Strona 1 z 1
Jak długo trzyma kod bez zasilania w beta 5?
: pn sie 27, 2007 21:14
autor: anmark
Witam! Utraciłem (skradli mi) instrukcję z kodem do beta 5. Radio fabrycznie montowane w golf IV. Na razie wszystko jest OK. Ale jak odłączę akumulator samochodu, np będę go wymieniał, to czy radio będzie wymagać nr kodowego i czy od razu? Jeżeli ktoś z forumowiczów wie coś na ten temat to uprzejmie proszę o informacje.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pn sie 27, 2007 21:49
autor: agrala
Po odlaczeniu aku bedzie trzeba wklepac znowu mod. oszt odkodowania radia to jakies 50zl
: pn sie 27, 2007 22:52
autor: anmark
Dzięki za info. Znajomy mówił, ze jednak jakiś czas trzyma kod. Ale nie kojarzył jak długo. No i nie wiem czy to wiarygodna informacja.
: wt sie 28, 2007 07:06
autor: kiss
Nic nie trzyma. wystarczy na chwile wyjąć z radia wtyczkę ISO i kodu nie ma.
Nowsze radia wyposażone są w funkcję „komfort code”. Polega to na tym że po załączeniu zapłonu radio rozpoznaje „swoje” auto i nie ma potrzeby wpisywania już kodu pomimo że był np. odłączony aku. Zażąda go dopiero w innym samochodzie.
: wt sie 28, 2007 13:46
autor: anmark
To istotna informacja. Dzięki A czy moje radio ma "komfort code"? Jak to sprawdzić?
: wt sie 28, 2007 19:54
autor: kiss
anmark pisze:Dzięki A czy moje radio ma "komfort code"? Jak to sprawdzić?
odłącz akumulator
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
i tak to będziesz musiał kiedyś zrobic
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: śr sie 29, 2007 21:08
autor: hayperekpo
Raczej nie będziesz mieć niczego takiego jak "komfort code". Możesz sobie dorobić takie "awaryjne" zasilanie: akumulatorek 12V z wkrętarki i 2szt. diody prostowniczej, podłączysz to do kabli przy kostce ISO i możesz spokojnie wyciągać akumulator
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Jak chcesz, to narysuje jakiś taki "łopatologiczny" rysunek jak to zrobić.
Sposób testowany na becie, więc działa na 100%
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
: śr sie 29, 2007 21:57
autor: anmark
Extra. Podaj schemacik. Albo na forum albo na
anmark@onet.eu Dzięki z góry
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: czw sie 30, 2007 23:31
autor: hayperekpo
Więc mamy taki mały schemacik:
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/72/73e792c72d38fa71.gif)
A teraz wytłumaczenie. Diodę należy podłączyć tak, aby pasek który jest na niej namalowany był tak jak na rysunku tj. przy przewodzie, który leci do radia. W czasie pracy trzeba uważać, aby nie przerwać przewodów zasilających bo inaczej kiszka i radio "zapomni" kod.
Kiedy wszystko już podłączysz jak na rys. MUSISZ odłączyć od kostki ISO kabel "+" biegnący z akumulatora w aucie, tak jak przedstawia ten rysunek. U siebie mam takie coś jakby złączke na kablu, więc u Ciebie też to powinno być.
Jeżeli nie odłączysz "+" kabla, to akumulatorek dodatkowy po wyciągnięciu akumulatora z auta, będzie zasilał całą instalację.
To powinno wystarczyć.
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
BTW. a diodę 1N4001 kupisz w każdym elektronicznym za jakieś 10groszy
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
: pt sie 31, 2007 09:29
autor: anmark
Wielki dzięki za schemacik!!!!!!!!
[ Dodano: 12 Wrz 2007 11:24 ]
Dla zainteresowanych odzyskaniem kodu. W instrukcji radia jest napisane że przypadku zagubienia kodu ASO VW bezpłatnie udzielają pomocy użytkownikom. W ASO w Piasecznie k/Warszawy za tę czynność chcą 146 zł. Osobiście sprawdzilem
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)