Golf III by PITER :)
: wt gru 09, 2008 18:30
Witam
Przedstawiam wam moją instalację, która kosztowała mnie jedynie 420zł i nie spodziewajcie się kaszany
Od początku.. jednostka sterująca:
Pioneer DEH-4000UB
Uwagi: Z tyłu pod radiem wyrżnąłem plastiki, żeby mogły się zmieścić wszystkie kable i wtyczki. Radio naprawdę dobre, dźwięk znakomity.. trochę utrudnione sterowanie joystickiem - zwłaszcza w trakcie jazdy. Mocna i prosta stylistyka. Bardzo rozbudowany zestaw filtrów i korekcja dźwięku.
Przód:
Nad systemem przednim się nie będę rozpisywał, bo nie ma o czym Głośniczki w podszybiu poprzedni właściciel wstawił 'jakieś' - całe szczęście, że wysokie tony cewkowe. Tam dałem tylko kondensatory 100µF aby zdjąć z nich trochę basu. Głośniki w drzwiach przednich to seryjne Nokii.
Tył:
Tył to seryjne nagłośnienie Blaupunkta. System dwu-drożny na jajku (4"×6"). Wszystko ładnie wmontowane w boczki trzymające półkę
Wzmacniacz do subwoofera:
Kenwood Kac-821. Schowany pod kanapą. Posiada filtry dolnoprzepustowy (z którego i tak nie korzystam, bo mam w radiu). Zmostkowany daje 150W mocy ciągłej (300max). Skromnie wyglądający dobry klocek. Rozbierałem go - w środku wszystko dobrze, poprawiłem tylko ścieżki mocowe (pocynowałem bardziej), bo dobrego nigdy za wiele Kable sygnałowe idą prawym progiem.
Zasilanie wzmacniacza:
Kable 2x 16mm2. Dokładniej to są to kable energetyczne od WLZ (wewnętrznej linii zasilającej). Wszystkie połączenia zaciskane i lutowane na kuchence gazowej. Zabezpieczenie 20A. Zasilanie idzie lewym progiem.
Subwoofer:
Głośnik firmy Rainbow 12" w ukośnej skrzynce 28 litrów, strojonej na 35Hz. Tłumiona średnio. Głośnik z obudową kupiłem za naprawdę symboliczną kasę. Skrzynka pasuje pod mój bagażnik idealnie
Brzmienie:
Aby osiągnąć zadowalające rezultaty przy ustawieniach dźwięku spędziłem tydzień. Co dziennie wieczorem, prawie w nocy słuchając muzyki dobrze mi znanej. Wiadomo, że słuch się męczy dlatego codziennie dokonywałem korekt. Przy włączony filtrze górnoprzepustowym na 125hz przodowi brakowało niskiej średnicy. Stąd też podbite okolice 100-300Hz. Symbolicznie dodana góra na 10kHz. Sub odcięty doświadczalnie na 80Hz. Nie będę opisywał jak to brzmi, bo to trzeba usłyszeć. Wg. mnie jest dobrze, w miarę liniowo. Głośność jest taka do głośnego słuchania w środku lub puszczenia muzyki przy grillu
Nie piszcie, że muzyki słucha się z przodu nie z tyłu, bo doskonale o tym wiem. Jak sobei czasem stanę na parkingu to wyłączam tylne głośniki i słucham dobrej muzyki. Na codzień jednak grają wszystkie (przód i tył) ponieważ jest to auto którego się 'używa' i tak jest lepiej. Subwoofer nie zajmuje dużo miejsca w bagażniku, instalacja jest ukryta. Oczywiście będzie postępował rozwój w kierunku jakości.
Pozdrawiam
Piotr
Przedstawiam wam moją instalację, która kosztowała mnie jedynie 420zł i nie spodziewajcie się kaszany
Od początku.. jednostka sterująca:
Pioneer DEH-4000UB
Uwagi: Z tyłu pod radiem wyrżnąłem plastiki, żeby mogły się zmieścić wszystkie kable i wtyczki. Radio naprawdę dobre, dźwięk znakomity.. trochę utrudnione sterowanie joystickiem - zwłaszcza w trakcie jazdy. Mocna i prosta stylistyka. Bardzo rozbudowany zestaw filtrów i korekcja dźwięku.
Przód:
Nad systemem przednim się nie będę rozpisywał, bo nie ma o czym Głośniczki w podszybiu poprzedni właściciel wstawił 'jakieś' - całe szczęście, że wysokie tony cewkowe. Tam dałem tylko kondensatory 100µF aby zdjąć z nich trochę basu. Głośniki w drzwiach przednich to seryjne Nokii.
Tył:
Tył to seryjne nagłośnienie Blaupunkta. System dwu-drożny na jajku (4"×6"). Wszystko ładnie wmontowane w boczki trzymające półkę
Wzmacniacz do subwoofera:
Kenwood Kac-821. Schowany pod kanapą. Posiada filtry dolnoprzepustowy (z którego i tak nie korzystam, bo mam w radiu). Zmostkowany daje 150W mocy ciągłej (300max). Skromnie wyglądający dobry klocek. Rozbierałem go - w środku wszystko dobrze, poprawiłem tylko ścieżki mocowe (pocynowałem bardziej), bo dobrego nigdy za wiele Kable sygnałowe idą prawym progiem.
Zasilanie wzmacniacza:
Kable 2x 16mm2. Dokładniej to są to kable energetyczne od WLZ (wewnętrznej linii zasilającej). Wszystkie połączenia zaciskane i lutowane na kuchence gazowej. Zabezpieczenie 20A. Zasilanie idzie lewym progiem.
Subwoofer:
Głośnik firmy Rainbow 12" w ukośnej skrzynce 28 litrów, strojonej na 35Hz. Tłumiona średnio. Głośnik z obudową kupiłem za naprawdę symboliczną kasę. Skrzynka pasuje pod mój bagażnik idealnie
Brzmienie:
Aby osiągnąć zadowalające rezultaty przy ustawieniach dźwięku spędziłem tydzień. Co dziennie wieczorem, prawie w nocy słuchając muzyki dobrze mi znanej. Wiadomo, że słuch się męczy dlatego codziennie dokonywałem korekt. Przy włączony filtrze górnoprzepustowym na 125hz przodowi brakowało niskiej średnicy. Stąd też podbite okolice 100-300Hz. Symbolicznie dodana góra na 10kHz. Sub odcięty doświadczalnie na 80Hz. Nie będę opisywał jak to brzmi, bo to trzeba usłyszeć. Wg. mnie jest dobrze, w miarę liniowo. Głośność jest taka do głośnego słuchania w środku lub puszczenia muzyki przy grillu
Nie piszcie, że muzyki słucha się z przodu nie z tyłu, bo doskonale o tym wiem. Jak sobei czasem stanę na parkingu to wyłączam tylne głośniki i słucham dobrej muzyki. Na codzień jednak grają wszystkie (przód i tył) ponieważ jest to auto którego się 'używa' i tak jest lepiej. Subwoofer nie zajmuje dużo miejsca w bagażniku, instalacja jest ukryta. Oczywiście będzie postępował rozwój w kierunku jakości.
Pozdrawiam
Piotr