Problemy z 1.3NZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: pn kwie 18, 2011 17:48
Problemy z 1.3NZ
Witam!
Jestem posiadaczem Golfa II 1.3NZ '92r.
Jaka powinna być właściwa temperatura na wskaźniku temperatury?
U mnie podczas jazdy wygląda to tak:
Natomiast po zatrzymaniu (np. na światłach):
(zdjęcia robione telefonem)
Wydaje mi się, że zarówno wskazania jak też ich wahania są nieprawidłowe. Co może być tego powodem?
Do tego dochodzi dosyć wysokie spalanie (9l/100km w cyklu mieszanym miasto/trasa 50/50) i podejrzewam, że jedno z drugim się łączy. Dodam, że nie jeżdżę z gazem w podłodze.
Kolejna kwestia: po porannym rozruchu silnik się lekko dławi, dusi. Świece i przewody były zmieniane bodajże rok temu, przejechane na nich nie więcej jak 3tys. (auto dostałem w tym roku od dziadka ze wszystkimi ww. usterkami).
Macie jakieś sugestie jak uzdrowić golfika?
Jestem posiadaczem Golfa II 1.3NZ '92r.
Jaka powinna być właściwa temperatura na wskaźniku temperatury?
U mnie podczas jazdy wygląda to tak:
Natomiast po zatrzymaniu (np. na światłach):
(zdjęcia robione telefonem)
Wydaje mi się, że zarówno wskazania jak też ich wahania są nieprawidłowe. Co może być tego powodem?
Do tego dochodzi dosyć wysokie spalanie (9l/100km w cyklu mieszanym miasto/trasa 50/50) i podejrzewam, że jedno z drugim się łączy. Dodam, że nie jeżdżę z gazem w podłodze.
Kolejna kwestia: po porannym rozruchu silnik się lekko dławi, dusi. Świece i przewody były zmieniane bodajże rok temu, przejechane na nich nie więcej jak 3tys. (auto dostałem w tym roku od dziadka ze wszystkimi ww. usterkami).
Macie jakieś sugestie jak uzdrowić golfika?
Problemy z 1.3NZ
temperatura sie waha jest to zwiazane z termostatem kiedy jestes w ruchu chłodnica sie bardziej chłodzi i dlatego masz widoczna ruznice na wskazniku moze byc to tez związane ze zbyt starym olejem ktory juz nie smaruje tak jak nowy i jest wiekrze tarcie co skutkuje wiekrza temperaturą
Problemy z 1.3NZ
Wskaźnik powinien stać pionowo czyli ok 90 stopni C tak ja mówi bobib1, zobacz termostat i olej.
nic wiecej
nic wiecej
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
- Lokalizacja: Jarosław
Problemy z 1.3NZ
Wymień termostat to raz. Dwa, że po wymianie będziesz miał dwa zjawiska: w mieście wskazówka będzie pionowo, na trasie może być jak u Ciebie na obrazku nr 2(i tym się nie przejmuj bo to często spotykane zjawisko w tym silniku)
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: pn kwie 18, 2011 17:48
Problemy z 1.3NZ
Witam ponownie po dłuższej przerwie.
Problemy z temperaturą rozwiązane i auto śmigało przez jakiś czas bez komplikacji. Niedługo potem zaczęły mu falować obroty, a z rana nie dało się ruszyć tak, żeby nie zgasł.
Myślałem, że to wina niedrożnej odmy, więc zdjąłem, przeczyściłem (w sumie niewiele było do czyszczenia) jak Pan Bóg przykazał, poskładałem do kupy tak jak być powinno i... cóż, jak obroty falowały tak falują sobie dalej.
Na krótko pomogło zdjęcie wężyka odmy idącego z pokrywy zaworów, ale po kilku dniach było już bez różnicy. Silnik dusił się jednakowo przy założonym jak i przy zdjętym wężyku.
Powiem szczerze, że nie bardzo wiem co mogłoby powodować takie kłopoty. Może coś z dawkowaniem paliwa?
Problemy z temperaturą rozwiązane i auto śmigało przez jakiś czas bez komplikacji. Niedługo potem zaczęły mu falować obroty, a z rana nie dało się ruszyć tak, żeby nie zgasł.
Myślałem, że to wina niedrożnej odmy, więc zdjąłem, przeczyściłem (w sumie niewiele było do czyszczenia) jak Pan Bóg przykazał, poskładałem do kupy tak jak być powinno i... cóż, jak obroty falowały tak falują sobie dalej.
Na krótko pomogło zdjęcie wężyka odmy idącego z pokrywy zaworów, ale po kilku dniach było już bez różnicy. Silnik dusił się jednakowo przy założonym jak i przy zdjętym wężyku.
Powiem szczerze, że nie bardzo wiem co mogłoby powodować takie kłopoty. Może coś z dawkowaniem paliwa?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problemy z 1.3NZ
sprawdź może przepływkę, stycznik przy przepustnicy, a zacząc trzeba zawsze oz układu zapłonowego, co niepewne - wymienić
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: pn kwie 18, 2011 17:48
Problemy z 1.3NZ
przyznam szczerze, że już zgłupiałem przy tym samochodzie. Dzisiaj jeszcze raz wyjąłem "grzybek" odmy i był czyściutki, natomiast po dmuchnięciu w przewód idący od pokrywy zaworów czuć, że coś jest nie drożne. Wyrównałem ten wężyk (zaginał się w jednym miejscu), zostawiłem podpięty i tak jakby na chwilę obecną spokój.
Jeśli chodzi o rzeczy, które były zrobione
wymieniono świece w przeciągu ostatnich 4-5tys. km razem z przewodami
cewka chyba nie była zmieniana, aczkolwiek nie jestem pewny
palec na pewno był wymieniony
kopułka wygląda na "zdrową" (nie wiem czy była wymieniana)
sprawdziłem też oporność niebieskiego czujnika na zimno i na gorąco (myślałem, że komputer głupieje przez złe wskazania) i wyniki pomiarów są prawidłowe
może coś ze sterownikiem wtrysku?
radzono mi, żeby zresetować komputer poprzez odpięcie klemy akumulatora, ale o ile wiem Digijet sam się resetuje po wyłączeniu zapłonu, zgadza się?
na dniach sprawdzę ten stycznik oraz przepływkę
Jeśli chodzi o rzeczy, które były zrobione
wymieniono świece w przeciągu ostatnich 4-5tys. km razem z przewodami
cewka chyba nie była zmieniana, aczkolwiek nie jestem pewny
palec na pewno był wymieniony
kopułka wygląda na "zdrową" (nie wiem czy była wymieniana)
sprawdziłem też oporność niebieskiego czujnika na zimno i na gorąco (myślałem, że komputer głupieje przez złe wskazania) i wyniki pomiarów są prawidłowe
może coś ze sterownikiem wtrysku?
radzono mi, żeby zresetować komputer poprzez odpięcie klemy akumulatora, ale o ile wiem Digijet sam się resetuje po wyłączeniu zapłonu, zgadza się?
na dniach sprawdzę ten stycznik oraz przepływkę
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
- Lokalizacja: Jarosław
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
Problemy z 1.3NZ
z restartem to bajki komputer po zgaszeniu zapłonu w NZ się restartuje sam!
falujące obroty jak koledzy pisali przepustnica może być brudna, czujnik cieczy też może nadawać się do wymiany (niebieski - czarny odpowiada za wskazania licznika)
problem obrotów to częsta przypadłość w nz(chyba fabryczny problem) dużo jest o tym na forum
równie dobrze obroty moga być spowodowane wtryskiem lub pompami paliwa,
wysokie spalanie czujnik niebieski bądź sonda lambda oba możesz sprawdzić odpinając wtyczki i komputer wtedy daje wyższe obroty (czyli falowanie itp znika)
a i jeszcze jedna rzecz która pada czujnik halla przy rozdzielaczu on odpowiada za niskie obroty w NZ(taki dysk przy aparacie zapłonowym) poczytaj posprawdzaj potem kupuj!
falujące obroty jak koledzy pisali przepustnica może być brudna, czujnik cieczy też może nadawać się do wymiany (niebieski - czarny odpowiada za wskazania licznika)
problem obrotów to częsta przypadłość w nz(chyba fabryczny problem) dużo jest o tym na forum
równie dobrze obroty moga być spowodowane wtryskiem lub pompami paliwa,
wysokie spalanie czujnik niebieski bądź sonda lambda oba możesz sprawdzić odpinając wtyczki i komputer wtedy daje wyższe obroty (czyli falowanie itp znika)
a i jeszcze jedna rzecz która pada czujnik halla przy rozdzielaczu on odpowiada za niskie obroty w NZ(taki dysk przy aparacie zapłonowym) poczytaj posprawdzaj potem kupuj!
passat b5 115KM AZM 2003r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości