Problem z gaznikiem i odpalaniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Boryczka1994
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob mar 19, 2011 20:25

Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: Boryczka1994 » sob mar 19, 2011 21:44

Witam szanownych kolegów mam takie pytanie : Urwał mi sie kabel chyba od masy przy gaźniku (zdj,1) gdzie ma być on zamocowany . A drugie pytanko to czy ta przepustnica w gazniku powinna być otwarta na zimnym i zgaszonym silniku (ZDJ2) . Kolejne pytanie to co ma być podłączone do tych dwóch podłączeń przy gaźniku (zdj.3). I ostatnie pytanie : Jak odpalan golfika na zimnym silniku to musze trzymać mu gazu bo mi zgaśnie co możne być przyczyna , jak sie rozgrzeje jest Ok !! Gażnik to PIERBURG 2E

Obrazek

Obrazek


Obrazek



Awatar użytkownika
gasiorx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:34

Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: gasiorx » sob mar 19, 2011 23:43

klapka na zimnym silniku powinna się domykać aby działalo prawidłowo ssanie, a skoro na zimnym trzeba trzymać pedał gazu aby nie zgasł to ewidentnie brak ssania jeśli po rozgrzaniu już trzyma normalnie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: Paweł Marek » sob mar 19, 2011 23:53

Klapka ma być na zimnym wyłączonym zamknięta, na zimnym odpalonym przymknięta z zostawienie szpary ok 3-4 mm, potem w miarę ogrzewania silnika ma wstawać do pionu. Czyli nie działa: sprawdź sprężynę bimetalową pod kopułką urządzenia rozruchowego, napewno się zepsuła albo wypadła z mocować na jednym z końców, albo tylko kopułka urządzenia rozruchowego jest za bardzo przekręcona w lewo


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: adamtb » sob mar 19, 2011 23:54

1-ta masa jest podłączona do pokrywy zaworów
2-za zimnym ale zapalonym silniku powinna być lekko uchylona i powoli się otwierać do pionu, a na zimnym i zgaszonym powinna być całkowicie zamknięta
3-nic nie mudisz tam podłączać
4-albo źle wyregulowany siłownik pulldown (może być też zepsuty-wystarczy wsadzić gumę z np. dętki i narazie starczy), lub wężyk nieszczelny.



Boryczka1994
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob mar 19, 2011 20:25

Re: Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: Boryczka1994 » ndz mar 20, 2011 17:56

Paweł Marek pisze:Klapka ma być na zimnym wyłączonym zamknięta, na zimnym odpalonym przymknięta z zostawienie szpary ok 3-4 mm, potem w miarę ogrzewania silnika ma wstawać do pionu. Czyli nie działa: sprawdź sprężynę bimetalową pod kopułką urządzenia rozruchowego, napewno się zepsuła albo wypadła z mocować na jednym z końców, albo tylko kopułka urządzenia rozruchowego jest za bardzo przekręcona w lewo
Kolego a możesz troszkę inaczej wytłumaczyć z tą sprężyną bimetalowa , gdzie to sie tak znajduje w którym miejscu. Bo jestem zielony w takich sprawach .



Boryczka1994
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob mar 19, 2011 20:25

Re: Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: Boryczka1994 » ndz mar 20, 2011 17:58

adamtb pisze:1-ta masa jest podłączona do pokrywy zaworów
2-za zimnym ale zapalonym silniku powinna być lekko uchylona i powoli się otwierać do pionu, a na zimnym i zgaszonym powinna być całkowicie zamknięta
3-nic nie mudisz tam podłączać
4-albo źle wyregulowany siłownik pulldown (może być też zepsuty-wystarczy wsadzić gumę z np. dętki i narazie starczy), lub wężyk nieszczelny.
Kolego a gdzie znajduje sie ten siłownik ?? w którym miejscu



Awatar użytkownika
janomk2
MK2 MY LIFE
MK2 MY LIFE
Posty: 42
Rejestracja: pt mar 04, 2011 21:02
Lokalizacja: Lubliniec

Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: janomk2 » ndz mar 20, 2011 20:33

tam gdzie zapinasz linke ( takie półokrągłe ) i z tyłu jest mały siłownik. Na mim jest sprężynka


Wiele serc, jedno bicie...
VW Golf ponad życie...

Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: adamtb » ndz mar 20, 2011 21:21

Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 20, 2011 23:23

siłownik nie odpowiada za to że przesłona nie jest odpowiednio przymknięta. Odpowiada za szerokość szczeliny która zostaje tuż po odpaleniu zimnego silnika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: adamtb » pn mar 21, 2011 00:29

Siłownik odpowiada za to że przesłona jest odpowiednio przymknięta i powinna mieć taką szczelinę żeby autko nie gasło jak zimne (odpowiednio bogatsza mieszanka). Ja tak miałem że klapka była za bardzo uchylona i nie pomógł obrót w prawo ssania automatycznego tylko tą śróbką z tyłu siłownika pull down na imbusik metodą prób przykręcałem o 1/4 obrotu i teraz jest cacy. Ale tak jak pisze Paweł Marek najpierw musisz sprawdzić czy aby Ci nie spadła lyb pękła sprężyna w ssaniu automatycznym.



Boryczka1994
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob mar 19, 2011 20:25

Re: Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: Boryczka1994 » pn mar 21, 2011 13:58

Ok . Dzisiaj sprawdzę i zrobię co mówiliście . Zobaczymy czy pomoże :P :-)



Boryczka1994
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob mar 19, 2011 20:25

Re: Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: Boryczka1994 » pn mar 21, 2011 19:17

Witam szanownych Kolegów : golfik pali bez większych problemów . Wystarczyło pokręcić ssaniem automatycznym i przepustnica się ustawiła .Golfik zapalił bez gazu , i nie zgasł . Zobaczymy jutro czy odpali bez problemu :P Dam znać



Boryczka1994
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob mar 19, 2011 20:25

Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: Boryczka1994 » pn mar 21, 2011 19:22

Witam mam jeszcze jedno pytanko : Potrzebuje szablonów do wydrukowania Zegarów . szablon licznika 220km/h , i szablon zegarka



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z gaznikiem i odpalaniem

Post autor: VWiater » czw mar 05, 2015 00:29

adamtb pisze:Siłownik odpowiada za to że przesłona jest odpowiednio przymknięta i powinna mieć taką szczelinę żeby autko nie gasło jak zimne (odpowiednio bogatsza mieszanka). Ja tak miałem że klapka była za bardzo uchylona i nie pomógł obrót w prawo ssania automatycznego tylko tą śróbką z tyłu siłownika pull down na imbusik metodą prób przykręcałem o 1/4 obrotu i teraz jest cacy. Ale tak jak pisze Paweł Marek najpierw musisz sprawdzić czy aby Ci nie spadła lyb pękła sprężyna w ssaniu automatycznym.
Kolego o która Ci srubke chodzi? Bo ta co zaznaczyłem czerwonym reguluje "klapke górną". A ta co zaznaczylem na niebiesko to od czego jest?
Obrazek
Obrazek


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości