Projekt CA - kwestia wzmacniacza + 2 radia samochodowe
: śr sie 01, 2012 11:48
Hejo.
Planuje do Mazdy 6 zbudować sobie CA wg tego o to pomysłu:
Radio Alpine CDA9884R
Głośniki przód: Rainbow SAX 265 (80W RMSkażdy)
Glosniki tyl: niepotrzebne
Jakieś kable Dietza lub inne.
Subwoofer w bagażniku w stylu czegoś takiego jak tu (zdjęcie pożyczone od firmy hyc bas):
1. W czym problem ? We wzmacniaczu. Do tej pory chciałem kupić uDimension 4 kanałowy, zrobić mostek i otrzymać dwa solidne kanały aby napędziły przód. Jednak jeżdząć róznymi samochodami znajomych, gdzie mają sprzęt w Audi Bose to jednak całośc dopełnia ten fabryczny subwoofer w bagażniku.
Ja nie lubię skrzyń, tuby to w ogóle patologia, więc jedyna opcja to dykretny subwoofer jakoś ładnie zamontowany jako częśc wnętrza bagażnika. Nie ma opcji, że zajmię on przestrzeń bagażową więc musi to być patent w stylu tego zdjęcia wyżej - bagażnik VW Tuarega.
I teraz tak: jako, że subwoofer komplikuje mi trochętemat wzmacniacza, czy ktośmoże doradzić jak lepiej to rozwiązać: Kupić 4 kanałowy wzmak i zrobić w nim 3 kanały (L, R i SUB) czy kupić 5 kanałowy, zrobić 2 mostki i otrzymać mocne kanały L i R i 5 osobny kanał tylko na subwoofer ?
Zaznaczam, że subwoofer ma być uzupełnieniem dziękowym a nie bebnem do tłuczenia basem na światłach w rytm hip hopu. Boje się, że bas z Rainbow mi nie wystarczy i chciałbym go trochę poszerzyć dodatkowym subwooferem. Martwie sie, że koniec końców będę musiał użyć dwóch wzmaków: 4 kanałowki do zmostkowania aby ładnie zagrał przód, i osobny wzmak na subwoofer. Takie rozwiązania nie chćę ze względu na koszty.
2. Druga sprawa to 2 radia w aucie. Jako, że fabrycznego nie ruszam aby nie rezać konsoli to chce je pozostawić. I pytanie czy jak położe całą nową instalację audio to czy można i jest sens, dolutować stare fabryczne radio do nowych kabli głośnikowych zasilających Rainbow. To tak na wypadek, gdyby jednak fabryczne radio kiedyś miało zostać właczone i posłuchane. Czy zrobić coś takiego, i jeśli tak czy na jakimś przełączniku odcinającym obwód fabrycznego radia czy może na stałe ale co wtedy jeśli odpalimy na raz radio Alpine i fabryczne ? Chyba nie zaciekawie.
Planuje do Mazdy 6 zbudować sobie CA wg tego o to pomysłu:
Radio Alpine CDA9884R
Głośniki przód: Rainbow SAX 265 (80W RMSkażdy)
Glosniki tyl: niepotrzebne
Jakieś kable Dietza lub inne.
Subwoofer w bagażniku w stylu czegoś takiego jak tu (zdjęcie pożyczone od firmy hyc bas):
1. W czym problem ? We wzmacniaczu. Do tej pory chciałem kupić uDimension 4 kanałowy, zrobić mostek i otrzymać dwa solidne kanały aby napędziły przód. Jednak jeżdząć róznymi samochodami znajomych, gdzie mają sprzęt w Audi Bose to jednak całośc dopełnia ten fabryczny subwoofer w bagażniku.
Ja nie lubię skrzyń, tuby to w ogóle patologia, więc jedyna opcja to dykretny subwoofer jakoś ładnie zamontowany jako częśc wnętrza bagażnika. Nie ma opcji, że zajmię on przestrzeń bagażową więc musi to być patent w stylu tego zdjęcia wyżej - bagażnik VW Tuarega.
I teraz tak: jako, że subwoofer komplikuje mi trochętemat wzmacniacza, czy ktośmoże doradzić jak lepiej to rozwiązać: Kupić 4 kanałowy wzmak i zrobić w nim 3 kanały (L, R i SUB) czy kupić 5 kanałowy, zrobić 2 mostki i otrzymać mocne kanały L i R i 5 osobny kanał tylko na subwoofer ?
Zaznaczam, że subwoofer ma być uzupełnieniem dziękowym a nie bebnem do tłuczenia basem na światłach w rytm hip hopu. Boje się, że bas z Rainbow mi nie wystarczy i chciałbym go trochę poszerzyć dodatkowym subwooferem. Martwie sie, że koniec końców będę musiał użyć dwóch wzmaków: 4 kanałowki do zmostkowania aby ładnie zagrał przód, i osobny wzmak na subwoofer. Takie rozwiązania nie chćę ze względu na koszty.
2. Druga sprawa to 2 radia w aucie. Jako, że fabrycznego nie ruszam aby nie rezać konsoli to chce je pozostawić. I pytanie czy jak położe całą nową instalację audio to czy można i jest sens, dolutować stare fabryczne radio do nowych kabli głośnikowych zasilających Rainbow. To tak na wypadek, gdyby jednak fabryczne radio kiedyś miało zostać właczone i posłuchane. Czy zrobić coś takiego, i jeśli tak czy na jakimś przełączniku odcinającym obwód fabrycznego radia czy może na stałe ale co wtedy jeśli odpalimy na raz radio Alpine i fabryczne ? Chyba nie zaciekawie.