mk1 gaźnik regulacja pierburg 1b solex

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, grg474, marcin7x5, VIP

pm2z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lip 26, 2012 08:14

mk1 gaźnik regulacja pierburg 1b solex

Post autor: pm2z » czw wrz 14, 2017 14:48

auto to golf mk1 1984 55kW,
domniemany problem z gaźnikiem
gaźnik to pierburg 1b solex, jak na zdjęciach na tej aukcji:
https://www.olx.pl/oferta/gaznik-pierbu ... oaMnm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

problem: auto jest cholernie wolne, prędkość 130km/h to absolutny max i pewnie nawet z górki :D
a spalanie przy spokojnej jeździe podchodzi pod 10l/100km (!!!!)

w warsztacie mierzono kompresję silnika i na wszystkich cylindrach było OK (powiedział mechanik),
gaźnika za to bali się ruszać (!)

jakieś pomysły od czego zacząć? może ktoś zalinkuje schemat budowy takiego gaźnika, bo googluję i wygooglować nie mogę...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

mk1 gaźnik regulacja pierburg 1b solex

Post autor: marcin7x5 » czw wrz 14, 2017 19:40

Sprawdź wszystkie wężyki z pod ciśnieniem dochodzące do gaźnika. Zdejmij je i na pracującym silniku sprawdź czy faktycznie jest tam podciśnienie. Warto też odkręcić górną pokrywę i zobaczyć czy pływak nie jest zalany wewnątrz paliwem oraz zmierzyć poziom paliwa w komorze pływakowej.



pm2z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lip 26, 2012 08:14

Re: mk1 gaźnik regulacja pierburg 1b solex

Post autor: pm2z » śr wrz 20, 2017 15:45

Robiłem naprawdę dużo różnych gaźników, ale nigdy samochodowego, więc proszę o wyrozumiałość.

Zdaje się, że wszystkie wężyki idące do gaźnika zasysają powietrza przy włączonym silniku;
pływak jest plastikowy i szczelny, zamyka dopływ paliwa, gdy idzie w górę, ale nie wiem, jaki powinien być poziom pływaka; jest to jednak rzecz, która chyba nie rozregulowuje się sama, prawda?

Na górze jest taki śmieszny zawór-klapka, jakby przepustnica, chociaż właściwa przepustnica jest niżej, ten chyba pełni funkcję ssania, bo zmniejsza/zwiększa dopływ powietrza i jest sterowany przez temperaturę cieczy chłodzącej, ale nie umiem stwierdzić, czy działa w pełni prawidłowo; na zimnym silniku klapka jest przymknięta, na ciepłym otwarta niemal w pełni, więc raczej OK.

jest też, u dołu gaźnika zawór sterowany elektrycznie z czujnika temp cieczy na wężu cieczy chłodzącej i on z kolej daje więcej paliwa, pewnie przy zimnym silniku, ale też nie wiem, czy dobrze działa (????)

przedmuchałem wszystkie dysze i kanały przelotowe

o dziwo silnik nadal odpala (czyt. dobrze poskładałem gaźnik z powrotem :) ), ale nie sądzę, by była jakakolwiek różnica.

mogę spróbować wrzucić jakieś fotki z rozbiórki i czyszczenia, ale chyba niewiele wniosą do tematu.

przydałby mi się schemat budowy i instrukcja regulacji gaźnika (tego konkretnego modelu gaźnika), bo nie bardzo wiem, jak i czego dalej szukać. googlowałem za tym, ale nic nie znalazłem; książki napraw ("golf - naprawiam sam") znalazłem w sieci dopiero od mk2 w górę, a wtedy już był chyba wtrysk, prawda?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

mk1 gaźnik regulacja pierburg 1b solex

Post autor: marcin7x5 » śr wrz 20, 2017 17:38

Poziom paliwa nie powinien się zmieniać o ile pływak jest szczelny. Sprawdź jeszcze czy jak wciśniesz gaz do oporu to obie przepustnice masz w pełni otwarte. Brak mocy to może być też wina układu zapłonu silnika a dokładnie braku przestawienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Przy aparacie zapłonowym masz wężyk z pod ciśnieniem który do tego celu służy.



pm2z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lip 26, 2012 08:14

mk1 gaźnik regulacja pierburg 1b solex

Post autor: pm2z » czw wrz 21, 2017 20:26

już myślałem, że tu będzie problem (podciśnieniowy wężyk do aparatu zapłonowego), ale niestety nie;
wężyk z aparatu zapłonowego idzie gdzieś w dolne obszary gaźnika, ale zapewne już na wyjściu na króciec dolotowy, bo podciśnienie rzeczywiście jest, na wolnym obrotach znikome i znacząco rośnie przy odkręcaniu gazu, więc chyba OK.
da się może jednak otworzyć to ustrojstwo i sprawdzić, czy rzeczywiście zapłon przestawia się??? da się to zrobić? masz pomysł jak i możesz coś podpowiedzieć w tym zakresie

co do otwierania się przepustnic
to przepustnica w moim gaźniku jest tylko jedna, znaczy się: gaźnik ma na jeden otwór wylotowy zamykany/otwierany przez jedną klapkę poruszaną przez cięgno gazu; wiem z obrazków znalezionych przez google, że sporo gaźników miało wyjście na dwa osobne kanały, ale u mnie tak nie jest

aha, świece są dosyć zaczernione



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

mk1 gaźnik regulacja pierburg 1b solex

Post autor: marcin7x5 » pt wrz 22, 2017 07:11

Co do sprawdzenia czy działa przestawianie zapłonu to musisz zassać przez ten wężyk i patrzeć po zdjęciu kopułki czy w aparacie przestawia się płytka lub za pomocą vaga lub lampy stroboskopowej obserwować.
Pisząc o dwóch przepustnicach/klapkach miałem na myśli tą górną która zamyka się podczas rozruchu na zimnym silniku a w miarę rozgrzewania powinna się otwierać. Okopcone na czarno świece świadczą o zbyt bogatej mieszance na co właśnie może mieć wpływ ta górna przepustnica. A zbyt bogata mieszanka ma również wpływ na brak mocy bo silnik nie jest w stanie "przepalić" zbyt dużej ilości paliwa w stosunku do dostarczonego mu powietrza. Tak samo można być gdy będzie zatkany filtr powietrza lub dolot powietrza od filtra do gaźnika.



pm2z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lip 26, 2012 08:14

mk1 gaźnik regulacja pierburg 1b solex

Post autor: pm2z » pn paź 02, 2017 18:34

Przepraszam za tak długie milczenie, auta nie używam na codzień, a też różne inne rzeczy wyszły

odpowiadając na pytanie: tak, górna przepustnica otwarta w pełni, gdy silnik jest ciepły, dolna, jeśli dobrze rozumiem, otwiera się cięgnem gazu, ale otwiera się do końca, czyli chyba OK

Trochę walczyłem z uploadem zdjęć. Załączam 2. Na pierwszym zaznaczyłem 3 rzeczy, których funkcja mnie zastanawia. Może ma to coś wspólnego z moim problemem. np. nr 2 ma sporo zaślepionych otworów...
http://uploads.im/lD7Oa.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Zdjęcie nr 2, między gaźnikiem a prawym-przednim amortyzatorem wiszą dwa kable (wtyczki żeńskie 2-pinowe) i jeden wężyk gumowy, które nie są do niczego podłączone. Wszystkie 3 są spięte razem i wychodzą z prawego podszybia, jakby z okolicy deski rozdzielczej. Pewnie po prostu pochodzi z bogatszej wersji i wpina się do wyposażenia, którego u mnie nie ma.
http://uploads.im/uakjh.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości