Antena na błotnik

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » pn gru 10, 2007 01:10

odnawiam temacik ponieważ dzisiaj moja antena teleskopowa rozpadła się w drobny mak a z masztu nic nie zostało ale szajs.....


zastnanawiam się co teraz???bo nie wyobrażam sobie ciągnięcia na nowo anteny do kabiny....czy jest możliwość jakoś połączenia kabla przy błotniku z kablem starej anteny....
????

poradzcie coś bo nie mam pojęcia co wymyślić?

[ Dodano: 10 Gru 2007 00:17 ]
oo właśnie byłem u ojca w samochodzie on ma paska b3 i wogóle u niego anteny nie widać a radyjko piknie gra więc gdzie w takim razie on ma antene zamontowaną?



Awatar użytkownika
undertow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob lip 22, 2006 15:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: undertow » pn gru 10, 2007 11:20

[quote="specWROC"]zastnanawiam się co teraz???bo nie wyobrażam sobie ciągnięcia na nowo anteny do kabiny....czy jest możliwość jakoś połączenia kabla przy błotniku z kablem starej anteny....
????/quote]

ofkors :grin:

- ściągasz koło, nadkole
- odkręcasz kabel od anteny
- zakładasz nową antenę
- dokręcasz stary kabel
- i gitarra

Obrazek


be quick or be dead..

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn gru 10, 2007 11:33

specWROC pisze:bo nie wyobrażam sobie ciągnięcia na nowo anteny do kabiny
Ale w czym masz problem? Odcinasz kabel starej anteny, doklejasz nowy i ciagniesz do wewnatrz kabiny. Ja u siebie mam juz 1.5 roku elektryczna w blotniku (95zl w sklepie, 125zl na allegro wowczas) i nie narzekam. Zasieg przy schowanej do 20km od nadajnika, nie podpinalem sterowania pod radio bo w miescie nie potrzeba wysuwac, wiec jest na wlacznik.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pn gru 10, 2007 11:35

odnawiam temacik ponieważ dzisiaj moja antena teleskopowa rozpadła się w drobny mak a z masztu nic nie zostało ale szajs.....


zastnanawiam się co teraz???bo nie wyobrażam sobie ciągnięcia na nowo anteny do kabiny....czy jest możliwość jakoś połączenia kabla przy błotniku z kablem starej anteny....
????

poradzcie coś bo nie mam pojęcia co wymyślić?

[ Dodano: 10 Gru 2007 00:17 ]
oo właśnie byłem u ojca w samochodzie on ma paska b3 i wogóle u niego anteny nie widać a radyjko piknie gra więc gdzie w takim razie on ma antene zamontowaną?
Twój ojciec ma zapewne w pasku tzw. antene wewnętrzną
z tego co wiem to nie spisuja sie za dobrze.

A odpowiadajac na Twoje pytanie to radziłbym Ci jednak przeciągnąc nowy przewod antenowy od anteny do radia. Takie sztukowanie moze pogorszyc sygnal, dlatego odradzam.
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 11:36 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » pn gru 10, 2007 23:48

undertow pisze:
specWROC pisze:zastnanawiam się co teraz???bo nie wyobrażam sobie ciągnięcia na nowo anteny do kabiny....czy jest możliwość jakoś połączenia kabla przy błotniku z kablem starej anteny....
????/quote]

ofkors :grin:

- ściągasz koło, nadkole
- odkręcasz kabel od anteny
- zakładasz nową antenę
- dokręcasz stary kabel
- i gitarra

Obrazek
właśnie nie mam takiej nakręcanej anteny ...kabel to jedna całość z anteną;) ale za to dzisiaj kupiłem właśnie taką antenkę jak na zdjęciu tylko dedykowaną do mk2....:)teleskopową:) ale wygląda że jest wykonana z dobrego materiału:) z przeciągnięciem kabla w sumie problemu nie było bo udało się przeciągnąć przywiązując nowy do starego....nawet koła nie ściągałem:)

ps. przy okazji kupiłem zaślepke na radio ale to jakoś nie zdaje egzaminu wiec dalej wymontowuje sobie całe na noc;D



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » czw gru 27, 2007 18:38

Musze wylac tu swoje frustracje, poniewaz dzis zabralem sie za demontaz starej uszkodzonej oryginalnej anteny na elektryczna. No i jak zwykle od poczatku pod gorke, tzn. mialem problem ze zdjeciem nadkola konkretnie wydlubaniem spinek laczacych nadkole ze zderzakiem. Nastepnie gdy juz uporalem sie ze zdjeciem nadkola i wyjeciem anteny problemem bylo przeciagniecie przewodu. Zeby miec lepsze dojscie warto zdemontowac podszybie. I tu oczywiscie znowu pod gorke. Jakos poradzilem sobie z wkretami trzymajacymi podszybie jedna wycieraczka odkrecona, no ale oczywiscie druga zostala i nie chciala zejsc z wieloklina. Mocowalem sie z dobra godzine, *#cenzura#* pod niebiosa, polala sie pierwsza krew, obficie nawet. W koncu puscila i zdjalem cale podszybie. No i co? Oczywiscie zonk. Nie moge ruszyc tym zasranym przewodem ani o milimetr! :grrr: Zdecydowalem zdjac plastiki pod kolumna kierownicy, ale i tam ani widu tego przewodu. I tak zastal mnie zmierzch. I zawiesilem robote. Jutro z rana zabieram sie za mojego TDI MK3 i mam nadzieje, ze juz pojdzie z gorki. Moze dzis mialem tylko takiego pecha? :D

Zeby przewlec fachowo ten przewod trzeba demontowac zegary? Co zdemontowac aby dostac sie do fabrycznej instalacji radia? Konkretnie to do tego zasranego przewodu antenowego.
Ostatnio zmieniony czw gru 27, 2007 18:38 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw gru 27, 2007 20:35

micky pisze:Zeby przewlec fachowo ten przewod trzeba demontowac zegary? Co zdemontowac aby dostac sie do fabrycznej instalacji radia? Konkretnie to do tego zasranego przewodu antenowego.
Ja ciagnalem pod zegarami, odkrecilem jedynie plastiki pod kierownica i panel sterowania ogrzewaniem.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » czw gru 27, 2007 21:41

Obrazek
Obrazek

w mk2 w miejscu zaznaczonym strzałką przeciągałem antenkę
Ostatnio zmieniony czw gru 27, 2007 21:44 przez specWROC, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3003
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Wojtek » pt gru 28, 2007 16:19

micky pisze:Zeby przewlec fachowo ten przewod trzeba demontowac zegary? Co zdemontowac aby dostac sie do fabrycznej instalacji radia? Konkretnie to do tego zasranego przewodu antenowego.
jak juz masz zdemontowane podszybie, to jeszcze ściągnij sobie plastiki z kierownicy, nastepnie włącznik świateł i wykręć zegary.

teraz tak: orginalny przewód antenowy przechodzi do kabiny przez otwór na wysokości włącznika świateł (patrząc od kabiny widać kabel wychodzący z wygłuszenia). jak zakładasz nowy, to po prostu utnij kabel zaraz przy wejściu do kabiny i pociągnij go od wewnątrz. Nastepnie od podszybia trzeba usunąć gumową zaślepkę tego otworu. Ponieważ kabel antenowy idzie do radia razem z wiązką innych kabli najprościej jest tego kikuta zostawić gdzieś za kierownica ;)

teraz bierzesz koniec kabla antenowego z nowej antenki oraz kable czerwony i zielony (niebieski) i przeciągasz je otworem, gdzie poprzednio szedł kabel. Teraz wchodzisz do kabiny i po prostu przeciągasz te 3 przewody za plastikami trzymającymi zegary.

jaby jakieś pytania to pisz, ja dzisiaj własnie montowałem sobie el. antenkę i zajęło mi to jakieś 4 godziny :/


Obrazek

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt gru 28, 2007 19:59

No ja juz tez smigam z elektryczna antenka, po zdjeciu zegarow i wybebeszeniu srodka nie bylo juz takim problemem przeciagnac ten przewod. Tylko prawdziwa sztuka panowie jest zainstalowanie jej w nadkolu w TDI. W moim AFN do plaszcza nadkola doczepiona jest jakis plastikowy zbiornik i wezyk, cholera wie do czego to. Nic nie rzezbilem tylko kombinowalem, kombinowalem, odwrocilem sobie boczny kierunkowskaz zeby wtyczka znajdowala sie od strony grodzi a nie od strony frontu, mechanizm anteny ustawilem pod katem, trudno mi opisac jak, wazne ze dziala :)
Ostatnio zmieniony pt gru 28, 2007 20:02 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Urodzony13marca
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Urodzony13marca » czw sty 03, 2008 10:18

micky pisze: W moim AFN do plaszcza nadkola doczepiona jest jakis plastikowy zbiornik i wezyk, cholera wie do czego to.
Jest tu uklad podcisnienia. Masz klime? U mnie steruje to m.in. klapkami obiegu zamknietego oraz cos tam przy wtrysku ;))


AAM już pojechał w siną dal, teraz jest ASZ w octavi
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Antena na błotnik

Post autor: KamilP » pn maja 21, 2012 18:38

Podłączę sie do tematu. Radyjko słabo mi FM odbiera, anteny wysunąć mocniej nie mogę bo już się zapiekła, jest tak w połowie rozsunięta i chyba pasowało by ją wymienić.. i teraz pytanko wystarczy taka antena za nie całe 20 zł np z tego linku? Czy to jakieś badziewie że połowy stacji mi w ogóle nie odczyta?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Antena na błotnik

Post autor: jhosef » wt maja 29, 2012 10:31

KamilP pisze:Podłączę sie do tematu. Radyjko słabo mi FM odbiera, anteny wysunąć mocniej nie mogę bo już się zapiekła, jest tak w połowie rozsunięta i chyba pasowało by ją wymienić.. i teraz pytanko wystarczy taka antena za nie całe 20 zł np z tego linku? Czy to jakieś badziewie że połowy stacji mi w ogóle nie odczyta?
Ta miałem taką za podobne pieniądze. Odbierała normalnie. Nic szczególnego jej zarzucic nie mogłem. Oczywiście, że jest cudownie wykonana bym nie powiedział.
Ostatecznie zrezygnowałem z niej po roku na rzecz anteny na dach. Ale to raczej z musu niż z chęci - kopiłem błotnik bez otworu.

Osobiście w błotnik wsadziłbym zaślepkę i kupił inną antenę, np wewnętrzną lub na dach.
Miałem taką wewnętrzną w Polo:
http://moto.allegro.pl/blaupunkt-wewnet ... 90023.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Usunąłem ją ostatecznie ale nie przez odbiór ale przez to, że na dachu była już jedna nie podłączona bo nasz kochany VW oszczędził na kablu.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Antena na błotnik

Post autor: KamilP » wt maja 29, 2012 11:40

jhosef, wczoraj już jednak taką antenę kupiłem, ale i tak dachowej bym raczej nie kupił bo mi trochę fundusze nie pozwalają :) W sklepie dałem 29 zł, zobaczymy co jest warta, dzisiaj zakładam. Boję się trochę o jedną rzecz, że jest ona od paska b3 i czy będzie ładnie pasowała.. Jak nie to się zwróci. Śrubki już WD spryskane trochę poczekać i do dzieła :food:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości