Offtopic czyli raj dla spamerów

Forum miłośników Golfa Country

Moderatorzy: G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » pn kwie 03, 2017 17:58

No i sobie wytłumaczyliśmy w czym rzecz! Też się z tym zgadzam aby nie "zapuścić" i utrzymać w dobrym stanie. Nie chcę już dyskutować a tym bardziej udowadniać ze jednak (co sami stwierdziliście) jest to samochód wyprodukowany na próbę i instalowano w nim podzespoły które podchodziły od innych VW. To ze akurat część pasuje od Golfa Syncro jest oczywiste, bo z tego modelu powstał Country! Macie wielki zapał i wiele pomysłów i może stad bierze się chęć zamiany starych,nie spełniających swojego zadania na dziś, podzespołów i części. Można i tak....W końcu klimę też można zainstalować... W 1987 roku miałem oryginalny motocykl BMW R75/1 -jeszcze z dolnozaworowym silnikiem. Po dwóch latach zacząłem go przerabiać i "rzeźbić". Do dziś żałuje tego, bo w końcu motocykl zupełnie stracił na wartości, ale byłem "młody i głupi"! Gdy w 1994 roku, mój znajomy zajmujący się Rally-Crossem sprowadził z Austrii na części czerwonego Country-miałem okazję zobaczyć ile podzespołów i części jest innych i mocniejszych od zwykłego Golfa dwójki. Te części podmieniał w swoim Golfie do wyścigów aby były wytrzymalsze.... Jednak nie o to chodzi! Właśnie od wtedy, gdy zobaczyłem tego Country, zawsze chciałem mieć to auto! No i w końcu mam-chociaż zielone i mając jakieś doświadczenia z przeróbkami postanowiłem niczego nie zmieniać i utrzymać jak tylko się długo da w oryginale. Dobrze ze trafiłem na tak dobrze zachowany egzemplarz i nie muszę dużo się gimnastykować z szukaniem ori części a naprawy-bo takie muszą być-są robione na bieżąco!



mihau34
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: ndz paź 26, 2014 19:46

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: mihau34 » pn kwie 03, 2017 18:03

Ja chlapacze zdemontowałem, jeżdząc po terenie przednie połamałem a jeden tylny urwałem. I teraz całe błoto zatrzymuje się na listwach bocznych :helm:
Jakiś miesiąc temu były przednie chlapacze na allegro za 150 zł sztuka chcesz numer do gościa ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » pn kwie 03, 2017 18:10

kret077744, ciężki temat. Ja jednego kupiłem na alledrogo w stanie idealnym za 30 zeta. Ostatnio były dwa za 150 sztuka. Classic Parts nie ma ich absolutnie.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » pn kwie 03, 2017 18:15

Jakby ktoś potrzebował numerów, spisałem ze swoich:
193 821 812
193 821 822
193 821 811
193 821 821
Tylko w sumie nie opisałem, który jest który.



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » pn kwie 03, 2017 18:18

Jakiś miesiąc temu były przednie chlapacze na allegro za 150 zł sztuka chcesz numer do gościa
aż tak zdesperowany nie jestem :bigok:
Ale numer możesz mi podesłać, może ugadam sie cenowo, jak nie to raczej odpuszcze, wole za to wahe wlać i gdzieś pojechać ;) a jak patrze po fotach to tak źle nie wyglada bez nich :bajer:
jak sie trafią to sie kupi ale tylko za rozsądną cene.
za łape silnika musiałem zapłacić 120zł i to jedyny gość był który wogóle coś takiego miał.
Wszelkie passaty syncro z ogłoszeń obdzwonione i nikt już nie miał.
Tyle dobrze że trafiła sie na 4 śruby z końcówką D numeru.


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: kret077744 » pn kwie 03, 2017 18:19

jhosef, :pub:
przynajmniej teraz jak sie coś trafi to bede mógl sprawdzić czy to te na 100%

Już znalazłem aukcje z chlapaczami, wyśle maila, ciekawe czy sie zgodzi na moje warunki :bigok:


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

mihau34
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: ndz paź 26, 2014 19:46

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: mihau34 » pn kwie 03, 2017 19:37

Z wszystkich country które widziałem na graty żaden nie ma całego chlapacza. Bez chlapaczy z tyłu lipnie wygląda i brudzą się drzwi. Jakby ktoś wpadł na pomysł żeby od paskka b3 przypasować to od razu mówię że nie pasują :hmm: Myślałem kiedyś założyć zwykłą gumę tak jak jest np w maluchu :satan: ale orii chlapacz jest przykręcany z boku a jakbym przykręcił od wnęki koła to mogło by go wyrwać przy skręcie bo jeżdżę na 195/65/15



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » pn kwie 03, 2017 19:47

Ja miałem wszystkie ale dwa były napoczęte przez psa. Zniszczyło też pokrowiec na koło.

Jeden zakipiłem, drugi odlałem brakujący element.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » śr kwie 12, 2017 17:39

No właśnie...Dziś, gdy dostępne jest tak różnoraka chemia można "odlać" taki chlapacz! Wystarczy mieć na "chwilę" cały oryginał i zrobić formę w gipsie albo żywicy. Kiedyś potrzebna mi była uszczelka gumowa o bardzo dziwnym kształcie. Wykonałem właśnie taki odcisk w gipsie, poprawiłem formę i natłuściłem a następnie urobiłem silikon z żywicą epoksydową i...wyszło bardzo fajnie. Służy do dziś!



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » śr kwie 12, 2017 17:43

Mam pytanie dotyczące kontrolki haka i ręcznego. Czy w Country jest kontrolka kodów właśnie w tej kontrolce? Jeśli tak to jak to działa?jak uruchomić? Jeśli nie ma kontrolki kodów to czy jest jakaś możliwość podłączenia się do komputera w tym samochodzie? Mechanicy twierdzą że jest na pewno jakieś gniazdo przyłączeniowe (gdzieś przy tunelu od strony kierowcy) ale ostatnio robiłem wygłuszenie podłogi i niczego nie znalazłem....



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » śr kwie 12, 2017 19:29

Adalbert1702 pisze:Mam pytanie dotyczące kontrolki haka i ręcznego. Czy w Country jest kontrolka kodów właśnie w tej kontrolce? Jeśli tak to jak to działa?jak uruchomić? Jeśli nie ma kontrolki kodów to czy jest jakaś możliwość podłączenia się do komputera w tym samochodzie? Mechanicy twierdzą że jest na pewno jakieś gniazdo przyłączeniowe (gdzieś przy tunelu od strony kierowcy) ale ostatnio robiłem wygłuszenie podłogi i niczego nie znalazłem....
Chodzi Ci o kody błędów?
Nie ma w europejskim Digifant II.
Było w hamerykańskim ze względu na przepisy.
Nasz digifant jest za głupi aby logować błędy.



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » śr kwie 12, 2017 19:57

OKi,dzięki za info.
Mam w takim razie pytanie z innej "beczki". Może któryś z kolegów będzie wiedział do czego służy wtyczka z przewodami podłączona do skrzyni biegów, tuż za linką sprzęgła?
Obrazek
Gdzieś czytałem artykuł o Country ze pierwszy i drugi bieg ma elektrycznie blokowane tzw "wolne koło" aby przy ruszaniu i jeździe w trudnym terenie ciągnęły dwa koła przednie a ewentualny uślizg powodował zadziałanie wisco. Pozostałe biegi niby już tego nie mają....Dopiero wsteczny załączany jest przez włączenie elektromagnesu Acutatora i zadziałanie membrany podciśnieniowej
Sprawdzałem już te przewody wychodzące z skrzyni biegów i pojawiają się tam i znikają napięcia w różnych konfiguracjach włączonych biegów.
Na luzie,przy włączonej stacyjce wygląda to tak:
-czarno-brązowy zasilanie +12V
-biało-zielony światła cofania przy włączonym wstecznym biegu
-biały +12V po włączeniu wstecznego biegu
-niebiesko-czarny +12V po włączeniu wstecznego biegu
-brązowy 0V-masa
Mam pewien pomysł ale najpierw chciałbym przeanalizować to co zaobserwowałem. Będę zobowiązany za wszystkie informacje. Oczywiście podzielę się pomysłem na forum!



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: jhosef » śr kwie 12, 2017 20:13

Adalbert1702 pisze:OKi,dzięki za info.
Mam w takim razie pytanie z innej "beczki". Może któryś z kolegów będzie wiedział do czego służy wtyczka z przewodami podłączona do skrzyni biegów, tuż za linką sprzęgła?
To jest czujnik biegów.
Adalbert1702 pisze:Gdzieś czytałem artykuł o Country ze pierwszy i drugi bieg ma elektrycznie blokowane tzw "wolne koło" aby przy ruszaniu i jeździe w trudnym terenie ciągnęły dwa koła przednie a ewentualny uślizg powodował zadziałanie wisco.
Wisko nie jest zupełnie niczym sterowane oprócz uślizgu płytek wewnątrz zalanych olejem.

To działa inaczej.
Tylny dyfer jest skonstruowany tak, że nie może przenieść napędu na wał i skrzynię. Chodzi o to aby przy hamowaniu silnikiem nie powodował szarpań i przeciążeń na napęd. Do tego zakłucałoby to działanie ABS
Dzieje się to przez wolne koło. Podobnie jak np w syrenie - w dwusuwach nie można hamować silnikiem. Tzn można ale zamknięta przepustnica oznacza brak smarowania. Brak smarowania oznacza zacieranie silnika. Dlatego syrena posiadała wolne koło - tzn silnik mógł napędzać półosie ale nie na odwrót. Tego nie miał np trabant więc można było się zdziwić. Niestety wolne koło w moście oznacza, że napęd nie jest w stanie działać wstecz. Do tego jest blokada wolnego koła. Przy zapiętym wstecznym wolne koło jest blokowane i napęd może mielić kołami przy cofaniu.

http://t4-wiki.de/wiki/Freilauf_(Syncro" onclick="window.open(this.href);return false;)



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Offtopic czyli raj dla spamerów

Post autor: Adalbert1702 » śr kwie 12, 2017 20:40

No dobra-może i tak jest ale nie potrzebnie użyłem zwrotu wisco, bo nie o to chodzi. Właśnie interesuje mnie wolne koło! Po za tym też gdzieś czytałem ze któryś z tych kabelków sygnalizuje włączenie piątego biegu i dla samochodów wyposażonych w podciśnieniowy ekonomizer (z żółtą diodą) pokazuje jazdę ekonomiczną...Nie wiem czy tak jest ale sprawdzę to podczas jazdy. Miałem nadzieję ze ktoś juz ten temat przerabiał i są jakieś informacje. Gdyby było tak jak czytałem że sygnalizowana jest blokada wolnego koła na pierwszym i drugim biegu to można byłoby to jakoś zasygnalizować jako jazdę np w terenie... Chciałem wykorzystać do tego wolne miejsce w kontrolce haka i ręcznego między klawiszami...Zresztą dałem juz do zrobienia napis....
Obrazek
Jest pomysł i postaram się to rozgryźć, bo działania sprzęgła wisco nie można w żaden sposób zasygnalizować.Mając umysł ściśle techniczny, myślałem już o tym na wszystkie sposoby- ale może są jakieś pomysły?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf Country”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości