Strona 1 z 1

Problem z radiem

: czw mar 29, 2007 08:57
autor: ziggi
witam wszystkich sympatyków Golfa :)
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem VW GOLF 4 2000 TDI.
Samochód miał i nadal ma zamontowane radio (kaseciak) - takie miał jak go kupiłem.
Oczywiście postanowiłem wymienić radyjko na Philipsa z CD.
Po podłączeniu radyjko Philips świetnie gra, ale gdy tylko włączę 1 bieg i puszczę sprzęgło radio zaczyna wariować tzn. przestaje grać i panel w radiu zaczyna migać - jakby zwariował.
Jeśli samochód stoi mimo, że ma włączony silnik radio gra bez problemu. Ten problem nie występuje w starym radiu. Stare radio kaseciak gra bez problemów.
Dodam że Philipsa używał kumpel i u niego w aucie radyjko spisuje się świetnie.
W czym może być problem? Prawdopodobnie coś z elektryką ale nie wiem jak to ugryźć.
Proszę o pomoc.

Dzięki
ziggi

: czw mar 29, 2007 10:02
autor: Szagrat
Przepiecie sie nie robi bo gdyby byly jakies zwarcia sfajczylby sie bezpiecznik.Mozliwe ze moze byc cos z kostkami Iso.Ale najlepiej podjechac do jakiegos elektryka

: czw mar 29, 2007 13:15
autor: maximanek
A może panel nie łączy?? Spróbuj docisnąć palcem panel i rusz autem.

: pt mar 30, 2007 13:28
autor: Maciuś01
Nie znam instalacji radia w mk 4 ale wydaje się ze tez może byc coś z regulacją głośności w zależnosci od prędkości jazdy.

Sterowanie tum jest w kostce i coś nie pasuje radiu i przez to może głupieć.

Jak panel nie styka to powinno być też po puknięciu w deskę.

: pt mar 30, 2007 14:27
autor: ditomek
Maciuś01, popieram.
podłącz radio tylko 3 kablami (masa, 12V i stacyjka)

: pn kwie 02, 2007 18:16
autor: inek01
Wypnij z kostki kabelek nr 1, to wlasnie GALA, to o czym pisze Maciuś01.

: pn kwie 02, 2007 19:25
autor: lucascom
żółty kabelek z czerwonym złącz i to + :D a czarny to minus :D i będzie cacy :D chyba ;] a jak nie to nowy kabel od akumlatora trza puścić oczywiście z zamontowanym odpowiednim bezpiecznikiem :) a możesz zrobić jeszcze taki myk że podłączasz miernik i mierzysz napięcie na kablach od radia przy wyłączonym silniku i podczas uruchamiania silnika, zobaczysz wtedy co się dzieje z napięciem, bo może są jakieś poważne spadki napięcia, ale wtedy to raczej chyba poważny problem.

: ndz maja 06, 2007 19:17
autor: ziggi
Dziękuję wszystkim za rady, bardzo się przydały.
Nie miałem dostępu do netu dlatego dopiero teraz odpisuję.
Jak się okazało do kostki w aucie był podłączony kabelek z MUTE do telefonu komórkowego i to powodowało te kłopoty. Po odłączenia kabelka od telefonu wszystko działa bez zarzutu.
pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dzięki.