[instalacja] mk2 - jak wygląda instalacja fabryczna?

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[instalacja] mk2 - jak wygląda instalacja fabryczna?

Post autor: Lipek81 » czw lis 30, 2006 23:53

Witam!
Czy ktoś mógłby mi opisać, ewentualnie zamieścić zdjęcia, jak wygląda oryginalna instalacja głośnikowa w mk2? Szukałem na tym forum, ale znalazłem tylko to, że złączka od tylnych głośników jest koło dmuchawy... Mam wersję CL i nie ma tam śladów oryginalnej instalacji. Chciałbym wiedzieć, jak poprowadzone są przewody, czy np. przewody pod deską roździelczą idą w jakiejś wiązce z innymi przewodami (jak to jest poprowadzone fabrycznie, żeby przewody nie latały pod deską), gdzie rozgałęziają się wiązki głośników, jak są umocowane itp. Jak dało by radę, to jakie są różnice w prowadzeniu kabli w wersjach z głośnikami w drzwiach i bez.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt gru 01, 2006 00:06

witam.mam GLa i u mnie kable do tylnych glosnikow byly przeprowadzone w prawym progu.a pod deska rzeczywiscie odok dmuchawy i nagrzewnicy.w tamtej okolicy byla tez kostka laczaca kable na tyl.tak ze musisz wyszarpac schowek kolo nog pasazera i prawy prog i szukac kabli...u mnie byly :bigok:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt gru 01, 2006 00:08

Ok, szły w prawym progu, i co dalej - gdzie się rozgałęziają na lewy i prawy tylny głośnik?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt gru 01, 2006 00:11

one rozgaleziaja sie na lewy i prawy przy kostce do ktorej wpinasz radio.ISO.

[ Dodano: 30 Lis 2006 23:23 ]
po wyjeciu radia sa 2 kostki ISO i antena.jedna z nich to zasilanie i inne duperele a druga glosniki.ta w ktorej jest 8 kabli to glosniki a ta z 4 lub 5 to zasilanie.2 przewody w pionie od lewej w kostce glosnikowej to lewy tyl zas 2 od preawej to prawy tyl.te po srodku to przod.

[ Dodano: 30 Lis 2006 23:28 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... chemat+iso
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... chemat+iso
mam nadzieje ze pomoglem


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt gru 01, 2006 07:39

Tzn. ja wiem, jakie są połączenia w kostce ISO. Trochę się chyba nie zrozumieliśmy - chodzi mi o to, że jak te przewody idą od tej kostki przy dmuchawie (4 żyły - bo do dwóch głośników), to dalej rozumiem, że idą koło progu prawego -
rysiektr pisze:kable do tylnych glosnikow byly przeprowadzone w prawym progu
Czyli koło progu idą dalej 4 żyły - i co dalej? Bo gdzieś musi być tak, że dwie żyły odejdą od tej wiązki na lewy głośnik, bo jest przecież po drugiej stronie nadwozia. I gdzie jest to miejsce? Jak poprowadzony jest przewód do lewego tylnego głośnika?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » sob gru 02, 2006 01:11

aaaaaaaaaa :bigok: to trzeba bylo tak od razu!ja mam wersje 5D i u mnie szla wiazka prawym progiem do prawego glosnika tam 2 kable podlaczone byly do glosnika a kolejne 2 szly pasem tylnim do lewego.troche to dziwne ale prawdziwe :bigok: :bigok: w razie niejasnosci pytaj


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 02, 2006 12:14

Ok, czyli tak - od wtyczki koło dmuchawy idą cztery przewody. Idą one dalej wzdłóż progu (u mnie jest 3-drzwiowy, na podłodze zauważyłem takie jakby wystające śruby - takie same są w komorze silnikowej, i służą one do mocowania zapinek przewodów - domyślam się, że tutaj też po to są), dalej idą pod osłoną tylnego prawego nadkola i przechodzą pod parapetem tylnym prawym, wchodzą pod zakończenie osłony tylnego słupka (tam jest takie jakby wytłoczenie, na samym końcu, pod parapetem) i teraz rozumiem, że dwie żyły wychodzą spod tej osłony słupka i podłączone są do głośnika, natomiast pozostałe dwa idą dalej, pod osłonę prawego boku bagażnika (tam gdzie jest wlew paliwa), dalej w kierunku tylnej prawej lampy, i potem, razem z wiązką na tylnym pasie idą na lewą stronę. Tam wchodzą pod osłone lewego boku bagażnika, dlaej do góry i do lewego głośnika. Jak coś napisałem nie tak, no napisz, jak to powinno być.
I jeszcze kilka pytań - czy ta wiązka koło progu jest czymś osłonięta? (np. idzie w takiej elastycznej czarnej rurce, lub gąbce?)
Czy przewody na pasie tylnym są schowane w tą samą rurkę, gdzie są przewody od lamp tylnych? (i czy są zapiete w te same zapinki?)
Jakie jest rozmieszczenie zapinek? (znalazłem jedno mocowanie zapinki przewodów koło progu prawego, przedniego, na podłodze, gdzieś jeszcze są takie, w które zapieta jest instalacja głośnikowa?
Czy nie mylę się co do mięjsca, gdzie przewód głośników wychodzi na zewnątrz, spod różnych osłon, aby dojść do głośnika? (w którym miejscu przewód idący od głośnika tylnego chowa się?)
Znasz może rozmieszczenie pinów w tej wtyczce koło dmuchawy?Czy od strony gośników jezt złącze męskie, czy żeńskie (koło dmuchawy)?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » sob gru 02, 2006 23:23

dobrze kombinujesz :bigok: nie wiem czy powinny byc osloniete gdy ida w progu bo przed zmiana instalacjii audio mechanik wymienial mi progi i mogl to zerwac....mogl przelozyc tez zapinki...ale powiem jak bylo zanim zmienilem insalacje.byly one puszczone od dmuchawy w tych wlasnie zapinkach w progach pozniej (5D) szly w bude z tamtad w okolicy prawego glosnika wychodzily 2 kable a reszta szla do wiazki do lampy i razem z tamtymi kablami szla
na druga strone a potem znowu w bude i wychodzila obok lewego glosnika.nie pamietam dokladnie na ktore spinki bo wymienialem wiosna wszystkie kable glosnikowe na 2x2.5mm i jakos nie przywiazywalem do tego specjalnej uwagi....kolorow tez juz nie pamietam...musialbys poszukac w schematach.a po co Ci taki szczegolowy opis??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn gru 04, 2006 07:43

Po prostu oryginalnie u mnie nie było instalacji, ktoś ją zrobił, ale strasznie badziewnie ( cieniutkie kabelki, nawet nie głośnikowe, i to jeszcze kilka razy łączone po drodze, kilka rodzajów przewodów razem zesztukowanych). Teraz chcę zrobić to porządnie, a że jestem zwolennikiem oryginalnych rozwiązań... Skoro ktoś już w fabryce przewidział miejsce na te przewody, to po co kombinować?
Mogłbyś mi jeszcze opisać, jak te przewody idą pod deską rozdzielczą?
Czy przewody od wtyczki ISO idą na lewą stronę mechanizmów do ogrzewania (tak jak kable zasilające radio)?
Potem rozumiem, że musi się od tej wiązki odgałęzić przewód na przedni lewy głośnik - gdzie się on rozgałęzia, i czy potem jest prowadzony z jakąś inną wiązką, czy sam sobie idzie?
Co się dzieje z pozostałymi przewodami? Czy też idą w wiązkach z innymi przewodami (np. od dmuchawy, bo te też idą w tamtym kierunku)? Gdzie odgałęzia się przewód na prawy przedni głośnik?
Czy są pozapinane w jakieś zapinki, czy może owinięte gabką, jak te od elektryki?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pn gru 04, 2006 22:01

wiec tak:
mialem tylko glosniki w podszybiu i na tylnej polce.zasilajace byly owiniete takim jakby peszelkiem z gabki....i szly w lewa strone tak samo jak do glosnika w podszybiu.tylko nie pamietam cze szly razem czy nie.....nie zdrowo jest puscic kable zasilajace z glosnikowymi...zas wszystkie kable od tylnych glosnikow wraz z przednim prawym do podszybia szly w wiazce z innymi kablami od wichury(dmuchawy) :bigok: (ciezko je przepchnac tamtedy...wasko ze reki sie nie wsadzi) i tam glosnikowy szedl do poszybia a te z tylu w stone progu i byly zakonczone plaska kostka.pozniej z tej kostki szly do tylu...wszystkie pod deska byly pozapinane na zapinki razem z innymi kablami.

[ Dodano: 04 Gru 2006 21:07 ]
as i jeszcze jedno ja k nie mialem zapinek to kable spinalem opaskami zaciskowymi(trytytkami) http://www.allegro.pl/item145140891_opa ... 200mm.html super sprawa.porzadnie i na trwale.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt gru 05, 2006 07:54

Nie no dzięki za wyjaśnienia. Wiesz - jestem zawodowym automatykiem-elektrykiem, także jeżeli chodzi o opaski.... :mrgreen:


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt gru 05, 2006 19:51

he he ja jestem elektronikiem hoobista :bigok: min. dlatego nic nie mam na skreta :bigok:
wszystko lutowane.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz mar 25, 2007 12:47

Wczoraj byłem na szrocie i przyjrzałem się tej instalacji - nawet ją sobie wyciągnęłem. Wiec jest tak:
Kabele z kostki ISO idą w otulinie na lewa stronę mechanizmu regulacji nawiewu, razem z kablami zasilającymi radio, w tym miejscu następuje rozgałęzienie i dwa kable idą do lewego przedniego głośnika w oddzielnej otulinie. Poprowadzone są one za licznikiem, razem z innymi przewodami, zapiete są w zapinki znajdujące się za licznikiem. Pozostałe kable łączą się z wiązką zasilania dmuchawy (tą, która wychodzi od przełącznika dmuchawy), i razem z tymi kablami, w jednej otulinie przechodzą za mechanizmem regulacji nawiewu, nad schowkiem (nad schowkiem są zapięcia na kable) w okolice dmuchawy. Nad prawą częścią schowka oddzielają się dwa przewody na prawy przedni głośnik, pozostałe przewody schodzą w dół. Przy schowku jest jeszcze takie ucho, gdzie za pomocą opaski zaciskowej przewody dmuchawy i te do tylnych głośników są zamocowane. No i dalej to nie wiem - jest kostka z czterema pinami do tylnych głośników, i tyle. Ten golf nie mial instalacji do tylnych głośników.
Jeszcze jedna rzecz - wszystkie przewody są zakończone wteczkami. Prz przednich oryginalnych głośnikach też są kostki (zintegrowane z głośnikami).


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości