grubość przewodów
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
grubość przewodów
Witam
zabieram się za moje CA, najpierw chcę doprowadzić zasilanie a aku do bagażnika. Wzmiacniacz Blaupunkt GTA2+skrzymia na GDN30-300-ap. Planuje zastosować przewody 8mm² (dla tego wzmaka wg powinny być wystarczające), plus prosto z aku, minus do karoserii w bagażniku i dodatkowo masę akumulatora też podpiąc do blachy. Co do reszty nagłośnienia to już wiem chyba wszystko:)
pozdrawiam
zabieram się za moje CA, najpierw chcę doprowadzić zasilanie a aku do bagażnika. Wzmiacniacz Blaupunkt GTA2+skrzymia na GDN30-300-ap. Planuje zastosować przewody 8mm² (dla tego wzmaka wg powinny być wystarczające), plus prosto z aku, minus do karoserii w bagażniku i dodatkowo masę akumulatora też podpiąc do blachy. Co do reszty nagłośnienia to już wiem chyba wszystko:)
pozdrawiam
Witam dodam tylko poza tematem że przydało by ci sie na starcie zmienić wzmacniacz, bo jeśli mówimy tu o wzmaku blaupunkta GTA2 375 to GDN AP na pewno nie zagra na tym dobrze, wiadomo ze głosnik zawsze moze, a w zasadzie powinien być mocniejszy od wzmacniacza ale w tym przypadku różnica jest zbyt duża a głosnik bardzo prądożerny, efekt bedzie taki że bas bedzie strasznie zamulony i buczący wręcz nie przyjemny normalnie słuchac mozna bedzie tylko cicho , pisze o tym bo obecnie mam ten głosnik i jestem na etapie szukania wzmacniacza, testowałem to już na kilku najróżniejszych wzmacniaczach i miedzy innymi podąłczałem tez mój stary gta2:) dla ciekawości co sie bedzie działo były też dwa "małe " magnaty i nie ma to sensu, dopiero przy wzmaku audisona który ma prawdziwe 150W zaczeło to grac...
Nie rozumiem co masz na mysli pisząc "dodatkowo masę akumulatora też podpiąc do blachy" ujemny biegun akumulatora jest juz podłaczony do "blachy" nadwozia-karoserii, nie musisz tego robić jeszcze raz.
Nie rozumiem co masz na mysli pisząc "dodatkowo masę akumulatora też podpiąc do blachy" ujemny biegun akumulatora jest juz podłaczony do "blachy" nadwozia-karoserii, nie musisz tego robić jeszcze raz.
Ostatnio zmieniony wt mar 13, 2007 22:36 przez Pan_sowa, łącznie zmieniany 1 raz.
i tu jest problem.czytam kilka for car audio i zawsze zalecaja mocniejszy wzmacniacz.tylko urzywac wzmacniacz z glowa.od tego sa regulacje itp.wtedy glosnik jest pod lepsza "kontrola" (popieram takze z praktyki)Pan_sowa pisze:wiadomo ze głosnik zawsze moze, a w zasadzie powinien być mocniejszy od wzmacniacza
Wiem dokładnie o czym mówisz i jest w tym dużo prawdy, zajmuje się elektronika samochodową, między innymi CA i widze co się dzieje jak ludzie maja za mocne wzmacniacze, tylko tak jak mówisz że trzeba uzywac wzmacniacz z głową , ale wiadomo jak to jest z niektórymi ludzmi...i potem są problemy dla tego dla bezpieczeństwa sprzętu i własnego polecamy wedłóg "starej szkoły" odpowiednio słabsze wzmacniacze w porównaniu do głosnika tylko nie zasłabe tak jak w przypadku GTA2 do GDN 300 AP bo potem są problemy z kontrola tak jak mówisz czyli zamulony buczący bas którego nie da sie słuchać:)
jest trochę racji w tym co piszecie, szukam jakiegoś wzmaka ale za rosądną cenę. Podaję link do stronki z kablami ktore mnie interesują, tylko zastanawiam się nad ceną, bo 13mm² za 7zł to troszkę dla mnie dziwne jak w media 10mm² chcą 12zł!! http://www.audiosklep.pl/kabel-zasilajacy-p-249.html
a co myślicie o CarPower HPB - 602??
a co myślicie o CarPower HPB - 602??
piotr2, możesz mi tylko wyjaśnić skąd wziąłeś tą tabele ??
po pierwsze jakie napięcia obejmują te pomiary
po drugie na jakim materiale
po trzecie warunki i gdybyś miał to obliczenia
inwestowanie w przewody fi=13mm do takiego wzmacniaczyka to dla mnie śmiech na sali i wyrzucanie kasy w błoto... faktyczny prąd pobierany z akumulatora nawet w pełnym wysterowaniu może wynosić jakieś ~10-12 A/12V Więc po co Ci to chłopie? Kup przewód fi=5mm - to już i tak zapas na ten czy jak to nazwałeś troche lepszy wzmak.
po pierwsze jakie napięcia obejmują te pomiary
po drugie na jakim materiale
po trzecie warunki i gdybyś miał to obliczenia
inwestowanie w przewody fi=13mm do takiego wzmacniaczyka to dla mnie śmiech na sali i wyrzucanie kasy w błoto... faktyczny prąd pobierany z akumulatora nawet w pełnym wysterowaniu może wynosić jakieś ~10-12 A/12V Więc po co Ci to chłopie? Kup przewód fi=5mm - to już i tak zapas na ten czy jak to nazwałeś troche lepszy wzmak.
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
DJ_Mouse, niechce mi sie wiecej szukac bo bylo kilkanascie razy o tym pisane ale ten temat jeszcze mialem w ulubionych(odnosnie grubosci)jest tam tabela.a jesli znasz wzor to wyliczysz pobor pradu przy ilus tam wattach i przy 12V jaka grubosc powinna byc.to nie 220V ze wystarczy 2,5mm2 do 1500watt. zelaska. http://tuningforum.pl/jaka-grubosc-kabl ... bosc+kabli
[ Dodano: Sro Mar 14, 2007 18:34 ]
i tu moze poczytaj dokladnie wyliczaja na jednym przykladzie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 51f2c19802
[ Dodano: Sro Mar 14, 2007 18:34 ]
i tu moze poczytaj dokladnie wyliczaja na jednym przykladzie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 51f2c19802
dlaczego jest ten znak zapytania? A co do kabla to u mnie na wsi jest 8mm(kw)wiec chyba na taki sie zdecyduje.DJ_Mouse pisze:praca w mostku 4Ohm - 1x 225Wrms ?
Jednocześnie dalej czekam na Wasze opinie i sugestie
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113558[/url]Moje skromne MK3...zapraszam[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości