Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Yoszi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt paź 23, 2009 22:34
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: Yoszi » ndz sie 01, 2010 14:13

Witam !
Posiadam Golfa MKII z potworem pod maską czyli 1.3 NZ :goof: . Autko ma przejechane niecałe 230 tysi , nie jeździło nigdy na gazie .
Mój problem polega na tym , że gdy autko jest zimne , np po nocy lub paru godzinach stania , Gdy odpale samochód , autko pochodzi z hmm 5 sekund i zgaśnie . Gdy przytrzymam nieco noge na gazie , autko normalnie chodzi . Problem jest też gdy chce ruszyć , jak by auto zamulało coś i po puszczeniu sprzegła wbiciu biegu i daniu lekko gazu , po prostu zamula go więc trzeba więcej gazu mu dać przy ruszaniu zimnym autem . Czy ktoś może powiedzieć co jest przyczyną ? Filter powietrza po przebiegu koło 3 tysi .


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]

MK2 !

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 01, 2010 19:22

zacznij od czujnika temperatury niebieskiego, wyszukiwarka ci pomoże znaleźć normy oporów i czy ma dobre zasilanie (5V we wtyczce na zapłonie.)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: Damian3942 » ndz sie 01, 2010 22:24

jak to nie pomoże to sprawdź zawór powietrza dodatkowego kolega Paweł Marek, mi podsyłał niedawno za co on odpowiada więc też znajdziesz


passat b5 115KM AZM 2003r

devilbiker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 18:03
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: devilbiker » ndz sie 01, 2010 22:36

a przed tym dla spokojnej glowy spróbuj przed zapaleniem wcisnac pedal gazu do konca, jakies 3 razy, po prostu wcisnij i pusc, odczekaj jakies 20sekund i odpal, to jest mono wtrysk tak? wiec udoskonalony gaznik, ja mam tak w 1.3 MH gaznik, jak wcisniesz gaz poleci troche paliwa w cylinder, i odpalajac masz od razu wiecej wachy na zaplon w garnku. powinno normalnie odpalac. a co do tego skakania jak ruszasz i zamulania, daj mu ze 40 sekund, niech pochodzi, po 20s (jak olej zrobi pelny obieg) daj mu gazu ostro, potem powachluj gazem, niech troche nagrzeje, powinno byc lepiej.
swoja droga mozesz sprawdzic swiece i kable wysokiego napiecia, u mnie byly walniete, swiecie juz mialy ostatki zycia a kabel z trzeciego garnka nie laczyl. sprawdz, zawsze lepiej chodz i moze mniej palic, u mnie jakis litr na 100 mniej po wymianie swiec i kabli (NGK i Bosch)


Giant - Ride life

Awatar użytkownika
CIENKII
Forum Master
Forum Master
Posty: 1275
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:07
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: CIENKII » pn sie 02, 2010 00:03

albo zawór dodatkowego cisnienia albo niebieski czujnik na kruccu wody ,,zepsuł'' sie lub zablokowal na ok 200 omach i teraz nie wlacza ssania i ciezko odpalic i ciezko ruszyc na zimnym . . jak sie negzreje chodzi jak trzeba



Awatar użytkownika
Yoszi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt paź 23, 2009 22:34
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: Yoszi » pn sie 02, 2010 14:21

Gdzie moge to znaleść ? Tak jak kolega pisze ! jak sie zagrzeje to rwie aż głupi ;) :okej:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]

MK2 !

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: Damian3942 » pn sie 02, 2010 16:28

1.3 NZ to MPi a tak btw

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268004" onclick="window.open(this.href);return false; akurat nie pokazali go ale jest pod wtryskiem wygląda tak: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=257102" onclick="window.open(this.href);return false;

czujnik niebieski zobaczysz po otwarciu maski masz niebieski i czarny ciebie interesuje niebieski


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
Yoszi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt paź 23, 2009 22:34
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: Yoszi » pn sie 02, 2010 22:30

jak się go wyciąga ? wyciągnąć tą zapadkę ? i on wychodzi czy się go wykręca ?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]

MK2 !

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: stonefree » śr sie 04, 2010 22:20

devilbiker, Kolego, pozwól że wyjaśnię. Po pierwsze NZ nie jest na jedno, tylko na wielo punktowym wtrysku.Po drugie jednopunktowy wtrysk nie jest w żaden sposób podobny do gaźnika. Różnica polega na tym, że w gaźniku strumień powietrza regulowanny przez przepustnicę porywa odpowiednią ilość paliwa, a pompowanie o którym piszesz to dodatkowa dawka beznyny, która zwiększa tę ilość przy gwałtownym dodaniu gazu.Przy sprawnym ssaniu, ręcznym, czy automatycznym sprawna przymknięta przepustnica i otwarta dysza ssania powinna pozwalać na rozruch zimnego silnika bez pompowania pedałem gazu. Elektroniczny wtrysk paliwa polega natomiast na dawkowaniu paliwa podanego pod stałym ciśnieniem na wtryskiwacz , lub wtryskiwacze, w ilości zależnej od temperatury silnika, otwarcia przepustnicy, podcisnienia w kolektorze, ilości powietrza mierzonej przepływomierzem itp.



devilbiker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 18:03
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: devilbiker » śr sie 04, 2010 22:25

ok, moj blad. ;] dzieki. w koncu po to jest forum zeby dzielic sie wiedza. napisalem to ze wzgledu na podobne objawy jakie ma moja golfina.


Giant - Ride life

Awatar użytkownika
Yoszi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt paź 23, 2009 22:34
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: Yoszi » czw sie 19, 2010 09:51

Panowie wczoraj wymieniłem ten niebieski czujnik . NIc TO NIE DAŁO .
auto po odpaleniu , chodzi tak jak przedtem , gaśnie . Gdy chce ruszyć , po prostu jest bulgotanie a nie płynne wkręcanie sie na obroty . Gdy ruszy , to jakoś jedzie , sposób z dawaniem gaz na maxa , niby działa . Pompowanie pedału gazu , nie zdaje rezultatu . czy możliwe jest to że winna jest pompa paliwa ? bo zaczyna mi lekko piszczeć już .


Gdy auto ciepłe , daje gaz to jest dziura w gazie . Zamulenie .


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]

MK2 !

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: Paweł Marek » czw sie 19, 2010 10:12

Oczywiście że możliwe. Ale kolego nie wymieniaj nic bez diagnozy. Czujnik pisałem sprawdź nie zmieniaj od razu szkoda kasy. Z pompą podobnie. Filtr paliwa można by zmienić w ślepo, ale pompę jeśli działa to dopiero po pomiarze ciśnienia paliwa manometrem mechanika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Yoszi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt paź 23, 2009 22:34
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: Yoszi » czw sie 19, 2010 12:50

Czujnik to koszt 11zł , więc nie zbiednieje . Pompa po woli daje o sobie znać . Jeśli to coś zmieni , to opisze wam sposób odpalania jak ciepły silnik :
Jak ciepły , zgasze , i za np 15 sekund , minuta , to wystarczy dosłownie 1-2 sekundy trzymac kluczyk na zapłonie i od razu łapie . Jak stoi np 15 minut , to już dłużej trzeba kręcić .

Filter paliwa znajduje się w pompie ?

Co jeszcze może być ? w tym silniku jest od chu** przewodów ciśnieniowych . Czy wszystkie wymienić ? kopułkę chciałem wyczyścić , ale nie ma sensu bo nowa i tam nawet brudu nie ma :) Przewody to samo .
Mam też patent z odmą zrobiony . Zamiast odmy mam puszczony przewód do gumy od przepływówki . Po prostu ktoś to tam wkomponował . Co o tym sądzicie ? Może ja nagram film jak zachowuje się auto na zimnym silniku ?

jak auto stało mi 2 dni nie ruszane , całkiem inaczej chodziło ! mniejsze obroty biegu jałowego , lepiej jechał , nie zamulało itp .


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/84/fded55edb732fb53.png[/img][/url]

MK2 !

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem Podczas odpalania zimnego auta .

Post autor: Paweł Marek » czw sie 19, 2010 13:08

Yoszi pisze:Zamiast odmy mam puszczony przewód do gumy od przepływówki . Po prostu ktoś to tam wkomponował
daj foto bo nie kapuję, ale jeśli jest odma szczelnie podłączona i za przepływka a nie przed to nie powinno mieć znaczenia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości