Helki DB 62.1 i instalacja w drzwiach przednich
: sob sty 31, 2009 18:33
Witacie Panowie, wiec moje kofane Helixy doszły i postanowiłem zacząć je instalować:
studiuje dziennie w Rze ale teraz jestem na weekendzie w moim rodzinnym ukochanym Janowie ale od początku:
Szukałem mat bitumicznych po mieście godzine;].. -niestety Pan w Polmozbycie tylko oczy zrobił jak mu powiedziałem o czymś takim....hahahaha i zaproponował mi coś w rodzaju filcu montowanego w żukach^^
- wiec myślę sobie fajnie po wytłumce;/, ale kiedy zacząłem odkręcać boczki moim oczom ukazała się zdajesie fabryczna mata.. wykonana z czegoś na rodzaj gęstej gąbki pokrytej obustronnie warstwa folii... która jest przetłoczona zgodnie z wgłębieniami w drzwiach a na jej końcach (chyba do uszczelnienia i to już ewidentnie robił ktoś) czarny sylikon montażowy.
Jedno co mi sie nie spodobało to przewody w zestawie z helixami nie dość ze niezbyt dobrej jakości i cienkie strasznie to jeszcze czerwone;/....
Z powodu braku i tak mat zostawiłem to tak jak jest.. nie zrywałem jej bo bym miał tylko kupę roboty.
Do wytłumki wrócę za jakiś czas, kiedy dorwę dobre maty.
Zwrotnice miały iść w drzwi.. no ale z w.w. powodów poszły do schowka... przed pasażerem , wszystko nawet się ładnie zgrało.
I po moim całodziennych zmaganiach:
kilka uwag dla wszystkich początkujących(takich jak ja) którzy będą instalować głośniki w drzwiach MK3 i nie tylko
1)żeby zdjąć klamkę należy złapać obręcz(dystans) miedzy klamką a tapicerką i przesunąć ja wzdłuż Lini klamki w kierunku zakończenia rączki (dla starych wyjadaczy to oczywiste ale np. dla mnie do dziś, nie )
2) po usunięciu osłony uchwytu drzwi należy odkręcić dwie!!! śruby a nie jedną^^-szukajcie a z najdziecie
3)Przy zdejmowaniu boczków odchylać je delikatnie i stopniowo bo inaczej zatrzaski będą się do niczego nie nadawać;]
4)Do zestawów lepszych głośników są zazwyczaj dodawane takie wygięte blaszki w kształcie trójkąta z otworami na śruby - i nie bez podstawy należy je montować!!!^^
5)Zawsze sobie znaczcie końcówki przewodów który z którego głośnika bo inaczej potem przy radiu za chińskiego Boga nie dojdziecie do ładu:P
6) jeżeli nie ma otworów w pierścieniu (łożysku) w tapicerce na wkręty w odpowiednich miejscach należy je zrobić wiertarką i najczęściej* wiertłem nr3 a nie próbować na silę ich wkręcać^^
7) Jak przeciągnąć przewody od nowych głośników przez zatłoczoną kolumnę środkowa do radia?
Najprostszym sposobem jest położenie zapalonej żarówki\latarki na podłodze obok pedałów, wyjęcie radia.. i znalezienie tzw. "światał".. czyli miejsca gdzie można spokojnie je puściuć... przy czym:
-zawsze sprawdzamy czy droga ta to nie nadmuchy powietrza z klimy itp.
-najlepiej omijać pedały i nie puszczać tamtędy czegokolwiek - może to być niebezpieczne:D
Wiem ze pisze jak dla przedszkolaka ale może jakiemuś początkującemu się przyda.
Jak by ktoś miał jakieś pytania to na prv chętnie odpowiem.
I teraz moje pytanie: Takie gądkowe maty dwustronnie laminowane są fabrycznie założone w golfach czy ktoś przy tym majstrował? i jak to się ma do "dobrego" wytłumienia?
Pozdrawiam
studiuje dziennie w Rze ale teraz jestem na weekendzie w moim rodzinnym ukochanym Janowie ale od początku:
Szukałem mat bitumicznych po mieście godzine;].. -niestety Pan w Polmozbycie tylko oczy zrobił jak mu powiedziałem o czymś takim....hahahaha i zaproponował mi coś w rodzaju filcu montowanego w żukach^^
- wiec myślę sobie fajnie po wytłumce;/, ale kiedy zacząłem odkręcać boczki moim oczom ukazała się zdajesie fabryczna mata.. wykonana z czegoś na rodzaj gęstej gąbki pokrytej obustronnie warstwa folii... która jest przetłoczona zgodnie z wgłębieniami w drzwiach a na jej końcach (chyba do uszczelnienia i to już ewidentnie robił ktoś) czarny sylikon montażowy.
Jedno co mi sie nie spodobało to przewody w zestawie z helixami nie dość ze niezbyt dobrej jakości i cienkie strasznie to jeszcze czerwone;/....
Z powodu braku i tak mat zostawiłem to tak jak jest.. nie zrywałem jej bo bym miał tylko kupę roboty.
Do wytłumki wrócę za jakiś czas, kiedy dorwę dobre maty.
Zwrotnice miały iść w drzwi.. no ale z w.w. powodów poszły do schowka... przed pasażerem , wszystko nawet się ładnie zgrało.
I po moim całodziennych zmaganiach:
kilka uwag dla wszystkich początkujących(takich jak ja) którzy będą instalować głośniki w drzwiach MK3 i nie tylko
1)żeby zdjąć klamkę należy złapać obręcz(dystans) miedzy klamką a tapicerką i przesunąć ja wzdłuż Lini klamki w kierunku zakończenia rączki (dla starych wyjadaczy to oczywiste ale np. dla mnie do dziś, nie )
2) po usunięciu osłony uchwytu drzwi należy odkręcić dwie!!! śruby a nie jedną^^-szukajcie a z najdziecie
3)Przy zdejmowaniu boczków odchylać je delikatnie i stopniowo bo inaczej zatrzaski będą się do niczego nie nadawać;]
4)Do zestawów lepszych głośników są zazwyczaj dodawane takie wygięte blaszki w kształcie trójkąta z otworami na śruby - i nie bez podstawy należy je montować!!!^^
5)Zawsze sobie znaczcie końcówki przewodów który z którego głośnika bo inaczej potem przy radiu za chińskiego Boga nie dojdziecie do ładu:P
6) jeżeli nie ma otworów w pierścieniu (łożysku) w tapicerce na wkręty w odpowiednich miejscach należy je zrobić wiertarką i najczęściej* wiertłem nr3 a nie próbować na silę ich wkręcać^^
7) Jak przeciągnąć przewody od nowych głośników przez zatłoczoną kolumnę środkowa do radia?
Najprostszym sposobem jest położenie zapalonej żarówki\latarki na podłodze obok pedałów, wyjęcie radia.. i znalezienie tzw. "światał".. czyli miejsca gdzie można spokojnie je puściuć... przy czym:
-zawsze sprawdzamy czy droga ta to nie nadmuchy powietrza z klimy itp.
-najlepiej omijać pedały i nie puszczać tamtędy czegokolwiek - może to być niebezpieczne:D
Wiem ze pisze jak dla przedszkolaka ale może jakiemuś początkującemu się przyda.
Jak by ktoś miał jakieś pytania to na prv chętnie odpowiem.
I teraz moje pytanie: Takie gądkowe maty dwustronnie laminowane są fabrycznie założone w golfach czy ktoś przy tym majstrował? i jak to się ma do "dobrego" wytłumienia?
Pozdrawiam