Przerywa kopci i pali..
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przerywa kopci i pali..
Witam.
Na samym początku zaznaczę iż przeglądałem forum i internet jednak nie znalazłem wszystkich informacji.Posiadam Golfa II 1.3 benzyna 89r gaźnik.Od pewnego czasu golf zaczął kopcić na czarno oraz przerywać i gasnąć na zimnym silniku.Ostatnio zauważyłem też spory wzrost spalania.Miałem uszkodzony katalizator i myślałem że chociaż jeden problem zniknie po jego naprawieniu.Wstawiłem rurę zamiast katalizatora i jedynie polepszyły się osiągi oraz nieznacznie zmniejszyło się kopcenie.Dodam jeszcze że brzęczy mi kontrolka ciśnienia oleju po dłuższej jeździe.Obecnie podejrzewam gaźnik/automatyczne ssanie/sondę lambda.Proszę o pomoc..
I jeszcze dwa krótkie pytania.Gdzie znajduję się u mnie sonda lambda? Czy mogę odłączyć czujnik ciśnienia oleju?
Na samym początku zaznaczę iż przeglądałem forum i internet jednak nie znalazłem wszystkich informacji.Posiadam Golfa II 1.3 benzyna 89r gaźnik.Od pewnego czasu golf zaczął kopcić na czarno oraz przerywać i gasnąć na zimnym silniku.Ostatnio zauważyłem też spory wzrost spalania.Miałem uszkodzony katalizator i myślałem że chociaż jeden problem zniknie po jego naprawieniu.Wstawiłem rurę zamiast katalizatora i jedynie polepszyły się osiągi oraz nieznacznie zmniejszyło się kopcenie.Dodam jeszcze że brzęczy mi kontrolka ciśnienia oleju po dłuższej jeździe.Obecnie podejrzewam gaźnik/automatyczne ssanie/sondę lambda.Proszę o pomoc..
I jeszcze dwa krótkie pytania.Gdzie znajduję się u mnie sonda lambda? Czy mogę odłączyć czujnik ciśnienia oleju?
- tomek mk2 BDE
- sex cylinder
- Posty: 527
- Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
- Lokalizacja: Głomno
Re:Przerywa kopci i pali..
może filtr powietrza masz nie zatkamy i silnik ssie za dużo paliwa? A jak nie to to szukaj bo było napewno mnóstwo podobnych tematów związanych z twoim problemem
Przerywa kopci i pali..
Tak tak było mnóstwo tematów i w każdym temacie są podobne odpowiedzi do twoich
A coś na temat czujnika ciśnienia oleju?
A coś na temat czujnika ciśnienia oleju?
Przerywa kopci i pali..
A sprawdzałeś stan oleju, może pompka puszcza benzynę do oleju i go po prostu rozrzedziła stąd właśnie świeci ta kontrolkaTomSven pisze:A coś na temat czujnika ciśnienia oleju?
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Przerywa kopci i pali..
a jesli masz kopcenie na czarno sprawdź automatyczne ssanie
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Re: Przerywa kopci i pali..
Rzeczywiście granica stanu oleju nie jest wyraźnie zaznaczona i na bagnecie olej wygląda na trochę rzadki.piteR-ek pisze:A sprawdzałeś stan oleju, może pompka puszcza benzynę do oleju i go po prostu rozrzedziła stąd właśnie świeci ta kontrolkaTomSven pisze:A coś na temat czujnika ciśnienia oleju?
Od początku podejrzewam automatyczne ssanie,tylko nie bardzo wiem jak się za to zabrać...majekMK2 pisze:a jesli masz kopcenie na czarno sprawdź automatyczne ssanie
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Przerywa kopci i pali..
szkoda jakbym miał czas a widze ze jestes z okolic to bym sprawdził to u ciebie
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Przerywa kopci i pali..
TomSven, jesteś pewien że to gaźnik? Trzeba by sprawdzic czy nie przelewa benzyna - za wysoki poziom w gaźniku(zawór iglicowy, membrana zaworu wzbogacania)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Przerywa kopci i pali..
Rzeczywiście nie daleko.Możesz podać jakiś kontakt na przyszłość? Póki co wolałbym jakieś drobne rady,lub chociaż lokalizacje tego ssania abym mógł się sam jak najszybciej pobawićmajekMK2 pisze:szkoda jakbym miał czas a widze ze jestes z okolic to bym sprawdził to u ciebie
P.S Wiesz coś na temat zakładu zajmującego się gaźnikami w "Wielkiej Puszczy" obok Porąbki?
Popatrzę na ten gaźnik choć mówiąc szczerze to jeszcze nigdy go nie rozkręcałem..Paweł Marek pisze:TomSven, jesteś pewien że to gaźnik? Trzeba by sprawdzic czy nie przelewa benzyna - za wysoki poziom w gaźniku(zawór iglicowy, membrana zaworu wzbogacania)
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Przerywa kopci i pali..
poszło pw w sprawie kontaktu a co do kolesia co robi to niestety nie znam
podaj dokładnie jaki silnik masz??
podaj dokładnie jaki silnik masz??
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Przerywa kopci i pali..
Gaźnik to pierburg.Nie wiem co jeszcze podać.
Dzisiaj trochę go sprawdzałem.Zauważyłem że gdy palcem otworzę przepustnicę obroty chodzą równo.Ząbek obok gaźnika był powiązany drucikiem.Myślę że trzeba wyregulować szczelinę przepustnicy,próbowałem niestety bez skutku.Może wiecie jak to się robi? Dodatkowo sprawdziłem jedną świece i była strasznie zakopcona.Wymieniłem ją na nową,niestety do reszty potrzebuję innego klucza bo ten który posiadam jest za krótki.
EDIT: Dzwoniłem do tych z Porąbki.Powiedzieli żeby zregenerować gaźnik a koszt to około 200zł.
Dzisiaj trochę go sprawdzałem.Zauważyłem że gdy palcem otworzę przepustnicę obroty chodzą równo.Ząbek obok gaźnika był powiązany drucikiem.Myślę że trzeba wyregulować szczelinę przepustnicy,próbowałem niestety bez skutku.Może wiecie jak to się robi? Dodatkowo sprawdziłem jedną świece i była strasznie zakopcona.Wymieniłem ją na nową,niestety do reszty potrzebuję innego klucza bo ten który posiadam jest za krótki.
EDIT: Dzwoniłem do tych z Porąbki.Powiedzieli żeby zregenerować gaźnik a koszt to około 200zł.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Przerywa kopci i pali..
Pierburg może być zwykły 2E2 lub elektroniczny 2EE, daj fotki z pokazaniem o jaki drucik chodzi szkoda czasu inaczej dochodzić co masz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości