Strona 1 z 1

Podlaczenie radia

: pt sie 04, 2006 15:20
autor: J3L3N
mam problem mianowicie mam seryjne radio w mk2 i gdy chce podlaczyc radio beta z mk4 to niedziala:( Niewiem jak podlaczyc te kable a na standardowym wszystko chodzi:(

: pt sie 04, 2006 15:53
autor: Łuki
połącz żółty z czerwonym i potem wszystko do "+"

: pt sie 04, 2006 21:17
autor: mag2k3
Dlaczego każdy mówi aby podłączać żółty z czerwonym nigdy nie wpadło wam do głowy że gdyby te kable miały być mostkowane to by był tylko 1 kabel?

Radio tak podłączone owszem będzie działać ale do prawidłowego połączenia jeszcze mu daleko.

Żółty kabel trzeba podłączyć pod zasilanie stałe a czerwony do wyjścia na stacyjce tak aby +12V było dopiero po przekręceniu klucza.
Może się zdarzyć że kable będą inaczej oznakowane dlatego dobrze zobaczyć w instrukcji który to podtrzymanie a który zasilanie.
Podtrzymanie powinno się podłączać do "stałego"+12V
Dobrze jest też podpiąć czarny kabelek do masy :bigok:

Takie podłączenie umożliwia prawidłowe funkcjonowanie logiki zapłonu.

: pt sie 04, 2006 21:34
autor: marekos
mag2k3, chyba pomyliłeś kolory żółty z czerwonym, a tak wogóle to nie ma róznicy dla radia jak to się podłączone. Jedynie uzytkownik w przypadku zmostkowania tych przewodów musi pamiętać o wyłączaniu radia jak wysiada z samochodu, bo samo się nie wyłączy. Ja mam pionka deh 4800 i tam na przewodach od radio do kostki ISO są specjane konektorki za pomocą których można bez cięcia fabrycznych przewodów tak skonfigurować czy chcemy żeby radią było podpięte przez stacyje czy nie, czyli producentom radioodbiorników też w niczym nie przeszkadza takie podłączenie.

: pt sie 04, 2006 21:53
autor: miki00
mam problem mianowicie mam seryjne radio w mk2 i gdy chce podlaczyc radio beta z mk4 to niedziala:( Niewiem jak podlaczyc te kable a na standardowym wszystko chodzi:(
nie wiem który masz model ale podejrzewam zę będziesz potrzebował podłączyć 3 plusa do tego radia żeby ruszyło np modele VW Gamma 5 (1J0 035 186 B, VWZ1Z3W...), Beta V

napisz któy masz model bo w Gamma IV Philips, Premium Audio (Panasonic CQ-LV1110FA) jest normalnie 2 plusy

w tych ostatnich gamma 5 trzeba do pinu nr 5 podać 12V ( to jest to samo wyjście co w innych radiach niebieski przewód czyli sterowanie anteną automatyczną - ale tylko w przypadku innych radii w tych VW Gamma 5 (1J0 035 186 B, VWZ1Z3W...), Beta V to dodatkowe zasilanie)

Obrazek

A: Zasilanie
1. GA (Gala)
2. MUTE
3. K-BUS
4. S-Komt (+12V za stacyjką)
5. + (patrz uwaga)
6. Podświetlenie
7. UB+ (+12V z akumulatora)
8. Masa (-)
GALA - regulacja głośności w zależności od prędkości jazdy.

Uwaga: Złącze A5 w nowych VW jest podłączone do +12V. Może to powodować dziwne reakcje radia niefabrycznego, dlatego gdy takie stosujemy powinno się ten styk odłączyć.

jak coś nie bedziesz wiedział śmiało pytaj

pozdraiwiam
miki

: pt sie 04, 2006 23:53
autor: inek01
mag2k3 pisze:Dlaczego każdy mówi aby podłączać żółty z czerwonym nigdy nie wpadło wam do głowy że gdyby te kable miały być mostkowane to by był tylko 1 kabel?

Radio tak podłączone owszem będzie działać ale do prawidłowego połączenia jeszcze mu daleko.

Żółty kabel trzeba podłączyć pod zasilanie stałe a czerwony do wyjścia na stacyjce tak aby +12V było dopiero po przekręceniu klucza.
Może się zdarzyć że kable będą inaczej oznakowane dlatego dobrze zobaczyć w instrukcji który to podtrzymanie a który zasilanie.
Podtrzymanie powinno się podłączać do "stałego"+12V
Dobrze jest też podpiąć czarny kabelek do masy

Takie podłączenie umożliwia prawidłowe funkcjonowanie logiki zapłonu.
Swiete slowa.
Popieram zdanie kolegi :pub:

: sob sie 05, 2006 01:28
autor: mag2k3
marekos pisze:mag2k3, chyba pomyliłeś kolory żółty z czerwonym, a tak wogóle to nie ma róznicy dla radia jak to się podłączone. Jedynie uzytkownik w przypadku zmostkowania tych przewodów musi pamiętać o wyłączaniu radia jak wysiada z samochodu, bo samo się nie wyłączy. Ja mam pionka deh 4800 i tam na przewodach od radio do kostki ISO są specjane konektorki za pomocą których można bez cięcia fabrycznych przewodów tak skonfigurować czy chcemy żeby radią było podpięte przez stacyje czy nie, czyli producentom radioodbiorników też w niczym nie przeszkadza takie podłączenie.
:okej:
marekos pisze:mag2k3, chyba pomyliłeś kolory żółty z czerwonym
Napewno nie pomyliłem tak było jak ostatnio w vectrze zakładałem ale napisałem że może być inaczej więc się nie pomyliłem.
marekos pisze:mag2k3 a tak wogóle to nie ma róznicy dla radia jak to się podłączone
Teraz to chyba ty się pomyliłeś a nawet na pewno jak się te przewody zamieni to radio będzie grać tylko gdy klucz będzie przekręcony i nie będzie możliwości włączenia go bez klucza.
marekos pisze:mag2k3Jedynie użytkownik w przypadku z mostkowania tych przewodów musi pamiętać o wyłączaniu radia jak wysiada z samochodu, bo samo się nie wyłączy
Dziękuje że mnie oświeciłeś bo bym się chyba nie domyślił, co nie znaczy że takie podłączenie jest poprawne, a tak w ogóle to większość ludzi co mówią żeby zakładać radio na mostek tak właśnie tłumaczą, że to żaden problem samemu wyłączać, dla mnie jest problem bo jak coś robię lubię zrobić raz a dobrze.
marekos pisze:mag2k3
Ja mam pionka deh 4800 i tam na przewodach od radio do kostki ISO są specjane konektorki za pomocą których można bez cięcia fabrycznych przewodów tak skonfigurować czy chcemy żeby radią było podpięte przez stacyje czy nie, czyli producentom radioodbiorników też w niczym nie przeszkadza takie podłączenie
Jestem głęboko przekonany że producent nie ma nic przeciw temu jak zakładasz radio bo on nie będzie go używał tylko ty (u siebie w samochodzie/samolocie/czy czym oni się rozbijają :hmm: ma na pewno prawidłowe podłączenie)
A takie konektorki się na pewno przydadzą gdy nie ma możliwości podpięcia pod zasilanie ze stacyjki bo starsze samochody nie zawsze to miały bo nawet radia były włączane na pokrętło i tego nie obsługiwały przecież, więc dali takie coś żeby życie ułatwić.

Jak pisałem takie radio będzie działać ale to nie jest prawidłowe podłączenie i skoro ktoś zakłada nowe radio to chyba warto je konkretnie podłączyć a rozwiązanie to jest bardzo przydatne.