APP a dekarskie?
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
APP a dekarskie?
APP podobno w zime pekaja - to sprawdzona informacja
dekarskie podobno smierdza w sloneczny dzien? - cos o tym wiecie?
a jak nie te maty to co? - w rozsadnej cenie
dekarskie podobno smierdza w sloneczny dzien? - cos o tym wiecie?
a jak nie te maty to co? - w rozsadnej cenie
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Re: APP a dekarskie?
Wiele osób porównujących maty z papą nie wiele wie na temat wytłumienia (w pojęciu Car Audio).kamilt500 pisze:APP podobno w zime pekaja - to sprawdzona informacja
dekarskie podobno smierdza w sloneczny dzien? - cos o tym wiecie?
a jak nie te maty to co? - w rozsadnej cenie
Głównym celem "wytłumienia" jest zbudowanie komory akustycznej dla głośników czyli zaklejenie otworów technologicznych w drzwiach a do tego papa dachowa z racji małej grubości i sztywności się nie nadaje bo bedzie pracować jako membrana bierna wyginając się w takt basu natomiast nie ma przeszkód by stosować ją wewnątrz drzwi trzeba tylko liczyć się z jej nieco mniejszym tłumieniem (inne przeznaczenie ma uszczelniać a nie tłumić drgania).
Wiele osób handlujących chcąc zwiększyć swoje zyski wciska kit co powoduje że materiały są stosowane niezgodnie z przeznaczeniem i zaleceniami producentów przykład
- co do pękania mat APP i Bolla to należy kupować właściwe maty bo najtańsze maty (dostępne najczęściej na allegro) są matami tzw twardymi bez plastyfikatorów (sam asfalt ) służą do wytłumiania płaskich powierchni gdzie mata w całości jest naklejona na sztywne i nie "pracujące" podłoże a do zaklejania otworów w drzwiach należy używać mat tzw miękkich nie są one wcale bardziej miększe ale są za to odporne na pękanie przy zginaniu w niskich temperaturach. Oczywiście w większych otworach należy stosować metalowe płaskowniki wzmacniające.
Znacznie lepsze własności tłumiące szczególnie w niskich temperaturach maja maty polimerowe.
powgreg
Wytłumianie to wytłumianie a zaklejanie otworów to inna bajka. Wytłumia się po to żeby nie były słyszalne rezonansy i brzęczenia drzwi przy uderzeniach basu. Do tego służą miekkie maty. Zaklejanie otwórów to inna bajkla chciaz robi się to za jednym zamachem. Do tego warto użyć czegoś twardszego.
Wytłumianie to wytłumianie a zaklejanie otworów to inna bajka. Wytłumia się po to żeby nie były słyszalne rezonansy i brzęczenia drzwi przy uderzeniach basu. Do tego służą miekkie maty. Zaklejanie otwórów to inna bajkla chciaz robi się to za jednym zamachem. Do tego warto użyć czegoś twardszego.
Zgadza sie ale główną robotę przy wytłumianiu robi zaklejenie otworów technologicznych bo zapobiega w dużym stopniu drganiom i rezonansom tapicerki a są one najbardziej słyszalne we wnetrzu auta, natomiast drgania zewnetrznych blach muszą przejść przez to wytłumienie i tapicerkę (no ew membranę głośnika )kacjen pisze:powgreg
Wytłumianie to wytłumianie a zaklejanie otworów to inna bajka. Wytłumia się po to żeby nie były słyszalne rezonansy i brzęczenia drzwi przy uderzeniach basu. Do tego służą miekkie maty. Zaklejanie otwórów to inna bajkla chciaz robi się to za jednym zamachem. Do tego warto użyć czegoś twardszego.
Napisałem że jest to głównym celem by uczulić mniej doświadczonych forumowiczów by nie popełniali podstawowych błedów, oczywiście wytłumienie pozostałych blach, cięgieł itp jest konieczne i co do tego nie ma żadnych watpliwości.
- maro
- Gadatliwa bestia
- Posty: 501
- Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Kontakt:
Czyli podsumowujac. Jakbym kupil rolke maty dekarskiej i wytlumil drzwi wewnatrz, a puste powierzchnie : z jednej strony dal mate (od wewnatrz) przykleil blache i znowu mate (od zewnatrz) to bylo by dobrze??
Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
jeśli już tak bardzo chcesz usztywnić te konstrukcje to lepiej zamiast przyklejania tej blach wstawić cienką płyte mdf dlaczego jeździsz mk3 drzwi od cholery waża dodasz im jeszcze pare kilo co za tym idzie zaczną opdać na zawiasach jeśli już ci nie opadają a twoja blacha sporo wazy. Mdf mniej
TUTENHAMON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości