Podlaczenie radia
: pt sie 04, 2006 15:20
mam problem mianowicie mam seryjne radio w mk2 i gdy chce podlaczyc radio beta z mk4 to niedziala:( Niewiem jak podlaczyc te kable a na standardowym wszystko chodzi:(
nie wiem który masz model ale podejrzewam zę będziesz potrzebował podłączyć 3 plusa do tego radia żeby ruszyło np modele VW Gamma 5 (1J0 035 186 B, VWZ1Z3W...), Beta Vmam problem mianowicie mam seryjne radio w mk2 i gdy chce podlaczyc radio beta z mk4 to niedziala:( Niewiem jak podlaczyc te kable a na standardowym wszystko chodzi:(
Swiete slowa.mag2k3 pisze:Dlaczego każdy mówi aby podłączać żółty z czerwonym nigdy nie wpadło wam do głowy że gdyby te kable miały być mostkowane to by był tylko 1 kabel?
Radio tak podłączone owszem będzie działać ale do prawidłowego połączenia jeszcze mu daleko.
Żółty kabel trzeba podłączyć pod zasilanie stałe a czerwony do wyjścia na stacyjce tak aby +12V było dopiero po przekręceniu klucza.
Może się zdarzyć że kable będą inaczej oznakowane dlatego dobrze zobaczyć w instrukcji który to podtrzymanie a który zasilanie.
Podtrzymanie powinno się podłączać do "stałego"+12V
Dobrze jest też podpiąć czarny kabelek do masy
Takie podłączenie umożliwia prawidłowe funkcjonowanie logiki zapłonu.
marekos pisze:mag2k3, chyba pomyliłeś kolory żółty z czerwonym, a tak wogóle to nie ma róznicy dla radia jak to się podłączone. Jedynie uzytkownik w przypadku zmostkowania tych przewodów musi pamiętać o wyłączaniu radia jak wysiada z samochodu, bo samo się nie wyłączy. Ja mam pionka deh 4800 i tam na przewodach od radio do kostki ISO są specjane konektorki za pomocą których można bez cięcia fabrycznych przewodów tak skonfigurować czy chcemy żeby radią było podpięte przez stacyje czy nie, czyli producentom radioodbiorników też w niczym nie przeszkadza takie podłączenie.
Napewno nie pomyliłem tak było jak ostatnio w vectrze zakładałem ale napisałem że może być inaczej więc się nie pomyliłem.marekos pisze:mag2k3, chyba pomyliłeś kolory żółty z czerwonym
Teraz to chyba ty się pomyliłeś a nawet na pewno jak się te przewody zamieni to radio będzie grać tylko gdy klucz będzie przekręcony i nie będzie możliwości włączenia go bez klucza.marekos pisze:mag2k3 a tak wogóle to nie ma róznicy dla radia jak to się podłączone
Dziękuje że mnie oświeciłeś bo bym się chyba nie domyślił, co nie znaczy że takie podłączenie jest poprawne, a tak w ogóle to większość ludzi co mówią żeby zakładać radio na mostek tak właśnie tłumaczą, że to żaden problem samemu wyłączać, dla mnie jest problem bo jak coś robię lubię zrobić raz a dobrze.marekos pisze:mag2k3Jedynie użytkownik w przypadku z mostkowania tych przewodów musi pamiętać o wyłączaniu radia jak wysiada z samochodu, bo samo się nie wyłączy
Jestem głęboko przekonany że producent nie ma nic przeciw temu jak zakładasz radio bo on nie będzie go używał tylko ty (u siebie w samochodzie/samolocie/czy czym oni się rozbijają ma na pewno prawidłowe podłączenie)marekos pisze:mag2k3
Ja mam pionka deh 4800 i tam na przewodach od radio do kostki ISO są specjane konektorki za pomocą których można bez cięcia fabrycznych przewodów tak skonfigurować czy chcemy żeby radią było podpięte przez stacyje czy nie, czyli producentom radioodbiorników też w niczym nie przeszkadza takie podłączenie