Czyszczenie dyszy biegu jałowego

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pablo-pablo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
Lokalizacja: Sopot

Czyszczenie dyszy biegu jałowego

Post autor: pablo-pablo » pt wrz 02, 2011 23:07

Witam, nie znalazłem tematu dotyczącego stricte czyszczenia dyszy biegu jałowego w gaźniku wiec piszę. Chciałbym przeczyścić ową duszę ale nie bardzo wiem jak się do tej roboty zabrać, co przygotować i czy mogą czekać mnie jakieś nieprzewidziane niespodzianki. Zacznijmy od tego ze nie wiem dokładnie jaki mam gaźnik, na 100% będę wiedział dopiero ja się do niego dostanę. Jest to albo Pierburg 2E2 albo Pierburg 2EE. Mam jednak nadzieje ze porady, których mi udzielicie będą uniwersalne do obu tych gaźników. Generalnie chodzi mi o:
- kolejność czynności, które mam wykonać
- czy muszę wykręcać i wyjmować cały gaźnik czy nie
- jak już otworzę gaźnik, to jak wyczyścić tą dyszę, czy da się ją jakoś wyjąc, wykręcić
- czy po otworzeniu gaźnika konieczna jest wymiana uszczelki
- czy prócz dyszy biegu jałowego powinienem sprawdzić/wyczyścić coś jeszcze w gaźniku (objawy: przy zimnym (głównie) silniku na biegu jałowym silnik pracuje nieregularnie, słabnie, czasami gaśnie)
Będę bardzo wdzięczy za wszelka pomoc!

Autko: Golf II, 1,6 benzyna, 51kw (70KM), silnik PN, 1991r, AUTOMAT



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Czyszczenie dyszy biegu jałowego

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 03, 2011 10:12

pablo-pablo, proponuję zdobyć większą wiedzę o niedomaganiach gaźnika 2EE w silniku PN, na forum jest o tym mnóstwo. Chodzi o to że byłbyś wielkim szczęściarzem gdyby chodziło tylko o czyszczenia, na ogół problem jest głębszy więc odradzam zaczynanie pracy od założenie że pomoże czyszczenie jakiejś tam konkretnej dyszy. Proponuję oprócz lektury forum ściągnij sobie taką bardzo dobrą pozycję, łatwo znajdziesz w necie "Gaźniki Sprawdzenie i regulacja Jurgen Kasedorf"


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pablo-pablo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
Lokalizacja: Sopot

Re: Czyszczenie dyszy biegu jałowego

Post autor: pablo-pablo » sob wrz 03, 2011 11:22

Sugerujesz zatem, że mam raczej Pierburg 2ee? Jeśli problem byłby głębszy to i tak oddałbym to w ręce specjalisty. Jeżeli czyszczenie jest skomplikowane to pewnie nie będę się za to zabierał, myślałem jednak że jest to do zrobienia, a jak nie pomoże to trudno, i jazda do warsztatu.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Czyszczenie dyszy biegu jałowego

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 03, 2011 22:41

Napisałeś że masz silnik PN. Kolego wpisz sobie w google Pierburg 2EE i 2E2 i porównaj fotki, skąd my to mamy wiedzieć co masz pod maską


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Czyszczenie dyszy biegu jałowego

Post autor: adamtb » ndz wrz 04, 2011 00:21

Jeżeli masz gaźnik 2EE (w silniku PN taki właśnie powinien być) to ściągnij sobie moją paczkę, tam jest wyodrębniony właśnie 2EE z ksziążki "Gaźniki Sprawdzenie i regulacja Jurgen Kasedorf"
http://chomikuj.pl/adamtb/AUTA/VW+Golf+ ... 357825.pdf



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości