Offtopic czyli raj dla spamerów
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Re: Offtopic czyli raj dla spamerów
Z racji że to temat ogólny a raczej pytanie piszę tutaj...
Od kilku tygodni słyszę (tylko wtedy gdy jestem na zewnątrz a prowadzi ktoś inny) delikatne "pykanie" przegubów półosi przy skręcie w lewo. W kabinie niczego nie słychać. Pytanie dotyczy tego czy na podstawie odgłosów można powiedzieć który to przegub-wewnętrzny czy zewnętrzny? Gumy, osłony przegubów całe. Smar był uzupełniany w minionym sezonie. Podczas ruszania i zmianie biegu na wyższy w trakcie jazdy jest stuknięcie - jakby był luz właśnie na przegubie. Czy to grozi jakimiś poważniejszymi konsekwencjami? Jeśli czas na wymianę przegubów,bo te są od nowości,jakie montowała fabryka to co polecacie aby nie trzeba było wymieniać za rok z racji kiepskich materiałów i wykonania? Czego w ogóle szukać, bo rozumie ze od normalnej dwójki raczej nie podejdą....
Od kilku tygodni słyszę (tylko wtedy gdy jestem na zewnątrz a prowadzi ktoś inny) delikatne "pykanie" przegubów półosi przy skręcie w lewo. W kabinie niczego nie słychać. Pytanie dotyczy tego czy na podstawie odgłosów można powiedzieć który to przegub-wewnętrzny czy zewnętrzny? Gumy, osłony przegubów całe. Smar był uzupełniany w minionym sezonie. Podczas ruszania i zmianie biegu na wyższy w trakcie jazdy jest stuknięcie - jakby był luz właśnie na przegubie. Czy to grozi jakimiś poważniejszymi konsekwencjami? Jeśli czas na wymianę przegubów,bo te są od nowości,jakie montowała fabryka to co polecacie aby nie trzeba było wymieniać za rok z racji kiepskich materiałów i wykonania? Czego w ogóle szukać, bo rozumie ze od normalnej dwójki raczej nie podejdą....
Re: Offtopic czyli raj dla spamerów
Od zwykłej dwójki pasuje zewnętrzny i wewnętrzny. Od jakiś dwóch lat mam założone ruvilla i jest ok.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Re: Offtopic czyli raj dla spamerów
Przeguby w ASO są drogie a zamienniki na rynku całkiem spoko. Jednak jeśli chodzi o gumę to jaka by nie była firma (czy to rullevile, GNK Lobro itp) to padają szybko.
Z ASO trzymają się bez uwag.
Z ASO trzymają się bez uwag.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Re: Offtopic czyli raj dla spamerów
Dzięki za uwagi i porady dotyczące przegubów. Teraz z innej beczki...Chciałbym założyć sobie centralny zamek,nie koniecznie na pilota. Wkurza mnie otwieranie tylnych drzwi i bagażnika .... Firmy do których się zgłaszałem życzą sobie nie wąską sumkę za założenie takiego systemu.Skoro dałem radę doprowadzić do takiego stanu mojego Country to myślę ze poradzę sobie z ogarnięciem tego tematu.Jednak prosiłbym o rady,bo raczej na pewno zawsze jest jakieś ALE... Jeśli ktoś już robił coś takiego to mile widziane będą wszelkie uwagi no i najważniejsze-jaki zestaw wybrać? Oczywiście nie za drogi,bo i po co? Jakoś na FB nikt nie chciał się wypowiedzieć....
Re: Offtopic czyli raj dla spamerów
Jeśli chcesz obsługiwać bagażnik to i tak będziesz musiał sięgnąć po elementy centralnego zamka. Swoją drogą nie wiedziałem, że country mógł być bez centralnego.
Generalnie zamek w klapie pod centralny jest inny. W normalnym zamku nie ma zbytnio co otwierać z siłownika. Ja ostatnio w GTI F&I wywaliłem centralny zamek akcesoryjny i zamontowałem oryginalny. Dałem 100 zeta za komplet 3d.
Zrobiłem tylko moda na pilota z alarmu. Aby to osiągnąć trzeba założyć siłownik w drzwi kierowcy z Toledo 1 lub audic z lat 80/90. W golfie mk2 centralny w drzwiach kierowcy to tylko stycznik. W Audi i toledo jest siłownik pneumatyczny ze stycznikiem. Założenie jest generalnie proste tylko trzeba rozbierać wszystkie drzwi. Podłączenie też jest banalne bo mając fabryczną wiązkę wpinasz się bypasem w przewód zasilający oświetlenie kabiny (tak to jest fabrycznie). Jak robisz fabryczny ze zmianą siłownika to oczywiście podciśnienie musisz pociągnąć do drzwi kierowcy.
Akcesoryjny ma tą zaletę, ze jest tani (zazwyczaj komplet na 5 drzwi to 60 zeta około, ma pilota.
Ale roboty niewiele mniej niż w akcesoryjnym. Zakładałem taki do countrego jako wysterowanie z pilota. Nie mam alarmu więc to było najprostsze. Ale założyłem tylko siłownik w drzwi kierowcy do wysterowania fabrycznym centralnym.
Jeśli będziesz chciał założyć akcesoryjny z bagażnikiem to czeka Cię zakup i kombinację z zamkiem klapy. Fabrycznie działa to tak, że na zamku jest taki przesuwak, który jest odsuwany od przycisku za pomocą pręta z siłownika podciśnieniowego. Jak pisałem, w zwykłym nie za bardzo siłownik miałby co robić. Zamki pod centralny klapy są dość tanie na alledrogo ale trzeba będzie i tak rzeźbić z podpięciem siłownika.
Moim zdaniem oryginał pneumat jest najlepszy. Plus opcjonalne sterowanie z pilota.
Generalnie zamek w klapie pod centralny jest inny. W normalnym zamku nie ma zbytnio co otwierać z siłownika. Ja ostatnio w GTI F&I wywaliłem centralny zamek akcesoryjny i zamontowałem oryginalny. Dałem 100 zeta za komplet 3d.
Zrobiłem tylko moda na pilota z alarmu. Aby to osiągnąć trzeba założyć siłownik w drzwi kierowcy z Toledo 1 lub audic z lat 80/90. W golfie mk2 centralny w drzwiach kierowcy to tylko stycznik. W Audi i toledo jest siłownik pneumatyczny ze stycznikiem. Założenie jest generalnie proste tylko trzeba rozbierać wszystkie drzwi. Podłączenie też jest banalne bo mając fabryczną wiązkę wpinasz się bypasem w przewód zasilający oświetlenie kabiny (tak to jest fabrycznie). Jak robisz fabryczny ze zmianą siłownika to oczywiście podciśnienie musisz pociągnąć do drzwi kierowcy.
Akcesoryjny ma tą zaletę, ze jest tani (zazwyczaj komplet na 5 drzwi to 60 zeta około, ma pilota.
Ale roboty niewiele mniej niż w akcesoryjnym. Zakładałem taki do countrego jako wysterowanie z pilota. Nie mam alarmu więc to było najprostsze. Ale założyłem tylko siłownik w drzwi kierowcy do wysterowania fabrycznym centralnym.
Jeśli będziesz chciał założyć akcesoryjny z bagażnikiem to czeka Cię zakup i kombinację z zamkiem klapy. Fabrycznie działa to tak, że na zamku jest taki przesuwak, który jest odsuwany od przycisku za pomocą pręta z siłownika podciśnieniowego. Jak pisałem, w zwykłym nie za bardzo siłownik miałby co robić. Zamki pod centralny klapy są dość tanie na alledrogo ale trzeba będzie i tak rzeźbić z podpięciem siłownika.
Moim zdaniem oryginał pneumat jest najlepszy. Plus opcjonalne sterowanie z pilota.
Re: Offtopic czyli raj dla spamerów
Nie spotkałem jeszcze country bez centralnego. Może masz założony tylko nie działa? Jak nie masz to szukaj Ori pneumata. Tak jak przedmówca mówi. Dołożysz siłownik do drzwi kierowcy i do tego centralkę i masz z pilota. U mnie już ze dwa lata śmiga taki zestaw. Do tego kluczyk z pilotem mina przechodni bez cenną trzeba tłumaczyć że to Ori instalacja tylko siłownik dołożony.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Re: Offtopic czyli raj dla spamerów
W moim na pewno nie było centralnego! Tapicerka drzwi była już zdejmowana więc bym coś zauważył.Po za tym nie było gum harmonijek przy zawiasach drzwi...Mój Country jest z końca produkcji i o ile wiem robili oszczędności aby potanić samochód.
- Adalbert1702
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
- Lokalizacja: Toruń
Re: Offtopic czyli raj dla spamerów
Koledzy,nie jestem mechanikiem samochodowym ale coś mi się w moim samochodzie nie podoba. W ubiegłym roku na jesień wymieniałem hydrauliczne popychacze zaworów-cały komplet.Jak polecaliście - firmy INA. Oryginały wytrzymały 27 lat. Dziś byłem w garażu i odpaliłem auto po dwóch tygodniach stania. Usłyszałem straszny klekot! Jak w dieslu. Co jest? Czyżby już padły popychacze? Zrobiłem może 2-3 tysiące od tego czasu...Nie pomogło nalanie oleju do głowicy ani przytrzymanie na wysokich obrotach.Wciąż słychać klekotanie szczególnie przy dodawanie gazu podczas jazdy.Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny? Dodam ze głowica była robiona 5 lat temu.Wszystko było szczelne i drożne.Zresztą kontrolka ciśnienia a ni brzęczek nie sygnalizują zbyt niskiego ciśnienia oleju. Przy ostatniej wymianie popychaczy zauważyłem ze jedna z krzywek wałka rozrządu jest bardziej wytarta niż pozostałe. Czy to może mieć jakiś wpływ na głośna pracę? Czas na wymianę? Jaki wałek rozrządu jest w silniku Countru 1P ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości