o co chodzi, parę dni temu kupiłem filtr stożkowy no i oczywiście wyrzuciłem całą obudowę starego filtra razem z jednym podciśnieniem ( u mnie było podłączone do nr 4)jak to opisał p8pepe na viewtopic.php?f=139&t=353181&start=0 wszystko ładnie zamontowałem i co się okazało że na gazie bez problemu chodzi tak jak ze starym filtrem a na benzynie falowały obroty ale i gasł bez przytrzymania pedału gazu, więc zacząłem szukać na forum i natknąłem się na podobny problem, gdzie jak powinno być podłączone każde z elementów podciśnienia jest opisane, okazało się że tylko właśnie ten jeden przewód był zamieniony ale zrobiłem wszystko tak jak było opisane pod zdjęciem , odpaliłem i jest trochę lepiej ale samochód po chwili również gaśnie i obroty również falują, zacząłem sprawdzać wszystko jak pod opisem podciśnień wszystkie połączenia są szczelne i zawór odcięcia paliwa, regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury powietrza dolotowego są sprawne , co może być przyczyną wyżej opisanych objawów, czego szukać i co zrobić żeby silnik ładnie pracował.
Myślę jeszcze o jednym, ostatnio kolega kupił identycznego mk2 z silnikiem też nz i jak zajrzałem do niego pod maskę to on ma wszystko zdemontowane tj. niema żadnego podciśnienia żadnych zaworków i samochód pracuje jak laleczka,myślę czy nie podejrzeć u niego i nie zrobić tego samego u siebie.
Bardzo proszę o pomoc.



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: Damian3942 » czw sie 04, 2011 20:57

zawsze możesz spróbować jak nie zmieni nic powrócisz do swojego


passat b5 115KM AZM 2003r

pks1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn maja 29, 2006 07:45
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: pks1981 » czw sie 04, 2011 22:21

właśnie wróciłem od kolegi i okazało się że ma wszystko podłączone tak jak i u mnie jest tylko po prostu ma bardziej pochowane przewody podciśnieniowe, mój błąd, problem nadal aktualny.



pks1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn maja 29, 2006 07:45
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: pks1981 » pt sie 05, 2011 12:15

Sprawa rozwiązana, zdjąłem stożek i przysłoniłem trochę ręką otwór wlotowy i trochę jakby lepiej ale nadal nie tak jak powinno, potem coś mnie tknęło i wyjąłem wtyczkę z przepływki, silnik zaczął normalnie pracować na wolnych obrotach, oczywiście gasł przy dodaniu gazu, ale to normalne, i wtedy zerknąłem na gniazdo w przepływce i wtyk do niej, piny były bardzo zaśniedziałe, oczyściłem przesmarowałem WD-40 i wpiąłem z powrotem, samochód zaczął normalnie pracować na wolnych obrotach i nie szarpie.



giganet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 21, 2011 22:12

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: giganet » wt wrz 20, 2011 22:20

Witam
Problem jak w temacie . 1,3 NZ benzyna + LPG , falujące obroty to stary problem z którym zbyt zaciekle nie walczyłem ale ostatnio auto szarpie na benzynie z odgłosem jak by nie palił na wszystkie gary . Po przęłączeniu na LPG odzyskuje moc i nie szarpie ale falujące obroty pozostają .W dwuch warsztatach kombinowali i się poddali .Wziąłem się za to i czytając temat od początku krok po kroku wszystko sprawdzałem , szczególnie układ paliwowy łącznie z podmianą wtrysków. Pozostała na koniec przepływka i zmierzyłem napięcia jak opisano to wyżej i bardzo się zdziwiłem . 3 pin właczony zapłon 12,8 V na pracy 12,8 V 1 pin zapłon 1,1V praca 1,1V pozostałe dwa piny 0 .Jeden z mechaników tam grzebał bo jest wyłamana zaślepka na śróbie i klejone wieczko . Pytanie : Czy ten przepływomierz jest zepsuty ??
Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
Dareczek013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
Lokalizacja: Lublin

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: Dareczek013 » śr sty 04, 2012 18:59

Dodam zdjęcie i proszę o wyjaśnienie tego co oznaczyłem i czy dobrze mam podpięte te małe rurki. Obrazek
i co to jest to oznaczone numerem 7 i do czego służy Obrazek
Licze na odpowiedź kogos co się zna


Darooo

Awatar użytkownika
Yoszi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt paź 23, 2009 22:34
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: Yoszi » czw sty 05, 2012 00:56

Kolego rureczki się zgadzają , dobrze podpięte . To co oznaczyłeś na rysunku o numerze 7 to czujnik położenia przepustnicy .


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]

MK2 !

Awatar użytkownika
Dareczek013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
Lokalizacja: Lublin

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: Dareczek013 » czw sty 05, 2012 17:39

Dziękuje bardzo, a mam pytanie czy ten czujnik za co jest odpowiedzialny?? bo ja w moim golfie mam problem bo mam bardzo niskie obroty na luzie i jak ruszam i puszczam gaz to mi gaśnie na zimnym za każdym razem a na ciepłym czasem się zdarza. Liczę na szybką dopowiedź


Darooo

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

golf II 1.3 NZ gaśnie i szarpie

Post autor: --Andree-- » czw sty 05, 2012 17:54

jakby co to mam do sprzedania po śmiesznych cenach. sterownik DIGIJET, kolektor, wtryski, przepławka z obudową filtra. Powiedzmy jak komplet to za 150zł plus przesyłka 100% sprawne auto było rozebrane na części jeździło do ostatniej chwili.


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości