Strona 1 z 1

Podłączyłem wzmacniacz i coś świszczy

: pt cze 02, 2006 14:15
autor: MichalMys1
Witam,
jak w temacie podłączyłem wzmacniacz i coś świszczy w tubie jak samochód jest zapalony(świst jest zależny od obrotów silnika).Przy wyłączonym silniku wszytsko gra ok.Ktoś podpowiedział mi zebym kupił filtr przeciwzakłoceniowy-podłączyłem -gra jakby troche lepiej ale świst jest nadal!Co to moze być??Czy mozliwe jest ze jakoś jest źle podłączona masa??Pzdr

: pt cze 02, 2006 14:49
autor: Kubus20
Alternator do sprawdzenia. Poza tym kable prądowe do wzmaka puść po lewej stronie samochodu, a chinche od radia do wzmaka prawą stroną samochodu. Dodatkowo zamontuj wzmak w bagażniku tak, aby nie stykał się z karoserią nawet przez śruby.

A Przede wszzystkim zamiast tuby zbij skrzynię

: pt cze 02, 2006 14:52
autor: Chmielu
Kubus20 pisze:Poza tym kable prądowe do wzmaka puść po lewej stronie samochodu, a chinche od radia do wzmaka prawą stroną samochodu.
Tak by było najlepiej.
Powodem takiego efektu jest właśnie to że kable sygnałowe masz położone za blisko kabli prądowych.

: pt cze 02, 2006 17:20
autor: MichalMys1
kabel od akumulatora leci po lewej stronie natomiast chinche i kabel zaislania od radia razem po prawej stronie-przełoze tak jak mówiliście i zobacze czy to coś pomoże. Zastanawia mnie tez jedna rzecz-jak odłącze chinche od wzmacniacza to też słychać świst w tubie?? :grrr:

: pt cze 02, 2006 21:28
autor: MrSalieri
Tak jak koledzy radza popraw przewody czyli sygnal z dala od przewodow pradowych to podstawa. Oczywiscie czincze ekranowane.
Ja mialem to samo okazalo sie ze po prostu mialem juz walniety wzmacniacz. Porzycz od kogos wzmacniacz podepnij i porownaj.

: pt cze 02, 2006 21:43
autor: Kubus20
MichalMys1 i pamiętaj by sygnałowe(chinche) puścić prawą stroną samochodu, bo lewą stroną idzie fabryczna wiązka, a tam jak wiadomo sa przewody raczej prądowe :D

: sob cze 03, 2006 00:34
autor: MichalMys1
Kubus20 pisze:MichalMys1 i pamiętaj by sygnałowe(chinche) puścić prawą stroną samochodu, bo lewą stroną idzie fabryczna wiązka, a tam jak wiadomo sa przewody raczej prądowe :D
a ta fabryczna wiązka to jest po lewej stronie w kazdym samochodzie-bo tutaj rozchodzi sie Toyote Carine??

[ Dodano: Sob Cze 03, 2006 00:38 ]
Pojawiła sie też sprawa alternatora-ale świst słcyhać tylko w tubie w pozostałych 4 głośnikach podłączonych do radia jest wszystko ok.Mam nadzieje ze to tylko źle ułożone kable-bo sie zdenerwuje jak bedzie zpsuty wzmacniacz(chocciaż przy wyłączonym silniku jest wszystko ok).Pzdr

: sob cze 03, 2006 01:03
autor: Chmielu
MichalMys1 pisze:Pojawiła sie też sprawa alternatora-ale świst słcyhać tylko w tubie w pozostałych 4 głośnikach podłączonych do radia jest wszystko ok.Mam nadzieje ze to tylko źle ułożone kable-bo sie zdenerwuje jak bedzie zpsuty wzmacniacz(chocciaż przy wyłączonym silniku jest wszystko ok).Pzdr
Tak naprawdę alternator ma niewiele wspólnego z tym. Najważniejsza sprawa to poruszane już kilkakrotne odseparowanie kabli sygnałowych od prądowych - zacznij od tego.

: sob cze 03, 2006 07:45
autor: Pawel_ss
tak jak wszyscy piszą osobno kabelki muszą iść a jak dalej będą zakłucenie to kup sobie taki filtr http://www.allegro.pl/item107927604_jes ... filtr.html
pomaga bo zakładałem z kuzynem w pasku i było o wiele lepiej pzdr.

: sob cze 03, 2006 09:14
autor: Kubus20
MichalMys1 pisze:a ta fabryczna wiązka to jest po lewej stronie w kazdym samochodzie-bo tutaj rozchodzi sie Toyote Carine??
Jak jest w Toyocie to sam obadasz. Ja mówiłem o golfie. W każdym razem prądowe od wzmaka razem z prądowymi od samochodu.
MichalMys1 pisze:Pojawiła sie też sprawa alternatora-ale świst słcyhać tylko w tubie w pozostałych 4 głośnikach podłączonych do radia jest wszystko ok.Mam nadzieje ze to tylko źle ułożone kable-bo sie zdenerwuje jak bedzie zpsuty wzmacniacz(chocciaż przy wyłączonym silniku jest wszystko ok).Pzdr
Żeby to wyeliminować ciągniesz i masę i kabel plusowy prosto z akumulatora. Bezpiecznik na kablu plusowym jak najbliżej akumulatora. Koniecznie kabel plusowy i masa mają mieć ten sam przekrój. Dodatkowo wzmacniacz nie może mieć żadnego styku z karoserią samochodu(nawetprzez śruby).
Jeżeli to nie pomoże to będziesz musiał kupić porządne kable sygnałowe, najlepiej podwójnie ekranowane.

: sob cze 03, 2006 12:12
autor: Łuki
sprawdź jeszcze czy chinche nie mają przebicia, sam tak w Skodzie miałem, jak niechcący przytrzasnąłem je :)