pompa paliwa golf NZ

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CIENKII
Forum Master
Forum Master
Posty: 1275
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:07
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

pompa paliwa golf NZ

Post autor: CIENKII » pn sie 30, 2010 15:04

taka ciekawostka . . w domu są 4 golfy wszystkie NZ-ty . . w 3 sztukach po przekreceniu zaplonu pompa pompuje raz 1 max 2 sek . . a u ojca w golfie pompuje raz moze pol sek przerwa i drugi raz . . auto chodzi jak trzeba pali dobrze . . poprostu chcialbym rozwiac watpliwosci o czyms niesprawnym lub cos ten tego itp . . jestem zadny wiedzy na ten temat :food:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

pompa paliwa golf NZ

Post autor: Paweł Marek » pn sie 30, 2010 20:59

Powinna przestać pompować po sekundzie dwóch a ponownie włączyć się dopiero w momencie rozruchu. Pewnie to jakaś usterka - tylko czy jest się czym na razie martwić - nie wiem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Re: pompa paliwa golf NZ

Post autor: pablo111l » czw wrz 02, 2010 10:08

Możliwe że ten typ sterownika tak ma. Jak podmieniłem sterownik u siebie o troszke innych oznaczeniach ale tez z nz to pompka pracowała troszke dłużej.



Awatar użytkownika
CIENKII
Forum Master
Forum Master
Posty: 1275
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:07
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

pompa paliwa golf NZ

Post autor: CIENKII » czw wrz 02, 2010 21:57

to teraz sam nie wiem . . wada czy poprostu sterownik . . ktory to jest ten ,,sterownik''?? chodzi o calego kompa w podszybiu czy cos innego ?? to przepne z jednego golfa do drugiego i zobacze :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

pompa paliwa golf NZ

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 02, 2010 23:21

Tak na podszybiu, nie pomyl z modułem zapłonu, sterownik jest większy ma dużą ilość kabli, moduł tylko 6-7


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

Re: pompa paliwa golf NZ

Post autor: p8pepe » pt wrz 03, 2010 18:51

U mnie sprawa jest o tyle dziwniejsza, że raz pompuje ciągle a raz z przerwą, ale niestety nie mogę powiedzieć, że nie mam problemów z układem paliwowym...

Być może pompa paliwowa powoli się zaciera, skutkiem czego pobierany jest większy prąd i aby zapobiec przepaleniu sterownik odcina połączenie masowe. Choć od tego powinien być raczej bezpiecznik... No, ale tajemnic DIGIJET'a chyba nikt nie pozna do końca :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

pompa paliwa golf NZ

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 03, 2010 19:24

nie, pompa jest przez przekaźnik zasilana i sterownik nie widzi jaki prąd pobiera.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

pompa paliwa golf NZ

Post autor: damiano1987 » pt wrz 03, 2010 23:02

Dokładnie. U mnie np pompka pompuje po przekreceniu kluczyka 2 razy w tym przerwa okolo sekundy. Nie wiem czy tak ma byc czy cos zle ale zadnych problemow przez to nie ma. No moze ze załapuje silnik dopiero po 3 obrotach walu. Nie wiem jak to ma sie u innych NZ.


VW-i jedziesz dalej :)

p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

Re: pompa paliwa golf NZ

Post autor: p8pepe » czw wrz 09, 2010 22:00

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj.

Parę dni temu golf nagle zaczął tracić wolne obroty, przy jeździe czuć szarpanie, a w baku odgłos bąbelków powietrza, więc diagnoza to zapowietrzony układ paliwowy.

Zabrałem się za sprawdzanie i czyszczenie wszystkiego po kolei. Wyczyściłem bak, smok pompki, siatkę pompy 3 bar i zbiorniczek, w którym się znajduje. Zalałem ok. pół baku benzyny i zacząłem sprawdzać:

Najpierw wyjście z pompki w zbiorniku połączyłem wężykiem i umieściłem w baniaku. Drugą odłączyłem żeby nie pracowała na sucho. Wypompowałem tak 5 litrów (pompa działała poprzez zwarcie styków 30 i 87 w skrzynce przekaźników) i nie było żadnego bąbelka powietrza.

Następnie podłączyłem cały układ, z wyjątkiem wyjścia od puszki filtra - znów wężykiem do baniaka. Tym razem dwie pompy pracowały jednocześnie. Kolejne 5 litrów bez powietrza. Zmierzyłem ilość przepompowanego paliwa i w ciągu 30 s wyszedł prawie litr.

Następnie kolejne 5 litrów wypompowałem z wężyka na wejściu na listwę wtryskową. Rezultat identyczny jak poprzednio.

Wreszcie ostateczna próba. Wypompowane 15 litrów wlałem z powrotem do baku, natomiast wężyk podłączyłem do wyjścia z regulatora ciśnienia paliwa. Tym razem pompa 3 bar musiała sobie poradzić z ciśnieniem. I niestety ku mojemu zaskoczeniu, oprócz tego że z wężyka wylało się jakieś 300 ml w ciągu 30 s (minimum to 500) to jeszcze pełno było pęcherzyków powietrza...

Kontynuując pomiar zmierzyłem pobór prądu przez pompę. Norma to 2,5 - 3,5 A. Natomiast u mnie jest 4,4 A, czyli pompa powoli umiera. Pytanie tylko skąd się bierze to powietrze w układzie? Przypomnę, że dopóki pompki przepompowywały paliwo bez ciśnienia dopóty tego powietrza nie było. Dopiero po podłączeniu do listwy wtryskowej pojawia się powietrze. Ktoś jest w stanie wytłumaczyć skąd ono się bierze?


Procedurę testową wykonywałem zgodnie z dokumentem z linku:
https://docs.google.com/fileview?id=0B_ ... y=COnZ-q4D" onclick="window.open(this.href);return false;

Byłbym wdzięczny za rady :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

pompa paliwa golf NZ

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 10, 2010 19:50

sprawdź może regulator, zajrzyj do weżyka podciśnieniowego czy nie ma w nim benzyny bo jeśli jest to ma dziurę. Ostateczna próba była z filtrem? Bo napewno po odłączaniu węży musiał mieć powietrze, może za krótko czekałeś.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

Re: pompa paliwa golf NZ

Post autor: p8pepe » pt wrz 10, 2010 23:21

Paweł Marek pisze:sprawdź może regulator, zajrzyj do weżyka podciśnieniowego czy nie ma w nim benzyny bo jeśli jest to ma dziurę. Ostateczna próba była z filtrem? Bo napewno po odłączaniu węży musiał mieć powietrze, może za krótko czekałeś.
Regulator raczej odpada. Gdyby nawet membrana była dziurawa, to raczej tryskałoby benzyną, a nie zasysało powietrze. Jedyna opcja na jakąś nieszczelność to węże przed pompą 3 bar bo tam jest małe ciśnienie (0,10 lub 0,25 bar), ale to też raczej wykluczam, bo wężyki sprawdzałem dwa razy.

Powietrza w filtrze raczej na pewno nie ma. Przepompowałem na obu jednocześnie pracujących pompkach 10 litrów paliwa i powietrza nie było. Dopiero po podłączeniu pod listwę wtryskową zaczynają się dziać cyrki...

Myślę, że jedyne sensowne wytłumaczenie to rozszczelnienie pompy 3 bar. Czy jest możliwość, że zasysa ona powietrze z zewnątrz? Na pewno jest do wymiany, bo pracuje tragicznie głośno, co jakiś czas zwalniając, więc jest już zatarta w dużym stopniu. Poza tym świadczy o tym pobór prądu. Tylko po prostu chcę się upewnić, że to na pewno wina pompy, a nie czegoś innego, żeby nie było sytuacji, że wymienię pompę, a ta znowu się zatrze przez zapowietrzenie...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

pompa paliwa golf NZ

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 11, 2010 10:01

Pewność zyskasz tylko mierząc manometrem ciśnienie paliwa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

Re: pompa paliwa golf NZ

Post autor: p8pepe » pn wrz 20, 2010 12:29

Problem z układem paliwowym rozwiązany. Przyczyną była pompa paliwa (3 bar), która jak wyżej pisałem musiała się rozszczelnić. Teraz zamontowałem pompę 52 mm od 1.8 KE-Jetronic i problemy z zapowietrzaniem się zniknęły.

W tej chwili na powrocie z listwy pompka daje ok 1l paliwa w ciągu 30 s. Przy poprzedniej miałem ledwie 300 ml, gdzie minimum to 500. Stwierdzam, że mierzenie wydajności na powrocie z listwy to tani i dobry sposób na sprawdzenie pompy, bo regulator ciśnienia nie wypuści paliwa jeśli nie osiągnie ono żądanego ciśnienia (w przypadku NZ 3 bar).

Aha, nawiązując do głównego wątku, to u mnie, po przekręceniu na zapłon, pompy nadal pracują dwa razy, z malutką przerwą. Ale jeśli nie odpalę silnika i drugi raz przekręcę stacyjką na zapłon, to już tej przerwy nie ma :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

pompa paliwa golf NZ

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 20, 2010 14:14

p8pepe, wiesz zapewne że ta pompa podaje ponad 2 x za duże ciśnienie. Obejrzyj weze chociaż czy są w dobrym stanie, a regulator - zobaczysz czy to wytrzyma


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości