Strona 1 z 2

subwoofer aktywny THB200A Blaupunkt

: wt mar 23, 2010 20:04
autor: felicjator
Zgodnie z instrukcją cechą szczególną suba jest automatyka włączania. Odebrany sygnał audio powoduje samoczynne włączenie się suba. Jeśli w czasie dłuższym niż 60 sek. sygnał audio nie będzie nadawany, wówczas sub się automatycznie wyłącza.

Przy wyłączonym silniku przekręcenie kluczyka w I lub II pozycję powoduje załączenie czyli słychać "pyknięcie". Do minuty jeśli nie włączę radia słychać drugie "pyknięcie", co wskazuje, że sub się wyłączył.
Także po wyłączeniu radia do minuty słychać „pyknięcie”, wskazujące na wyłączenie suba.

Od pewnego czasu mam „problemy” tj. słyszalne serie kilku „pyknięć” najczęściej na włączonym silniku, gdy stoję np. w korku, na światłach wskazujące, że sub się sam kilkukrotnie włącza i wyłącza.
Te „pykania” są podobne to „pierdzenia” tłumika, stąd początkowo myślałem, że to jakieś problemy z wydechem.

Problem jest taki, by to łatwo zdiagnozować to albo trzeba by było wymienić fabryczne radio albo podmienić suba. Jedno i drugie mało realne. Suba nie mam a z radiem jest ponadto trochę zachodu by je wymontować.
Facet z serwisu Blaupunkta powiedział, że mało prawdopodobne jest, że sub sam się wzbudza.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to pomierzyć jeszcze napięcie na wtyczce.
Sub jest aktywny i nie ma oddzielnego wzmaka. Podłączony jest jedną kostką która daje napięcie i sygnał audio.

Czy ma ktoś może jakieś rady jak zdiagnozować problem i znaleźć rozwiązanie?
Serwis fabryczny Blaupunkta jest tylko w Warszawie. Czyli trzeba byłoby wysłać suba kurierem do nich.

ps. pomiary ładowania:
zgaszony silnik 12,77
zapalony bez elektryki 14,2
zapalony bez elektryki 3000 obr 14,2
zapalony, z elektryką bez klimy 13,9
zapalony, z elektryką 3000 obr 14,10
zapalony, z elektryką i klimą 14,0
zapalony z elektryką, klimą i 2000 obr - 14,0

pomiary na wtyczce po wypięciu suba:

na samej stacyjce I położenie bez radia
napięcie 12,20
audio:
L+- R+- 0,1 z plusem lub minusem
R+L- L+R- 0,2 z plusem lub minusem

stacyjka II położenie bez włączania silnika i radia
trzy pomiary 11,64 12,35 12,28
pomiary na audio jak wyżej

na odpalonym silniku 13,95 bez radia
audio j.w.

na odpalonym silniku i włączone radio 13,85
audio:
L+- od -0,2 do -0,3
R+- 0,5
R+L- L+R- od 0,1 do 0,2

edit: jestem niemal w 100% pewny, że pykanie suba jest tylko na włączonym silniku, samo przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon lub w I położenie nie skutkuje pykaniem suba.

: wt mar 23, 2010 20:17
autor: MaRo1705
felicjator, napiecie ladowania nie powinno byc wieksze jak 14.5 jakie masz kable zasilajace ??? zmien regulator napiecia i szczotki pod obciazeniem moze nie dawac rad

: wt mar 23, 2010 20:35
autor: felicjator
Napięcie ładowania nie jest wyższe niż 14,5V. Mierzyłem ostatnio w sobotę i było chyba 14,02V
Te pierwsze moje pomiary od 14,8 do 15,2 V były robione na padającym mierniku, zawyżał trochę.
MaRo1705 pisze:jakie masz kable zasilajace ???
do suba? Idzie kostka od radia, w której są kabelki sygnału audio i zasilanie.
Suba montował mi kiedyś znajomy elektryk w ASO.
MaRo1705 pisze:zmien regulator napiecia i szczotki
No ale jak mam napiecie ładowania w okolicach 14V to chyba nie koniecznie?

: wt mar 23, 2010 20:48
autor: koz3r
no ale co .. muzyka ci tez przerywa? objaw jest przy wylanczonym radiu ?

wyglada na to jakby uklad w subie sie wzbudzał sam , jesli nie , to moze radio cos z masa ma na RCA?

: wt mar 23, 2010 21:01
autor: felicjator
koz3r pisze:no ale co .. muzyka ci tez przerywa?
nie
koz3r pisze:objaw jest przy wylanczonym radiu ?
tak. I tylko słysze to na właczonym silniku, po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu nic sie nie dzieje takiego
koz3r pisze:to moze radio cos z masa ma na RCA
Ale RCA to chyba cinch? a ja mam to podłączone przez kostkę

: wt mar 23, 2010 21:43
autor: MaRo1705
felicjator, wiesz co zasilanie suba powinno byc z akumulatora a nie z radia

: wt mar 23, 2010 21:47
autor: felicjator
MaRo1705 pisze:elicjator, wiesz co zasilanie suba powinno byc z akumulatora a nie z radia
i zakładam, że tak na 99,9999% jest

: wt mar 23, 2010 21:48
autor: MaRo1705
felicjator, kup pozadne kabelki i bedzie git

: wt mar 23, 2010 21:51
autor: felicjator
na elektrodzie tez jednemu wymiane kabli zalecali i nie pomogło mu to w zakłóceniach od CD-ka. ;)
ponad 2 lata grało wszystko OK, od miesiąca czy dwóch zacząłem słyszeć te "pykania"

: wt mar 23, 2010 21:52
autor: MaRo1705
felicjator, ale dobre zasilanie to podstawa pozatym mozesz se instalacje radia wypalic

: wt mar 23, 2010 21:55
autor: felicjator
MaRo1705 pisze:elicjator, ale dobre zasilanie to podstawa pozatym mozesz se instalacje radia wypalic
czyli co, masz na myśli, żeby jednak spróbować z wymianą kabli na coś "lepszego", niż było w kartonie?

: wt mar 23, 2010 22:20
autor: MaRo1705
felicjator, po pierwsze zasilanie subwoofera musi isc z klemy akumulatora kabel w zaleznosci od mocy ale conajmniej 10mm2 jesli masz do instalacji spod radia taki kabel ma max 1mm2 czyli niejest wstanie dawac takich przepluywow produ jakie sa skoki w poborze wzmacniacza podlacz suba u kolegi ktory ma pozadne kable i zobaczysz

: wt mar 23, 2010 22:25
autor: felicjator
MaRo1705 pisze:kabel w zaleznosci od mocy ale conajmniej 10mm2 jesli masz do instalacji spod radia taki kabel ma max 1mm2 czyli niejest wstanie dawac takich przepluywow produ jakie sa skoki w poborze wzmacniacza
okej, wezmę to pod uwagę. dzięki.

Jakby ktoś miał jeszcze jakies sugestie to będę wdzięczny.
Hmm nie znam się i nie wiem czy to wina kabelków, 2 lata śmigało OK a teraz kabelki sie "przepaliły"?

: wt mar 23, 2010 22:59
autor: MaRo1705
felicjator, no ja mialem ciekie kable to po czasie ja zmianialm byly w srodku popalone poczytaj faq w car audio tam jest faz by nazar