Strona 1 z 1
JAK PODŁACZYC DWA PIECYKI
: czw gru 06, 2007 22:53
autor: nygus25002
WITAM
Posiadam dwa wzmacniacze jeden to JBL-gto75.4 a drugi to JBL-gto1201.1
Jak poprowadzic instalacje ?-do kazdego osobno kabel +,a moze jeden + i rozdzielacz
: czw gru 06, 2007 23:02
autor: Kubus20
A może jedną masę, jeden plus i dwa rozdzielacze, jeden na plusie, drugi na minusie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: czw gru 06, 2007 23:14
autor: nygus25002
otym wiedzialem ale nie napisalem
: czw gru 06, 2007 23:24
autor: dziulek
masy można dać 2 jak nie ciągniesz z aku. Zawsze sie znajdze jakaś dobra blacha w pobliżu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
: pt gru 07, 2007 09:07
autor: pejo
dobrze by bylo i mase z aku pociagnac... i jak pisal Kubus20 na koncach rozdzielacze
: pt gru 07, 2007 09:30
autor: forevwers
pejo pisze:dobrze by bylo i mase z aku pociagnac... i jak pisal Kubus20 na koncach rozdzielacze
CO???? Od kiedy to mase do wzmaka ciagnie sie od akumulatora???? Masa powinna byc jak najkrótsza najlepiej do 1m.
: pt gru 07, 2007 09:52
autor: pejo
niewiem skad masz takie info o masie ze powinna byc jak najkrotsza bo przynajmniej ja nie doczytalem sie nigdy takich rzeczy...wiem ze oba kable zarowno plus i minus musza byc tego samego przekroju i najkorzystniej jest ciagnac je od bezposrednio od aku...
: pt gru 07, 2007 12:55
autor: cobra11985
zychu4 pisze:CO???? Od kiedy to mase do wzmaka ciagnie sie od akumulatora???? Masa powinna byc jak najkrótsza najlepiej do 1m.
Ja tez sie z tym zgodze ze masa powinna byc podłaczona w bagaju do karoseri
pejo pisze:niewiem skad masz takie info o masie ze powinna byc jak najkrotsza bo przynajmniej ja nie doczytalem sie nigdy takich rzeczy...wiem ze oba kable zarowno plus i minus musza byc tego samego przekroju i najkorzystniej jest ciagnac je od bezposrednio od aku...
odnosnie masy nie ma to znaczenia moze byc przykrecona w bagaju i w miejscu połaczenia karoseri z akumem nawet drugi kabel masowy
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
: pt gru 07, 2007 15:07
autor: pejo
najlepszym polaczeniem masy jest podłączenie wprost do akumulatora - gwarantuje to najmniejsze spadki napięcia i pewny punkt masy bo inaczej jak to mówią "zbiera syfy z karoserii" - wiec nie powinno sie wykorzystywać karoserii jako połączenia masy takie jest moje zdanie.
: pt gru 07, 2007 15:28
autor: Kiler
zychu4 pisze:CO???? Od kiedy to mase do wzmaka ciagnie sie od akumulatora???? Masa powinna byc jak najkrótsza najlepiej do 1m.
hehe... kolega coś tam poczytał ale do końca czaczy nie kuma
![smoke :smoke:](./images/smilies/smoke.gif)
... Więc poprawnie + i _ ciągniemy z aku - najpewniej, najmniejsza szansa na zakłócenia. Można oczywiście, ale to gorsza wersja - pociągnąć z karoserii. Wklejam cytat bo nie chce mi się przepisywać
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
...
elmer2 pisze:Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje...
Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej przez wzmacniacz lub wzmacniacze.
Chodzi o to, że oprócz dobrego podlaczenia do "masy" trzeba jeszcze zadbać o "poprawienie podlaczzenie akumulatora i alternatora pod maską. najcześciej w samochodach średniej i niższej półki cenowej alternator na wydajność prądową ok. 70-140A. W autach klasy nizszej z segmentu chyba AB alternator ma wydajnosc ok 70-90A (wydajnosc pradowa alternatora mocno uzależniona jest od wyposażenia) i daje to moc 1000.1200W na pokładzie. No nic nie jest to tematem tego wątku.
Sprawą nadrzędną jest prawidłowe zastapienie fabrycznych przewodów między plusem alternatora a plusem akumulatora, poprawione połączenie silnika z karoserią. warto tutaj zastosować kable nawet 35mm2. Niekiedy badania przeprowadzane na różnych autach klasy średniej i niższej dowodzą, że oprócz tych niezbędnych zabiegów poprowadzenie minusa z obudowy alternatora do korka ujemnego akumulatora bezpośrednio, daje zysk nawet 0,5V na zaciskach zasilających wzmacniacza, co prz nawet standardowych wzmacniaczach pracujących w klasie AB zasilanych z przetwornicy napięcia pozwala uzyskać o kilkanaście watów więcej mocy ciągłej na głośniku.
Jeśli masz jakieś rzeczowe argumenty to chętnie wysłucham, człowiek uczy się całe życie
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
.
Pozdr
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
.