hmmm przykręcić to dziadostwo?

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
drzepsuj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lut 12, 2005 11:58
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

hmmm przykręcić to dziadostwo?

Post autor: drzepsuj » pn lip 11, 2005 21:59

witam.... chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwe bez żadnych wewnętrznych uszkodzeń drzwi wpierdzielić wkręty z dołu boczków z głośnikami żeby mi owe boczki nie harczały jak troche dowale..

denerwujące to jest jak moje blaupunkty trzeszczą tymi boczkami i z basem razem klekoty słychać :grrr:

może macie jakieś inne pomysły co z tym zrobić?

bo one poprostu były już kiedyś ściągane i teraz troszke odstają, więc chciałbym to jakoś unieruchomić a nic lepszego prócz wkrętarki mi nie przychodzi na myśl :) :)

pozdro...

ahaa: prosze o wyrozumiałość :)

[ Dodano: Pon Lip 11, 2005 22:02 ]
aaa to jest Mk3 GTI edition... zapomniałem dodać :)



Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » pn lip 11, 2005 22:15

Hmm możesz jakoś spróbować lepiej przymocować boczek do drzwi, jak dobrze pamiętam to są tam jakieś dziurki już przygotowane więc może tam wkręcić wkręty, albo przelecieć sam boczek blachogumem, wtedy się usztywni i nie będzie trzeszczał



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » wt lip 12, 2005 12:54

Nawet jak go przykręcisz to i tak będzie pierdzieć dlatego że jest miękki (prasowany papier) należy wygłuszyć dzrwi tak jak w FAQ


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
drzepsuj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lut 12, 2005 11:58
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: drzepsuj » wt lip 12, 2005 14:03

ale moge to tak przykręcić? nie ma tam z dołu jakiejś belki albo czegoś? bo gti miały belki o ile sie nie myle..

jak przycisne te boczki to grają bomba.. wyciszone już są ale właśnie trzeszczą bo odstają... jak je przycisne to potrzyma to tak 3 puknięcia w głośnik i znowu luz...



powgreg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 02, 2004 10:48
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: powgreg » wt lip 12, 2005 15:30

Zebyś niewiem jak poprzykrecał boczek to i tak będzie ci brzeczeć i to nie dlatego że jest z miekki tylko dlatego zę dostaje sie ci dzwięk z głosnika pod tapicerkę i dopóki nie zrobisz mu solidnej i szczelnej podstawy (przykręconej do blachy) to zawsze bedziesz miał problemy z rezonansem tapicerki a zwykłe tłumienie ci nic nie da a nawet może pogorszc sytuacje.
Fakt ten wynika z nieco innej budowy poszycia drzwiowego golfów 1;2 i 3 w stosunku do większości aut, w golfie za głośnikiem mamy duży otwór w balsze a głosnik jest kręcony do tapicerki i brak tu jest odzielenia przedniej strony membrany od tylnej przy normalnym wytłumieniu.
Drugim często spotykanym błędem jest stosowanie do zaklejania otworów w blasze papy dekarskiej która z racji tego że jest przeznaczona do uszczelniania jest cienka i bardzo elastyczna przez co zamiast tłumić dzwięk w otworach pracuje jak membrana bierna przepuszczając go pod tapicerkę która wpada w rezonans.
Nie mama pod ręką fotek z golfa ale podobną sytuację mamy np vicie
Płyta podstawy np 8mm MDF
Obrazek
całość złożona tuż przed wycięciem otworu w owej płycie
Obrazek
maty doklejamy do tej płyty zamykając szczelnie otwory technologiczne i nic nie brzęczy w mercedesie przy plastikowej tapicerce a co dopiero w golfie gdzie mamy tapicerkę z dykty toż to prawie jak MDF :cool: (niestery nie we wszystkich golfach)



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » śr lip 13, 2005 08:14

powgreg pisze:Zebyś niewiem jak poprzykrecał boczek to i tak będzie ci brzeczeć i to nie dlatego że jest z miekki tylko dlatego zę dostaje sie ci dzwięk z głosnika pod tapicerkę i dopóki nie zrobisz mu solidnej i szczelnej podstawy (przykręconej do blachy) to zawsze bedziesz miał problemy z rezonansem tapicerki a zwykłe tłumienie ci nic nie da a nawet może pogorszc sytuacje.
Fakt ten wynika z nieco innej budowy poszycia drzwiowego golfów 1;2 i 3 w stosunku do większości aut, w golfie za głośnikiem mamy duży otwór w balsze a głosnik jest kręcony do tapicerki i brak tu jest odzielenia przedniej strony membrany od tylnej przy normalnym wytłumieniu.
Drugim często spotykanym błędem jest stosowanie do zaklejania otworów w blasze papy dekarskiej która z racji tego że jest przeznaczona do uszczelniania jest cienka i bardzo elastyczna przez co zamiast tłumić dzwięk w otworach pracuje jak membrana bierna przepuszczając go pod tapicerkę która wpada w rezonans.
Nie mama pod ręką fotek z golfa ale podobną sytuację mamy np vicie
Płyta podstawy np 8mm MDF
Obrazek
całość złożona tuż przed wycięciem otworu w owej płycie
Obrazek
maty doklejamy do tej płyty zamykając szczelnie otwory technologiczne i nic nie brzęczy w mercedesie przy plastikowej tapicerce a co dopiero w golfie gdzie mamy tapicerkę z dykty toż to prawie jak MDF :cool: (niestery nie we wszystkich golfach)
Dodaj tylko że mdf jest ciązki więc do golfa się nie nada poza tym trzeba go zakonserwować impregnatem do drewna i okleić najlepiej również od wewnątrz też matą i mamy dodatkowy ciężar. Takie rozwiązanie stosujemy tylko w drzwiach samochodów z mocnymi stabilnymi zawiasami gdzie dopuszczalne przeciążenie dzrwi może przekroczyć 5 kg. Po za tym płyta nie daje możliwości profilacji a jak wiesz zapewne mdfem nie zasłonisz posczególnych dziór bo trzeba aluminium doginać także lepsze blacha alu.


TUTENHAMON

powgreg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 02, 2004 10:48
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: powgreg » śr lip 13, 2005 20:35

Dodaj tylko że mdf jest ciązki więc do golfa się nie nada poza tym trzeba go zakonserwować impregnatem do drewna i okleić najlepiej również od wewnątrz też matą i mamy dodatkowy ciężar. Takie rozwiązanie stosujemy tylko w drzwiach samochodów z mocnymi stabilnymi zawiasami gdzie dopuszczalne przeciążenie dzrwi może przekroczyć 5 kg. Po za tym płyta nie daje możliwości profilacji a jak wiesz zapewne mdfem nie zasłonisz posczególnych dziór bo trzeba aluminium doginać także lepsze blacha alu.
Źle mnie zrozumiałeś MDF stosujemy do zbudowania podstawy dla głośnika a nie do zatykania otworów technologicznych w blasze w końcu pierscienie trzeba w golfie do czegoś przykrecić a za głosnikiem mamy duży otwór w blasze.
MDF jest ciężki? porównaj go z cięzarem mat (tej samej grubości) pozatym MDFu nie trzeba tłumić matami impregnacja oczywiście konieczna.



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » czw lip 14, 2005 09:00

MImo wszystko blacha alu jest i tak lżejsza nawet z matami. I nie ciagnie wody najwazniejszy parametr.


TUTENHAMON

powgreg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 02, 2004 10:48
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: powgreg » czw lip 14, 2005 20:24

Dalej mówimy o czym innym ja o podstawie mocującej głośniki a ty o zatykaniu otworow technologicznych gdzie wytłumiona blacha alu jest jak najbardziej ok ale podstawa głośnika musi byc stabilnie zamocowana do drzwi i do tego lepszy jest MDF niż wiotka konstrukcja z blachy aluminiowej.
Stabilne zamontowanie głośnika wpływa na impulsową odpowiedz głośnka jego dynamikę niektórzy by zwiększyć mase i sztywność montuja (a nawet wspawują) stalowe pierścienie pod głośniki ale to dla tych co mają naprawdę melomańskie zapędy :grin:



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » pt lip 15, 2005 10:45

A widzisz nie zrozumieliśmy się ok wszystko jasne więc się zgodze


TUTENHAMON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości