Jak podłączyć radio żeby grało tylko przy włożonym kluczyku?
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
Jak podłączyć radio żeby grało tylko przy włożonym kluczyku?
Witam. Posiadam VW Golfa MK3 i nie wiem jak podłączyć radio żeby grało tylko i wyłącznie przy włożonym kluczyku.Oryginalna kostka z golfa jest odcięta i wystają jedynie kable.Na każdym jest napięcie oprócz jednego z masą.Czy kluczyk jest włożony czy nie nic się nie zmienia.Obecnie radio rozładowuje mi akumulator przy postoju dłuższym niż 4 dni.Może wie ktoś jak to podpiąć do kostki a konkretnie który kabel przy kostce stacyjki za to odpowiada??Z góry dzięki za pomoc.Pozdro
SkeYT
jaki model i producent radia?
poszukaj kabla ktory po zaplonie daje prad i podepnij go pod zolty kabel w oryginalnej kostce radia, staly + pod czerwony w kostce a mase pod czarny i radio bedzie uruchamiane z kluczyka...
poszukaj kabla ktory po zaplonie daje prad i podepnij go pod zolty kabel w oryginalnej kostce radia, staly + pod czerwony w kostce a mase pod czarny i radio bedzie uruchamiane z kluczyka...
Ostatnio zmieniony pt gru 07, 2007 18:49 przez pejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Co to ma za znaczenie?pejo pisze:jakie to radio?
Nie ma sensu tracić czas na szukanie kabelka " po stacyjce" i pod niego podłączyć radio ,bo ten kabelek jest zbyt cieńki dla zasilenia radia (miganie wyświetlacza ,a nawet resety) .Zastosuj sztuczkę z przekażnikiem . Pociagnij 2 przewody (może być głośnikowy 2,5mm2 ) od aku ,minus podłącz bezpośrednio do iSO a ten "+" daj przez przekaźnik (20A starczy) .Sterowanie przekaźnikiem podłącz pod ..........no właśnie przekręć kluczykiem i zobacz na którym kabelku pojawi się "+ " ..........jeśli nie chcesz kombinować możesz podłączyć się pod "lampkę na włączniku świateł " . Kurcze więcej pisania niż sama instalacja .Może taki opis ci starczy jeśli nie napisz ,gdzie się pogubiłeś

Po to wprowadzono ISO ,żeby "nie było problemu" ,to instalacja Vw jest niekompatybilna ,a właściwie jeden kabelek ,ma zmienione położenie .
Radio nie ma znaczenia ,bo szukamy "prądu" po włożeniu kluczyka ,a dopiero wtedy podłączamy pod radio . Problemem jest instalacja w aucie ,a nie kolory kabli we wiązce od radia do ISO . Jedyną metodą jest włożenie kluczyka ,lekki obrót ( samo włożenie nic nie da ,bo trzeba jeszcze lekko przekręcić ale nie włączać zapłonu) i w takim momencie trzeba "poszukać prądu" na jakimś kabelku . Potem ten kabelek podpiąć pod sterowanie przekaźnikiem . Jeśłi teraz masz na wszystkich "+" ,to może wyciagnij klucz i zobacz na którym "zniknął prąd" .
Poszukaj "logika zapłonu " ,bo ktoś to opisywał i może podał kolory kabli (teraz jest za zimno ,żebym leciał sprawdzać kolory
)
Takie "internetowe" szukanie podobnych usterek (usprawnień) nie ma sensu ,bo dłużej trwa pisanie ,niż sprawdzenie miernikiem (lampką) przyczyny problemu .
[ Dodano: Pią Gru 07, 2007 18:39 ]
http://www.forum.vw-passat.pl/topics55/ ... t16023.htm warto poczytać
Radio nie ma znaczenia ,bo szukamy "prądu" po włożeniu kluczyka ,a dopiero wtedy podłączamy pod radio . Problemem jest instalacja w aucie ,a nie kolory kabli we wiązce od radia do ISO . Jedyną metodą jest włożenie kluczyka ,lekki obrót ( samo włożenie nic nie da ,bo trzeba jeszcze lekko przekręcić ale nie włączać zapłonu) i w takim momencie trzeba "poszukać prądu" na jakimś kabelku . Potem ten kabelek podpiąć pod sterowanie przekaźnikiem . Jeśłi teraz masz na wszystkich "+" ,to może wyciagnij klucz i zobacz na którym "zniknął prąd" .
Poszukaj "logika zapłonu " ,bo ktoś to opisywał i może podał kolory kabli (teraz jest za zimno ,żebym leciał sprawdzać kolory

Takie "internetowe" szukanie podobnych usterek (usprawnień) nie ma sensu ,bo dłużej trwa pisanie ,niż sprawdzenie miernikiem (lampką) przyczyny problemu .
[ Dodano: Pią Gru 07, 2007 18:39 ]
http://www.forum.vw-passat.pl/topics55/ ... t16023.htm warto poczytać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości