Strona 1 z 3

[mk4] przygasajace swiatla przy glosnej muzyce...

: czw mar 13, 2008 15:40
autor: tommm86
Witam, mam podlaczony zmacniacz, i pod nim przednie glosniki i wooferek, przy glosnym sluchaniu (tzn powyzej 20/50) widac ze z bassem przygasaja mi switla... Sprawdzilem ladowanie, tzn przy chodzacym silniku jakies 14.4V przy puszczonej muzie na 20, wlaczonych swiatlach... bylo 14.2-14.3V caly czas sie zmieniala wartosc, Wiec to raczej nie wina alternatora? czy ktos ma jakas radE? mase do wzmaka mam w bagazniku, moze to jest powodem? ale od akumulatora tez dosc gruby kabel idzie z masa.... czy powinienem tego samego przekroju kabel dac na mase od aku - do ramy?? jak tak to gdzie najlepiej go podpiac?? pozdrawiam i prosze o odp. do mojego konkretnego przypadku:) pozdrawiam

: czw mar 13, 2008 15:48
autor: arti.sa
Co to za wzmacniacz, głosniki sub? Najlepszym rozwiazaniem jest połozenie przewodów od aku + i - do wzmacniacza. Większość oszczędza a później wychodzą kszaki (oczywiście u nie wszystkich). Masa różnie się rozchodzi po aucie i to że dasz taki sam przewód z akumulatora do karoseri nie daje gwarancji satysfakcji.

Sprawdź jeszcze połączenie tej masy z blachą (żywy metal, dobra podkładka, porządnie skęcone).

: czw mar 13, 2008 16:05
autor: tommm86
polaczenie kabli jest ok, glosniki to hertz dsk165 wzmak sony sd14x a subik mds-08 wiec nic poteznego.

: czw mar 13, 2008 19:15
autor: Cookiemonster
Masy nie trza od aku (szumów nie będzie) ! Plus(przekrój) ma być ustalony w/g tabeli na długości kabla 3-5 metra.

: czw mar 13, 2008 19:36
autor: arti.sa
tommm86 pisze:wiec nic poteznego.
no nie, jakiś ewidentny błąd instalacji skoro tak się dzieje
Cookiemonster pisze:Masy nie trza od aku (szumów nie będzie) !
skoro teraz nie ma to i nie powinno być, ale w większości się pojawiają zakłucenia i wszedzie daję dwa od aku.
Cookiemonster pisze:Plus(przekrój) ma być ustalony w/g tabeli na długości kabla 3-5 metra.
i taki sam przekrój masy!

Napeno alternator i akumulator jest sprawny? Kiedy te przygasania się pojawiają na włączonym silniku i wyłączonym?

: czw mar 13, 2008 22:46
autor: tommm86
kable sa 20mm2 i plus i masa, wiec chyba ok jak pod ta moc, masowy kabel tylko do budy tam gdzie w bagazniku oryginalnie idzie masa wiec polaczenia tez ok. switla przygadaja przy glosnym sluchaniu tka jak ok25-30 w skali do 50 na radio, nie jest to jakies mega mocne przygasanie ale stojac w ciemnym miejscu w nocy przy basie widac jak switlo troche mruga. Aku i altek raczej ok, na przegladzie w vw mowili ze aku jest dobry, a ladowanie jak pisalem ok 14.2-14.3 przy wlaczonym nawiewie, swiatlach i muzie na 20, wiec chyba tez jest ok? zaklocen zadnych nie zauwazylem powiem szczerze tylko te switla, moze kondensator by pomogl??

: czw mar 13, 2008 23:33
autor: MediaX
napisz co masz za radio i co za wzmak???


cos ciagnie duzo proadu/mocy


kumpel sobie zrobil tak,ze przednie glosniki podlaczyl pod radio a suba tez pod radio tylko zmostkowal :grrr: (mlon)szczegol i jak glosniej sie zrobilo to tez swiatla przygasaly

: pt mar 14, 2008 02:11
autor: arti.sa
arti.sa pisze:Kiedy te przygasania się pojawiają na włączonym silniku i wyłączonym?
Czy tak samo przygasają?
tommm86 pisze:moze kondensator by pomogl??
przy takiej mocy... gdyby było 2x tyle mozna by było myśleć

Przewody są ok nawet na wtrost.
Jeżeli altek i aku ok a instalacja dobrze wykonana to przychodzi mi tylko na myśl, żemoże być coś ze wznacniaczem.

: pt mar 14, 2008 10:22
autor: ADi997
Na wolnych obrotach alternator nie wytwarza pełnej mocy. Wzmak ok 30A światła ok 10A + inny osprzęt samochodu i zbiera sie ładna sumka. Jeśli są to delikatne przymróżenia na biegu jałowym a jak przytrzymasz na 2-3tys i wszystko wraca do normy to bym nie wnikał.

: pt mar 14, 2008 11:54
autor: grubasmkIV
Mialem to samo tylko ze ja mam 2 suby pod wzmak i przod pod odzielny wzmak i jak podglosilem swiatla przygasaly , zmienilem na xenony i juz tego nie ma :)

: pt mar 14, 2008 13:32
autor: Cookiemonster
Ja tu nie widze niczego nadzwyczajnego .... możliwe że akum nie buforuje prądu pomiędzy wzmakiem i altkiem jak powinien z przyczyn , jest stary lub ma mały prąd rozruchowy. Kędzia bym wpiep***ł .... jakiegoś używanego za 100-wkę i po kłopocie.

: pt mar 14, 2008 19:29
autor: tommm86
Radio mam jvc sh909r, klopot w tym ze przy obrotach ok 2-3 tys. jest identycznie jak na wolnych... moze jakis regulator napiecia czy cos? ze na aku prad jest staly a z altka bedzie szedl zmiennie? hmm sam nie wiem, na zgaszonym silniku nie spr. postaram sie spr. i dac znac. pozdrawiam

: pt mar 14, 2008 20:18
autor: soobolek
Wiesz ja w swoim mk3 mam mocniejszy wzmak i bez kondensatora nie zauwazyłem takich problemów ze światłami (mimo tego i tak mam kondensator). Skoro kable zasilajace wzmak masz OK to sprawdz jak sprawa stoi z kablami zasilajacymi radio - fabryczny przekrój powinnen być OK ale może ktoś je przedłużał lub jakis inny bajer robił i dał mniejszy przekrój ? Radio i deska rozdzielcza też przygasa ?
Alternator to ostatnia rzecz którą bym podejrzewał - napięcia jak sam mówisz są OK. Jak masz możliwość tzn. amperomierz z odpowiednio duzym zakresem to możesz sprawdzić pobór prądu przy wałczonym wzmaku i będziesz wiedział ile Ci prądu "ucieka".

: pt mar 14, 2008 20:44
autor: Bartek84
A ja mam to samo u mnie..
Tyle, ze mam wzmak Hifonicsa ZXi1006 i suba Pionka TS-W3001D4...
Przygasa mi kazda zarowka.
Ale mam kondensator do wlozenia. Jak to zrobie to dam znac czy cos to dalo...
Ale raczej Cie nie bedzie interesowalo, bo masz slabszy sprzet

Pzdr