współpraca VW Delta6 z różnymi modułami komfortu?

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

współpraca VW Delta6 z różnymi modułami komfortu?

Post autor: for.est » czw sty 15, 2009 12:49

cześć

znalazłem na naszym forum takie informacje:

1. istnieją dwa rodzaje sterowników (modułów komfortu) i kluczyków do nich, po kształcie klawiszy w kluczyku można poznać, czy jest to sterownik na czynie CAN, czy też nie:
- klawisze zaokrąglone – bez CAN
- klawisze kwadratowo-prostokątne – z CAN

2. moduły z CAN i bez CAN można rozróżnić po oznaczeniach:
1J0 – bez CAN
1C0 – z CAN

próbuję to odnieść do mojego problemu jakim jest podłączenie delty6 do Bory rocznika 2001 (mam central ze scyzorykiem 2 przyciskowym ZAOKRĄGLONE KLAWISZE, 4xelektryczne szyby, elektryczne lusterka, mój moduł komfortu to 1J0 959 799 AH, kodowanie modułu 04096)

podłączam radio w taki sposób, iż z modułu komfortu wyprowadziłem sobie przewody linii CAN (skrętka, przewody pomarańczowe z brązowym i zielonym paskiem), podłączam pod stosowne piny w radiu i… nie chodzi komunikacja – to znaczy nie ma powiązanego podświetlenia radia z podświetleniem deski itd.
w VAG-COMie także nie widzę połączenia z radiem

i teraz moje pytanie: czy mój moduł komfortu nie obsługuje tych danych potrzebnych dla pracy radia? w świetle informacji 1 i 2 (powyżej) nie mam CAN’a, ale.. do modułu jest doprowadzona charakterystyczna skrętka, a poza tym VAG pokazuje mi bramkę CAN

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01317
No fault code found.

czy to nigdy u mnie nie zadziała?
czy może to wskazuje na usterkę radia?
czy może jest jeszcze coś o czy nie wiem – na przykład konieczna jest zmiana kodowania któregoś z modułów?

powiedzcie - kto ma u siebie zamontowaną deltę6 (ale bez żadnego emulatora linii CAN) - z jakimi modułami komfortu to radio u Was pracuje? mówię oczywiście o autach koncernu Audi/VW/Seat/Skoda?

za wszelkie sugestie z góry dzięki
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 12:50 przez for.est, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » czw sty 15, 2009 18:13

polecam kontakt z kolegą greg


Obrazek

greg

Post autor: greg » pt sty 16, 2009 10:08

for.est pisze:a poza tym VAG pokazuje mi bramkę CAN
która znajduje sie w zegarach :bigok:
for.est pisze:podłączam radio w taki sposób, iż z modułu komfortu wyprowadziłem sobie przewody linii CAN (skrętka, przewody pomarańczowe z brązowym i zielonym paskiem), podłączam pod stosowne piny w radiu i… nie chodzi komunikacja – to znaczy nie ma powiązanego podświetlenia radia z podświetleniem deski itd.
jedno z drugim nie ma związku czy by to był moduł 1J0 czy 1C0 - moduł 1C0 - daje sygnał po CAN do zegarów które drzwi masz otwarte a nie że włączone jest podświetlenie - sygnał CAN jeśli już powinien być pociągnięty z zegarów
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 10:11 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: for.est » pt sty 16, 2009 13:26

dzięki greg
w weekend spróbuję jeszcze raz sprawdzić wszystkie obecne połączenia i jak nie pomoże, to spróbuję podłączyć się do licznika..
o efektach poinformuję



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt sty 16, 2009 13:41

for.est, daj maila na pw to Ci przesle instr. po niemiecku jak się wpiąć tym radiem w zegary do CAN.
ja tego nigdy nie robiłem i nie sprawdzałem, ale Tobie się może do czegoś przyda?



Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: for.est » pt sty 16, 2009 14:05

kiss pisze:for.est, daj maila na pw
poszło na PW
z góry dzięki - może coś z tego wyjdzie



greg

Post autor: greg » pt sty 16, 2009 17:27

wg schematu (czemu ludzie nie czytają schematów :grrr: ) radio delta uzyskuje dane z wyjścia can z zegarów wtyczka zielona piny 8 i 9

[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 4:28 pm ]
a dokładniej High-Bus i Low-Bus

[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 4:31 pm ]
for.est, a tak wogóle przekoduj sobie moduł komfort na 04097 to będziesz jednym kliknięciem otwierał wszystkie drzwi



Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: for.est » sob sty 17, 2009 00:16

greg pisze:wg schematu...
cóż... nie mam schematu i nie mogę go przeczytać :bigok:
jednak dostałem przed chwilą od kiss'a pewne wskazówki - tutaj wielkie dzięki - i poza informacją, którą już przekazał greg jest info o module komfortu... i tak właśnie mam podłączone - jak widać coś jest nie tak i u mnie nie chodzi

jestem nowicjuszem na tym forum nie mogę za wiele pofikać ;) zwłaszcza z takimi zawodnikami jak tutaj wypowiadający się, jednak.... gratuluję spostrzegawczości greg - ale takie kodowanie, to moje celowe działanie - chciałem, żeby otwierały mi się tylko drzwi kierowcy a reszta - dopiero po drugim naciśnięciu klawisza w kluczyku. Tak więc - to moje celowe i zamierzone działanie - jedna z piewszych rzeczy jakie sobie zmieniłem VAG-COMem



greg

Post autor: greg » sob sty 17, 2009 08:56

for.est pisze:cóż... nie mam schematu i nie mogę go przeczytać
adres mail na pw - schemat jest :bigok:



Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: for.est » sob sty 17, 2009 23:46

podłączyłem wg schematu
Obrazek

i nie chodzi... pociąć się już można!

ktoś z Was ma jeszcze jakieś sugestie?
czy może potrzebne jest jakieś kodowanie, a raczej jego zmiana?
ktoś może z okolic 3city ma może deltę w aucie? może mógłby się ze mną spotkać i mógłbym podłączyć swoje radio, żeby sprawdzić czy nie jest może uszkodzone?





dodane:
czytam dalej i wynalazłem taką informację na naszym forum – przekazaną kiedyś przez Dr Koncpom :

Ponoć po podpięciu radia w prawidłowy sposób, należy podłączyć VAGa z obsługą magistrali CAN-BUS oraz zakodować ponownie "CAN-Gateway"...
w poście Gdzie szukać przewodów CAN? (podłączenie radia Delta 6 CD)
nigdzie indziej na taką informcję nie trafiłem.. czy ona może być sprawdzona i pewna? jeśli tak – jak to zrobić? co kodować? jakie loginy? itd

znowu – na forum holenderskim znalazłem takie foto – pozwoliłem je sobie wkleić z małymi zmianami
Obrazek
to foto przedstawia wtyczkę T32a do zegarów, oczywiście rozłożona
widać na tym zdjęciu przewody pomarańczowe CAN – zaznaczyłem je, piny 8 i 9. widać, że i piny i przewody to fabryczna konstrukcja
u siebie nie mam tej wiązki – dorobiłem ją
czy to oznacza, że jak nie mam wiązki to nie zadziała?
moje zegary, to 1J5 920 825 C – czyli z CAN

zatem - moje pytania:
czy to, że nie mam tych przewodów w wiązce z zegarów oznacza, że nawet ich dołożenie nic nie zmieni i radio nie zadziała
czy też może coś jest z radiem?


PS. powoli kończy mi się cierpliwość do tego radia..
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 13:16 przez for.est, łącznie zmieniany 3 razy.



szymkoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 21:58
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Brak odpowiedniego CANa

Post autor: szymkoo » śr sty 21, 2009 23:26

Witam,
Sam kiedyś podłączałem Delte i z tego co pamiętam, POWINNY wychodzić przewody magistrali z zegarów.
Jeśli nie ma ich, to upewni się że na 100% te zagary mają coś takiego jak CAN comfortu... - z tego co opisujesz to ja w to wątpie, tym bardziej, że VW zaczął jakoś włąsnie od połowy 2001 montować takie zegary (a dokładnie z jakiego miesiąc jest twoja BORA?).

PZDR



Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: for.est » śr sty 21, 2009 23:33

auto jest z marca 2001
moje zegary mają oznaczenie 1J5 920 825 C – 920 oznacza, że obsługują CANa
do tego jest to PD


mówisz o CAN komfortu.. zatem jak to sprawdzić, gdzie szukać, albo na co zwrócić uwagę? czy można to zidentyfikować po oznaczeniu modułu komfortu i kształcie kluczyków - to o czym pisałem w pierwszym poście tego wątku
Ostatnio zmieniony śr sty 21, 2009 23:39 przez for.est, łącznie zmieniany 1 raz.



szymkoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 21:58
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Brak odpowiedniego CANa

Post autor: szymkoo » czw sty 22, 2009 00:10

1J5 920 825 C – 920 oznacza, że obsługują CANa ???
Tego to ja nie wiem, a w ogóle co tzn. "obsługują CANa"?

Magistral CAN w samochodzie jest kilka...
Moim zdanie to, że z tego jak ja pamiętam, to w pierwszej połowie 2001 raczej nie były montowane zegary z obsługą CAN komfortu, na potwierdzenie tego masz, moduł komfortu BEZ obsługi CAN, więc raczej NIE MASZ obpowiedniego CAN'a w twoim samochodzie.

Nie bez powodu VW zamontował Ci taki a nie inny moduł.
Jeśli chodzi o te zegary, to aby mieć pewność na 100%, poszukaj jeszcze dokładniejszej informacji jakie obsługują CAN (komfortu!) a jakie nie.

Chyba że masz coś nakręcone (np. ktoś już coś zmieniał...)...

[ Dodano: 21 Sty 2009 23:17 ]
A jeszcze co mi się przypomniało, pisząc to że samochód posiada kilka magistral CAN, to zapomniałem dodać, że jedna z nich jest pomiędzy modułem komfortu, a sterownikami w drzwiach, ale dokładnie nie powiem Ci teraz, bo nie mam przy sobie schematu - być może wpinałeś się w tą magistrale, a to nie będzie działać...

[ Dodano: 21 Sty 2009 23:46 ]
No i sprawdziłem. Zegary z obsługą CAN komfortu, były montowane od maja 2001 (mówię o dacie produkcji). I faktycznie w styku 8 i 9 w zielonej kostce T32a muszą być kable - brak to kolejny dowód że nie masz obsługi CAN komfortu.

Ciekawe skąd masz to info o tych zegarach... - może i prawda, ale ja tego nie wiem... (jeszcze bym to zweryfikował na twoim miejscu)

Pewnie pozostaje (niestety) zakupić emulator... lub inne radio...



Awatar użytkownika
for.est
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: for.est » czw sty 22, 2009 08:24

co do info o CAN - pozwolę sobie wkleić wypowiedź grega z innego wątku
greg pisze:czajaa22, będzie działać - spoko

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 10:19 pm ]
szysz61 pisze:Po czym poznać, że licznik posiada fis, czy tylko po wyglądzie, czy ma jakieś inne oznaczenie numerowe?
i to i to
1J0 to czarne
1J5 to srebrne
919 - bez CAN
920 z CAN
8 to w km/h
9 to milach
0 to bez mfa
2 to mfa
4 to fis
5 - immo 2
6 immo 3
bez literki - silnik 1,4
A- benzyna
C - diesel
z tego wynika i na tym się oparłem, że moje zegary obsługują CAN
chyba, że to nie ten CAN, który jest mi teraz potrzebny - czyli komfortu
szymkoo pisze:[ Dodano: 21 Sty 2009 23:46 ]
No i sprawdziłem. Zegary z obsługą CAN komfortu, były montowane od maja 2001 (mówię o dacie produkcji). I faktycznie w styku 8 i 9 w zielonej kostce T32a muszą być kable - brak to kolejny dowód że nie masz obsługi CAN komfortu.
jakie zatem numery powinny posiadać zegary z obsługą CAN komfortu?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości