Strona 1 z 1

DB DRAG :)

: sob lip 30, 2005 15:13
autor: krizzz
Witam po raz pierwszy!
Jestem nowy - dzis kupilem golfa 3 wiec chcialem sie przywitac ze wszystkimi.
A teraz wracajac do tematu:
w poprzednim samochodzie mialem sprzet, na ktorym startowalem w zawodach dB drag (co oczywisci bede kontynuowal golfem :] ) no i mam pytanie: Czy jest na forum sa sympatycy tej "dyscypliny" ? :) Byc moze w tym roku spotkamy sie na ktorychs zawodach... :)
Pozdrawiam :D

: sob lip 30, 2005 21:11
autor: kamilt500
ja sie tym interesuje ale tylk oteoretycznie brak $$$ na zabawy :) pochwal sie co miales w jakim aucie i jakie wyniki :)

: sob lip 30, 2005 23:59
autor: krizzz
Poprzednio mialem DU nexia HB - sprzet byl duzo slabszy niz mam teraz, ale rok temu na zawodach udalo mi sie zdobyc 2. miejsce - 135dB. Teraz mam radyjko Pioneer DEX P88R, zestaw na przod JBl, ktory chodzi pod 2-kan. wzmakiem Alpine seria V12, a paka to 2x Pioneer t305c w skrzyni BR, ktore napedza Hifonics Brutus 1500D - 1,5kW rms 1ohm :] :grin:
Niedlugo startuje znowu w zawodach - licze na przynajmniej 140 dB :P ;)
Pozdro :)

: ndz sie 07, 2005 11:05
autor: TUTENHAMON
Witam czy głuszyłeś autko na taki sprzet nie mówię o drzwiach?

: ndz sie 07, 2005 11:26
autor: Ostrry
Jesli startujesz w DB Dragu to powinienes pokusic sie o zrobienie skrzyni labiryntowej, nie jest to latwa sprawa ale efekty przerastaja wszystko, z taka skrzynia lekko 150 dB przy dobrej konfiguracji z tego co pamietam glosnik powinien miec Qt okolo 0,6

: ndz sie 07, 2005 11:38
autor: kamilt500
150 to raczej nie tak lekko osiagnac lekko przy dobrych glosnikach to 141 - 142 ;)

: ndz sie 07, 2005 12:07
autor: TUTENHAMON
zgodze się z kamilem poza tym pand bass nie daje takiego siśnienia jak bas reflex i w instalacjach najwyżej cisnieniowych nie spodkałem się z ta konstrukcją.

: ndz sie 07, 2005 12:44
autor: Ostrry
Obudowa pasmowo-przepustowa (band-pass): Obrazek

Obudowa labiryntowa (transmission line): Obrazek
Obrazek
Obrazek

: ndz sie 07, 2005 15:48
autor: SulecK
Z tej obudowy owszem mozna uzyskac duza ilosc dB ale trza sie znac jak to dobrze wyliyczyc ;) A w badpasie raczej nie uzyskasz duzej ilosci dB za to nizej zejdzie (nizsza czestotliwosc).

: pn sie 08, 2005 15:12
autor: krizzz
TUTENHAMON pisze:Witam czy głuszyłeś autko na taki sprzet nie mówię o drzwiach?
W nexii mialem wygluszony caly bagaznik. W golfie jeszcze niestety nie zdazylem, bo w sobote do 1 w nocy instalowalem caly sprzet. Troche obawiam sie o szyby - w nexii bas chodzil na sporo mniejszym wzmaku no i bagaznik byl wyraznie wiekszy - tutaj wzmak jest prawie 3 razy mocniejszy, bagaznik maly, a cisnienie ogromne. Przy wczorajszym tescie, gdzie wzmak byl ustawiony na jakies 50% mocy, tylna wycieraczka odrywala sie od szyby na jakies 2-3 cm. :?
Na zawodach bede musial koniecznie z ekipa wszystkie drzwi i okna 3mac - po 1. dla bezpieczenstwa, po2. dla mniejszych strat w cisnieniu ;)
150 dB to nie taka prosta sprawa - tutaj obudowa nie ma az takiego znaczenia - przede wszystkim musza byc BARDZO mocne komponenty - czyli wzmak no i suby, ktore to przetrzymaja. Mysle, ze wiecie jak wyglada wychyl glosnika przy muzie testowej...? :grin: Chociaz czasami nic nieznaczacy detal moze dac lub odjac z 1-2 dB ;)
W polowie wrzesnie maja byc zawody w Bialymstoku - bede mial okazje sprawdzic ile teraz sprzecik osiaga dB no i co ewentualnie bedzie do poprawki, aby myslec o MP 2006 :D
Pozdro dla wszystkich :)