Strona 1 z 1

kondensator

: ndz lis 19, 2006 10:38
autor: beny826
do czgo sluzy kondensator
i jak to sie podlancza

: ndz lis 19, 2006 11:01
autor: Kowal_
1. Nazwij odpowiednio temat bo poleci (regulamin działu car audio)
2. Szukaj.
3. http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/artykuly/art_5.htm
4. http://f.sfd.pl/6/images2005/20051002191235.gif

: pn lis 20, 2006 15:29
autor: Chmielu
beny826 pisze:do czgo sluzy kondensator
Do wyrównywania gwałtownych spadków napięcia.
Takie wahania napięcia nie są dobre dla sprzętu grającego.
Kondensator właśnie temu zapobiega.
A tak na chłopski rozum...
Hmmm.... przykład łatwo zauważalny :
Gra sobie muzyczka na wyłączonym silniku, odpalasz silnik.
Bez kondensatora wszystko zgaśnie z braku wystarczającego napięcia, z kondensatorem nic nie przestanie grać ani nic nie przygaśnie bo wyrówna on chwilowy spadek napięcia.
Oczywiście zależy to też od pojemności takiego kondensatorka, ale w tym momencie 1 Farad to standard który wystarczy w zupełności jeżeli nie masz zamontowanego jakiegoś super mocnego sprzętu.
U mnie przynajmniej z 2 piecami radzi sobie malinowo ;)
To tak w skrócie ;)
beny826 pisze:jak to sie podlancza
Jak masz kable idące do wzmacniacza + i - to po prostu muszą one przechodzić przez kondensator.

: wt lip 31, 2007 16:01
autor: MarcoVW
Chmielu pisze: Jak masz kable idące do wzmacniacza + i - to po prostu muszą one przechodzić przez kondensator.
A nie powinien być " - " wziety z innego zrodla jak wg tego schematu, czyli nie po lini :

Obrazek

: wt lip 31, 2007 16:27
autor: maciek.wroc
jak masz potezny wzmaciacz albo dwa to juz musisz mieć 2 Fard

: wt lip 31, 2007 17:21
autor: k0nr4d
MarcoVW pisze:A nie powinien być " - " wziety z innego zrodla jak wg tego schematu, czyli nie po lini
To jest raczej obojętne, bo "-" to masa i chyba nie robi to różnicy, czy "-" z kondensatora pójdzie bezpośrednio w blachę, czy będzie "uziemiony" za pośrednictwem wzmacniacza...

: wt lip 31, 2007 22:53
autor: Pan_sowa
Teoretycznie nie ma znaczenia gdzie podłączysz masę, lecz w praktyce robi się to równolegle z kablami prądowymi. a na schemacie ideowym zwykle sie tak rysuje że nie łączy się wszystkich mas razem tylko zaznacza się to symbolem podłączenia do masy żeby było przejrzyściej na schemacie.
Jeśli mogę to chciałbym jeszcze uzupełnić to co napisał kolega Chmielu, oczywiście wszystko o czym pisze jest prawdą i zgadzam sie z tym,tylko żeby sobie kolega beny826 nie pomyślał że kondensator montuje sie tylko po to żeby uniknąć spadków napięć w trakcie zapalania samochodu, ale przedewszystkim dla tego żeby wyeliminować spadki napiecia już w trakcie pracy sprzętu wynikające z dużego chwilowego poboru prądu przez sam wzmacniacz, mówimy tu oczywiście o konkretniejszych wzmacniaczach które w momencie uderzenia basu pobieraja tak dużą ilość prądu ze spada napięcie w instalacji, w związku z tym wzmacniacz przy niższym napięciu ("można by powiedzieć braku prądu":))nie jest w stanie oddać pełnej mocy, wzrastają zniekształcenia, czyli całość zagra nam gorzej i będziemy musieli słuchać ciszej niż było by to przy odpowiedniej wydajności prądowej źródła zasilania, lub właśnie zapasie prądu jaki daje nam kondensator.