Gubi zapłon, zupełnie losowo na 3-4s lub godziny

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Gubi zapłon, zupełnie losowo na 3-4s lub godziny

Post autor: Kowal_ » śr mar 23, 2011 15:21

Witam.

Mam duży problem z zapłonem w moim MK2 1.3 MH (gaźnik) + LPG.

Sytuacja wygląda mniej więcej tak, jadę, obojętnie jakie obroty bądź bieg i następuje przerwanie zapłonu na 2-3s, tak jakbym wyłączył stacyjkę. Jest jedna ciągła przerwa bądź kilka szybkich przerw. Niestety zdarza się również, że auto zgubi zapłon na dobre na kilka(naście) godzin. Przychodzę na drugi dzień i pali normalnie.. Przez ostatni tydzień kilkudzisięciokrotnie zgubił zapłon na te kilka sekund podczas jazdy, 3 razy na dłuższy czas. Raz na kilka godzin, raz na 40 minut i raz teraz na obecnie już 5 godzinę. Auto w centrum, ja w domu ładuję akumulator..

Dodam, że te dziwne rzeczy dzieją się zupełnie losowo, na ssaniu, bez ssania, na zimnym silniku, na ciepłym. Niezależnie od wilgotności powietrza, od tego czy jest -5 czy +15. Nie ma kompletnie reguły. W czwartek wariował większość dnia, wczoraj tylko raz mu się zdarzyło, a dzisiaj 2 razy, za drugim już na dobre strzelił focha.

Świece, kopułka, palec wymienione z 1,5 miesiąca temu. próbowałem zamiany przekaźników z Golfa kolegi, centralki gazu (przełącznik I 0 II ), bez różnicy.

Jak już zgubi zapłon nie ma iskry na świecach. Dodam, że przy "normalnym" odpalaniu jak rozpoczynam kręcić rozrusznikiem to gaśnie jedna czerwona dioda z przełącznika gazu, jak zgubi zapłon to świeci się cały czas, nawet podczas kręcenia. Z tym, że to raczej nie jest żaden problem z gazem bo nie pali wtedy na żadnym paliwie. Rano odpalam zawsze na benzynie i w zeszłym tygodniu zapłonu nie było jednego ranka od samego początku.

Jakieś sugestie gdzie mógłbym szukać problemu? Mam jeszcze na zamianę cewkę, ale czy cewka może mieć takie humory czy powinna raczej działać bądź nie działać wcale?

Autem robię ponad 100km dziennie, a tu takie jaja :rozpacz:


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Gubi zapłon, zupełnie losowo na 3-4s lub godziny

Post autor: stonefree » śr mar 23, 2011 17:27

Czy jest tam moduł zapłonu i czujnik halla?



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Gubi zapłon, zupełnie losowo na 3-4s lub godziny

Post autor: Kowal_ » śr mar 23, 2011 20:38

Jest czujnik Halla. Ten mi kiedyś padł i wymieniłem wtedy cały aparat zapłonowy na taki sam - używany.

Nie powiem - ten czujnik to pewne olśnienie, bo wtedy też jak padł to zapłonu nie miał, postaram się jak najszybciej załatwić coś na podmianę żeby zobaczyć czy to to.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Gubi zapłon, zupełnie losowo na 3-4s lub godziny

Post autor: Biperr0 » śr mar 23, 2011 21:33

Kowal_ ja bym stawiał albo na stacyjkę ( bardziej wątpliwe ) albo na cewkę. A w razie "W" ja mam całą instalację elektryczną do Twojego silnika :hmm:



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Gubi zapłon, zupełnie losowo na 3-4s lub godziny

Post autor: Kowal_ » ndz mar 27, 2011 17:15

Czujnik Halla. Aparat zapłonowy wymieniony, fura śmiga :)


330KM/450Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości