Strona 1 z 2

Wylacza sie radio

: pn wrz 15, 2008 14:30
autor: wozo
Mam JVC KDSH 99R podlaczony bezposrednio do aku porzadnymi kablami. Problem polega na tym, ze gdy auto stoi z wylaczonym silnikiem radio potrafi po pewnym czasie sie wylaczac. Wylacza sie, jakby sie resetowalo, chwilke dziala i znowu sie wylacza.

W czym tkwi problem ?

Dodatkowo mam maly wzmacniacz i tylko system przedni.

: pn wrz 15, 2008 19:57
autor: powalla
Jaki stary masz aku ? Doładuj go prostownikiem i spróbuj czy problem dalej istnieje.

: pn wrz 15, 2008 20:50
autor: wozo
Aku ma swoje lata juz, ale jest w dobrym stanie bo nie mam problemow z zapalaniem mojego golfa nawet teraz w zimniejsze dni z rana, chociaz przyloze mu miernik i zobacze czy napiecie nie spada jakos drastycznie.

: pn wrz 15, 2008 21:30
autor: Duber
a na zapalonym silniku tego niema?moze najnormalniej w swiecie cos ci niestyka na zasilaniu.majac wlaczony silnik zwieksza sie napiecie w instalacji i ten np "zielony styk"przebija prad.

: pn wrz 15, 2008 23:14
autor: kamien11985
wyglada to na wykonczony akumulator w radio tego typu ma okreslony pobór mocy jak napiecie spada radio sie wyłacza. powodując reset tyle ze na uruchomionym silniku nie powinno tego byc

: pn wrz 15, 2008 23:17
autor: wozo
kamien11985 pisze:tyle ze na uruchomionym silniku nie powinno tego byc
No i nie ma. Tylko ze radio jest podpiete do zewnetrznego wzmacniacza, nie ma obciazonej koncowki mocy i nie powinno teoretycznie duzo pradu brac. Sprawdze aku, ale zastanawia mnie fakt, ze na poprzednim (gorszym) akumulatorze tego nie zauwazalem.

: pn wrz 15, 2008 23:27
autor: kamien11985
akumulator moze mieć uszkodzone cele albo coś innego zapalic raz auto może to tyle camo co 10 min grania radia a potem może byc duży chwilowy spadek napiecia i lipa. pamiętam u kumpla w vektrze podłaczylismy wzmaka i nowe radyjko ładnie wymiatało aż zaczeło gasnąc i się znów załanczać akumulator padł po 15 min ustawiania basów itd zapalił i problem zniknoł. dla porównania w brata corrado wzmacniacz wymiatał podczas mycia auta i nie przygasło

: wt wrz 16, 2008 16:12
autor: Duber
a czy moze byc tak padniety akumulator zeby gaslo radio ktore pobiera 2 -3 ampery a samochod zapalal?bo wydaje mi sie ze akumulator ktory padl pod radiem niema szans na zapalenie wtedy auta ktore pobiera moze kilkaset amper w chwili rozruchu.

: wt wrz 16, 2008 18:18
autor: wozo
piotr2 pisze:a czy moze byc tak padniety akumulator zeby gaslo radio ktore pobiera 2 -3 ampery a samochod zapalal?bo wydaje mi sie ze akumulator ktory padl pod radiem niema szans na zapalenie wtedy auta ktore pobiera moze kilkaset amper w chwili rozruchu.
Tez mi sie to wydaje dziwne wlasnie. Wczoraj wylaczylem silnik a radio zostawilem wlaczone celowo, chodzilo moze 5 sek i znowu zaczelo wariowac.

: wt wrz 16, 2008 18:23
autor: Duber
wiec szukaj na zasilaniu radia problemu skoro auto normalnie ci zapala

: wt wrz 16, 2008 20:25
autor: Kubus20
piotr2 pisze:wiec szukaj na zasilaniu radia problemu skoro auto normalnie ci zapala
Albo w samym radiu skoro reszta elementów jest sprawna.
odłącz dla pewności jeszcze wzmacniacz od radia(kabe chinch) i sprawdź, czy wtedy też radio się wyłącza.

: wt wrz 16, 2008 20:27
autor: wozo
Kubus20 pisze:odłącz dla pewności jeszcze wzmacniacz od radia(kabe chinch) i
Zyle sterujaca tez ?

: śr wrz 17, 2008 15:52
autor: Duber
wozo pisze:Zyle sterujaca tez ?
nic niezaszkodzi

: śr wrz 17, 2008 17:49
autor: Cookiemonster
wozo pisze:Aku ma swoje lata juz, ale jest w dobrym stanie bo nie mam problemow z zapalaniem mojego golfa nawet teraz w zimniejsze dni z rana, chociaz przyloze mu miernik i zobacze czy napiecie nie spada jakos drastycznie.
"Odpalenie silnika" nie ma nic wspólnego z Voltarzem(który może być zakodowany w radiu jako wyłącznik , jeśli spada poniżej określonego poziomu na aku.) akumulatora . Podobną sytuację mamy w kondensatorach 1F ,zaczyna "pimkać" ,jeśli napięcie spada poniżej 12V (DIETZ 1F), a rozruch silnika jest OK.