subwoofer aktywny THB200A Blaupunkt
: wt mar 23, 2010 20:04
Zgodnie z instrukcją cechą szczególną suba jest automatyka włączania. Odebrany sygnał audio powoduje samoczynne włączenie się suba. Jeśli w czasie dłuższym niż 60 sek. sygnał audio nie będzie nadawany, wówczas sub się automatycznie wyłącza.
Przy wyłączonym silniku przekręcenie kluczyka w I lub II pozycję powoduje załączenie czyli słychać "pyknięcie". Do minuty jeśli nie włączę radia słychać drugie "pyknięcie", co wskazuje, że sub się wyłączył.
Także po wyłączeniu radia do minuty słychać „pyknięcie”, wskazujące na wyłączenie suba.
Od pewnego czasu mam „problemy” tj. słyszalne serie kilku „pyknięć” najczęściej na włączonym silniku, gdy stoję np. w korku, na światłach wskazujące, że sub się sam kilkukrotnie włącza i wyłącza.
Te „pykania” są podobne to „pierdzenia” tłumika, stąd początkowo myślałem, że to jakieś problemy z wydechem.
Problem jest taki, by to łatwo zdiagnozować to albo trzeba by było wymienić fabryczne radio albo podmienić suba. Jedno i drugie mało realne. Suba nie mam a z radiem jest ponadto trochę zachodu by je wymontować.
Facet z serwisu Blaupunkta powiedział, że mało prawdopodobne jest, że sub sam się wzbudza.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to pomierzyć jeszcze napięcie na wtyczce.
Sub jest aktywny i nie ma oddzielnego wzmaka. Podłączony jest jedną kostką która daje napięcie i sygnał audio.
Czy ma ktoś może jakieś rady jak zdiagnozować problem i znaleźć rozwiązanie?
Serwis fabryczny Blaupunkta jest tylko w Warszawie. Czyli trzeba byłoby wysłać suba kurierem do nich.
ps. pomiary ładowania:
zgaszony silnik 12,77
zapalony bez elektryki 14,2
zapalony bez elektryki 3000 obr 14,2
zapalony, z elektryką bez klimy 13,9
zapalony, z elektryką 3000 obr 14,10
zapalony, z elektryką i klimą 14,0
zapalony z elektryką, klimą i 2000 obr - 14,0
pomiary na wtyczce po wypięciu suba:
na samej stacyjce I położenie bez radia
napięcie 12,20
audio:
L+- R+- 0,1 z plusem lub minusem
R+L- L+R- 0,2 z plusem lub minusem
stacyjka II położenie bez włączania silnika i radia
trzy pomiary 11,64 12,35 12,28
pomiary na audio jak wyżej
na odpalonym silniku 13,95 bez radia
audio j.w.
na odpalonym silniku i włączone radio 13,85
audio:
L+- od -0,2 do -0,3
R+- 0,5
R+L- L+R- od 0,1 do 0,2
edit: jestem niemal w 100% pewny, że pykanie suba jest tylko na włączonym silniku, samo przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon lub w I położenie nie skutkuje pykaniem suba.
Przy wyłączonym silniku przekręcenie kluczyka w I lub II pozycję powoduje załączenie czyli słychać "pyknięcie". Do minuty jeśli nie włączę radia słychać drugie "pyknięcie", co wskazuje, że sub się wyłączył.
Także po wyłączeniu radia do minuty słychać „pyknięcie”, wskazujące na wyłączenie suba.
Od pewnego czasu mam „problemy” tj. słyszalne serie kilku „pyknięć” najczęściej na włączonym silniku, gdy stoję np. w korku, na światłach wskazujące, że sub się sam kilkukrotnie włącza i wyłącza.
Te „pykania” są podobne to „pierdzenia” tłumika, stąd początkowo myślałem, że to jakieś problemy z wydechem.
Problem jest taki, by to łatwo zdiagnozować to albo trzeba by było wymienić fabryczne radio albo podmienić suba. Jedno i drugie mało realne. Suba nie mam a z radiem jest ponadto trochę zachodu by je wymontować.
Facet z serwisu Blaupunkta powiedział, że mało prawdopodobne jest, że sub sam się wzbudza.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to pomierzyć jeszcze napięcie na wtyczce.
Sub jest aktywny i nie ma oddzielnego wzmaka. Podłączony jest jedną kostką która daje napięcie i sygnał audio.
Czy ma ktoś może jakieś rady jak zdiagnozować problem i znaleźć rozwiązanie?
Serwis fabryczny Blaupunkta jest tylko w Warszawie. Czyli trzeba byłoby wysłać suba kurierem do nich.
ps. pomiary ładowania:
zgaszony silnik 12,77
zapalony bez elektryki 14,2
zapalony bez elektryki 3000 obr 14,2
zapalony, z elektryką bez klimy 13,9
zapalony, z elektryką 3000 obr 14,10
zapalony, z elektryką i klimą 14,0
zapalony z elektryką, klimą i 2000 obr - 14,0
pomiary na wtyczce po wypięciu suba:
na samej stacyjce I położenie bez radia
napięcie 12,20
audio:
L+- R+- 0,1 z plusem lub minusem
R+L- L+R- 0,2 z plusem lub minusem
stacyjka II położenie bez włączania silnika i radia
trzy pomiary 11,64 12,35 12,28
pomiary na audio jak wyżej
na odpalonym silniku 13,95 bez radia
audio j.w.
na odpalonym silniku i włączone radio 13,85
audio:
L+- od -0,2 do -0,3
R+- 0,5
R+L- L+R- od 0,1 do 0,2
edit: jestem niemal w 100% pewny, że pykanie suba jest tylko na włączonym silniku, samo przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon lub w I położenie nie skutkuje pykaniem suba.