Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 23:54
- Lokalizacja: Katowice
Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
Witam!
Zrobiło się zimno i znowu zaczynają się problemy.
Posiadam golfa 1,6 na gaźniku 2e2 i występuje w nim problem taki, że gdy jest zimny silnik (duże ssanie) ma może ze 30% mocy, im silnik cieplejszy i ssanie spada tym ma więcej mocy.
Dodam że nieraz na zimnym silniku jestem w stanie rozpędzić się na 2gim biegu ledwo do 40km/h, kiedy przy optymalnej temperaturze silnik żwawo przyspiesza ponad 80km/h
Przeczytałem już setki stron o tej przypadłości i nic mi się nie nasuwa na myśl.
Proszę o jakąś poradę bo już mi ręce opadają:(
Aha dodam jeszcze, iż silnik nie kopci, nie bierze oleju i spala tyle ile powinien 6- góra 9 litrów w mieście na 100km.
Serdecznie dziękuje za wszelkie sugestie i porady!
Zrobiło się zimno i znowu zaczynają się problemy.
Posiadam golfa 1,6 na gaźniku 2e2 i występuje w nim problem taki, że gdy jest zimny silnik (duże ssanie) ma może ze 30% mocy, im silnik cieplejszy i ssanie spada tym ma więcej mocy.
Dodam że nieraz na zimnym silniku jestem w stanie rozpędzić się na 2gim biegu ledwo do 40km/h, kiedy przy optymalnej temperaturze silnik żwawo przyspiesza ponad 80km/h
Przeczytałem już setki stron o tej przypadłości i nic mi się nie nasuwa na myśl.
Proszę o jakąś poradę bo już mi ręce opadają:(
Aha dodam jeszcze, iż silnik nie kopci, nie bierze oleju i spala tyle ile powinien 6- góra 9 litrów w mieście na 100km.
Serdecznie dziękuje za wszelkie sugestie i porady!
Pozdrawiam :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
Zdejm pokrywę gaźnika włącz silnik zupełnie zimny. Sprawdź czy górna przepustnica rozruchowa jest przymknięta z pozostawieniem szpary ok 4 mm, i czy stawia wyraźny opór gdybyś ją chciał domknąć do końca palcem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 23:54
- Lokalizacja: Katowice
Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
Tak, ma luz ok 4mm i stawia opór a jak przymykam to obroty maleją.
Pozdrawiam :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
To jeszcze poobserwuj czy w miare rozgrzewania silnika ta przepustnica stawia się do pionu powoli, odpisz bedziemy myśleć dalej
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 23:54
- Lokalizacja: Katowice
Re: Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
Pojeździłęm trochę golfem przy okazji wymieniłem filtr powietrza i paliwa, zagrzał się silnik i przepustnica była prawie w pionie, jakieś kolejne sugestie??
Pozdrawiam :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 23:54
- Lokalizacja: Katowice
Re: Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
Jakieś kolejne wskazówki chłopy?
Wekend będzie to mogę pogrzebać cuś
Wekend będzie to mogę pogrzebać cuś
Pozdrawiam :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
co do gaźnika nie mam dalszych pomysłów, mogłaby się nie otwierać przepustnica II stopnia ale to i na ciepłym byłby słaby. Chyba pora na kontrolę ustawienia rozrządu oraz zapłonu oraz sprawdzenie czy zapłon wyprzedza się własciwie na wyższych obrotach, do tego potrzeba lampy stroboskopowej
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 23:54
- Lokalizacja: Katowice
Re: Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
Witam ponownie.
Pojeździłem ostatnio na trasie i stwierdzam, że z tą mocą po nagrzaniu nie jest tak do końca, gdyż na 4-tym biegu ledwo osiągam 120km/h lecz momentami z niewiadomych przyczyn dostaje moc i ciągnie tak jak powinien czyli po przekroczeniu 120 nadal ładnie ciągnie.
Dodam, iż wymieniałem ostatnio przewody wn oraz świece NGK.
Nie mam już pomysłów co to może być tzn podejrzewam nieotwierającą się przepustnicę 2go stopnia.
dziękuje za wszelkie porady.
Pojeździłem ostatnio na trasie i stwierdzam, że z tą mocą po nagrzaniu nie jest tak do końca, gdyż na 4-tym biegu ledwo osiągam 120km/h lecz momentami z niewiadomych przyczyn dostaje moc i ciągnie tak jak powinien czyli po przekroczeniu 120 nadal ładnie ciągnie.
Dodam, iż wymieniałem ostatnio przewody wn oraz świece NGK.
Nie mam już pomysłów co to może być tzn podejrzewam nieotwierającą się przepustnicę 2go stopnia.
dziękuje za wszelkie porady.
Pozdrawiam :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 23:54
- Lokalizacja: Katowice
Re: Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
Odświeżam.
Mam jeszcze jedno małe pytanko czy hamowanie silnikiem przynosi takie same korzyści ekonomiczne jak w przypadku aut na wtrysku tzn czy jest jakiś zaworek który odcina w tedy paliwo, bo z tego co wiem to gaźnik 2e2 posiada taki wynalazek.
Mam jeszcze jedno małe pytanko czy hamowanie silnikiem przynosi takie same korzyści ekonomiczne jak w przypadku aut na wtrysku tzn czy jest jakiś zaworek który odcina w tedy paliwo, bo z tego co wiem to gaźnik 2e2 posiada taki wynalazek.
Pozdrawiam :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
niema takiego mechanizmu w 1.6, w 1.8 GU z tym gaźnikiem jest dodatkowy sterownik domykający przepustnicę na hamowaniu silnikiem, poprzez działanie na siłownik 3-położeniowy.
Jak będziesz sprawdzał siłownik przepustnicy II stopnia to zasysaj przez jego weżyk powietrza po ręcznym otwarciu przpustnicy I . Jeśli będzie szczelna: zobaczysz ze węzyk siłownika dochodzi do czwórnika i jedno odgałęzienie leci dio zaworka termicznego w pokrywie urządzenia rozruchowego z tyłu. Ten zaworek ma się zamknąć na ciepłym, jesli się nie zamyka - zaślep odejście do niego od czwórnika, nie jest konieczny a to może być przyczyna.
Jak będziesz sprawdzał siłownik przepustnicy II stopnia to zasysaj przez jego weżyk powietrza po ręcznym otwarciu przpustnicy I . Jeśli będzie szczelna: zobaczysz ze węzyk siłownika dochodzi do czwórnika i jedno odgałęzienie leci dio zaworka termicznego w pokrywie urządzenia rozruchowego z tyłu. Ten zaworek ma się zamknąć na ciepłym, jesli się nie zamyka - zaślep odejście do niego od czwórnika, nie jest konieczny a to może być przyczyna.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 23:54
- Lokalizacja: Katowice
Re: Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
Dzięki za pomoc.
Czy byłbyś jeszcze tak uprzejmy i zaznaczył mi na jakiejś fotce co mam zatkać.
Będę Ci bardzo wdzięczny!
Czy byłbyś jeszcze tak uprzejmy i zaznaczył mi na jakiejś fotce co mam zatkać.
Będę Ci bardzo wdzięczny!
Pozdrawiam :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Mniej mocy na ssaniu 1,6 rf
http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
32 węzyk pod literami ZH, prost w dół niżej jest ten zaworek pokazany który w kopułce urządzenia rozruchowego jest mocowany, jeden wezyk ma wolny, drugi do tego rozgałźnika o który chodzi
http://www.zen17496.zen.co.uk/images/go ... stage2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tu masz obrazek z naszego forum wzięty, zielone wezyki to ten układ o którym piszemy
32 węzyk pod literami ZH, prost w dół niżej jest ten zaworek pokazany który w kopułce urządzenia rozruchowego jest mocowany, jeden wezyk ma wolny, drugi do tego rozgałźnika o który chodzi
http://www.zen17496.zen.co.uk/images/go ... stage2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tu masz obrazek z naszego forum wzięty, zielone wezyki to ten układ o którym piszemy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 23:54
- Lokalizacja: Katowice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości