Strona 1 z 2
VW Bora brak stałego +12V
: wt cze 30, 2009 20:56
autor: bit1
Witam,
montuje w aucie (Bora TDI) ojca radio, jest tam seryjna kostka ISO lecz problem w tym że na żadnym pinie w kostce nie ma stałego +12V i przez to nie mogę do radia podłączyć podtrzymania pamięci
Pytanie brzmi co się mogło zepsuć że brakuje tego stałego 12V biorąc pod uwagę że kiedyś było ;/
Ewentualnie skąd najłatwiej pociągnąć stałe 12V unikając rozkręcania deski.
: wt cze 30, 2009 21:01
autor: Kamel
Na początek sprawdź bezpieczniki.
Jeśli kostka ISO jest oryginalna to stałe 12V musi tam być.
: śr lip 01, 2009 08:51
autor: chmurapawel
Jak nie bezpiecznik, to musiałeś coś źle sprawdzić, zasilanie powinno być na czerwonym kablu lub na żółtym, na jednym z nich napięcie bedzie po przekręceniu kluczyka.
: śr lip 01, 2009 09:21
autor: bit1
Sprawdzałem bezpiecznik 42 od radia jest ok.
Napięcie "po stacyjce" jest bo radio działa, ale na pinie który odpowiada za "stałe 12" nie ma napięcia w ogóle ani przed ani po odpaleniu.
Stare radio mogło coś uszkodzić i właśnie nie wiem gdzie szukać, albo skąd pociągnąc w łatwy sposób (auto nie jest moje więc niechce połowy deski rozkręcać)
: śr lip 01, 2009 09:35
autor: DJ_SM
bit1, Podciąg przewód do aku i będziesz miał stały +
: śr lip 01, 2009 09:39
autor: boss999
siema
a jakie radio podłączyłeś bo jak dobrze pamiętam to w VW są inaczej piny i pamięć będziesz miał po przekręceniu kluczyka, a stały plus będzie do zasilania radia
: śr lip 01, 2009 10:49
autor: CrocodileReggae
jak to napisał DJ_SM - kabel z aku to dobre rozwiązanie, fabryczne radio ma słaby wzmacniacz i nie potrzebuje grubego przewodu
pamiętaj o bezpieczniku
: śr lip 01, 2009 11:04
autor: DJ_SM
Tutaj znajdziecie schematy większości kostek połączeniowych -->
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... dolkab.htm
: śr lip 01, 2009 12:54
autor: bit1
Wiem że dużo ludzi nie zna rozpiski kostki ISO ale ja znam więc mierze dobrze,
sytuacja wygląda tak że stare radio grało się zepsuło wstawiłem nowe i okazało się że stare musiało przy okazji awari coś skrzaczyć w aucie i znikło to stałe 12V.
Jak musze ciągnąć od aku to gdzie w Borze jest jakieś miejsce żeby przeprowadzić kabel do wnętrza?
: śr lip 01, 2009 13:07
autor: DJ_SM
bit1, w ścianie grodziowej jest masa zaślepek plastikowych albo razem z wiązką innych kabli. Możesz też podłaczyć od skrzynki z bezpiecznikami.
: śr lip 01, 2009 13:19
autor: bit1
DJ_SM pisze:bit1, w ścianie grodziowej jest masa zaślepek plastikowych albo razem z wiązką innych kabli. Możesz też podłaczyć od skrzynki z bezpiecznikami.
A jak najprościej się dostać do skrzynki z bezpiecznikami ? Da się ją jakoś wyciągnąć z deski czy od dołu się dostać od strony kolumny kierownicy?
: śr lip 01, 2009 13:20
autor: RyKa
jak koledzy pisali wyżej-podciągnij z aku bezpośrednio + kabelek, daj na nim bezpiecznik i podłącz najlepiej pod niego od radia czerwony i żółty kabel. Wtedy radio będzie grało bez kluczyka w stacyjce.
: śr lip 01, 2009 13:51
autor: bit1
RyKa pisze:jak koledzy pisali wyżej-podciągnij z aku bezpośrednio + kabelek, daj na nim bezpiecznik i podłącz najlepiej pod niego od radia czerwony i żółty kabel. Wtedy radio będzie grało bez kluczyka w stacyjce.
Spoko wiem jak działa "logika zapłonu" ale ojciec chce normalnie żeby się włączało razem z kluczykiem.
: czw lip 02, 2009 22:24
autor: chmurapawel
Kolego nie wiem czy nie wystarczy ci zasilanie np. z włącznika świateł awaryjnych, tam jest dosyć gruby kabel i dosyć blisko żeby podłączyć radyjko.
Jeszcze zostaje gniazdo zapalniczki ale tam kabel jest dosyć cienki, i nie wiem czy napięcie nie jest tam dopiero po przekręceniu na zapłon, samo radio napewno obsłuży i bezpiecznik chyba ten sam co do radyjka.
Nie ma potrzeby żebyś ciągnoł kabel do aku, bo samo radio nie potrzebuje tak dpbrego zasilania.
Co do tego żeby zrobić ori zasilanie, trzeba sprawdzać wiązke, gdzie jest problem