Kładzenie kabli do CA
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
Kładzenie kabli do CA
Witam wszystkich ponownie. Mam pytanie dotyczące przeciągnięcia kabli do CA.
Kabel zasilający OFC przeciągnę lewą stroną - progiem do bagażnika. Kabel RCA (podwójnie ekranowany) planuje środkiem do bagażnika. Kabel od głośnika OFC przód prawy ,wiadomo prawym progiem.
Moje pytanie: czy jak przeciągnę kabel OFC od lewego przedniego głośnika do bagażnika tą samą drogą co kabel zasilający to nie będzie jakichś zakłóceń ?
Czy jest jakiś schemat kładzenia kabli żeby nie było zakłóceń ?
Samochód Golf 4.
Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam , Maja.
Kabel zasilający OFC przeciągnę lewą stroną - progiem do bagażnika. Kabel RCA (podwójnie ekranowany) planuje środkiem do bagażnika. Kabel od głośnika OFC przód prawy ,wiadomo prawym progiem.
Moje pytanie: czy jak przeciągnę kabel OFC od lewego przedniego głośnika do bagażnika tą samą drogą co kabel zasilający to nie będzie jakichś zakłóceń ?
Czy jest jakiś schemat kładzenia kabli żeby nie było zakłóceń ?
Samochód Golf 4.
Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam , Maja.
-
- Forum Master
- Posty: 1441
- Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
- Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Kładzenie kabli do CA
Nie będzie, przecież tym i tym płynie prąd. To nie sygnałówki, które słabej jakości zbierają zakłócenia w przypadku słabego ekranu, choć dobrej jakości nie boją się też "leżeć" obok zasilania.
Kładzenie kabli do CA
Jeszcze jedno pytanko: czy kabel masy od wzmacniacza do karoserii może być inny jeżeli chodzi o grubość od zasilającego ?
Zasilający mam 25 mm2 a do masy mam różne 16, 35. Nie wiem czy mi wystarczy tego 25mm , tak zapobiegawczo się pytam
Zasilający mam 25 mm2 a do masy mam różne 16, 35. Nie wiem czy mi wystarczy tego 25mm , tak zapobiegawczo się pytam
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kładzenie kabli do CA
powinny być takie same, bo prądy płyną takie same przez obydwa kable
Nie pisz posta pod postem
Nie pisz posta pod postem
Kładzenie kabli do CA
Jak już muszą być różne to lepiej żeby masowy był o większym przekroju, ale zasilający i tak musi o minimalnym przekroju dla danego obciążenia. Ale przekrój to nie wszystko bo liczy się jeszcze długość. Jak chcesz brać masę z nadwozia teoretycznie będziesz miała krótszy (-) niż (+) i możesz zejść z przekrojem ale możesz dużo stracić na połączeniu z blachą. Według mnie najlepszym rozwiązaniem są dwa przewody bezpośrednio z akumulatora o jednakowym przekroju i długości.maja90 pisze:Jeszcze jedno pytanko: czy kabel masy od wzmacniacza do karoserii może być inny jeżeli chodzi o grubość od zasilającego ?
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2014 00:09 przez OsteR9019, łącznie zmieniany 1 raz.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Kładzenie kabli do CA
Co się może stać w najgorszym przypadku, jak podepnę masę wzmacniacza pod to miejsce a nie pod "-" akumlatora ?
Kładzenie kabli do CA
Spadek napięcia, mniejsza moc, może przegrzanie.maja90 pisze:Co się może stać w najgorszym przypadku, jak podepnę masę wzmacniacza pod to miejsce a nie pod "-" akumlatora ?
Blacha nadwozia czyli stal jest słabym przewodnikiem (biorąc pod uwagę wszystkie metale) ale jest jej dużo i to rekompensuje straty. Jednak musisz wziąć pod uwagę połączenia które powodują straty i to że inne urządzenia też biorą masę z nadwozia. Jak masz jeden kabel od akumulatora do silnika i drugi do skrzynki z bezpiecznikami o łącznym przekroju 25mm² i dasz na wzmacniacz bezpośrednio również 25mm² który jest wymagany do mocy sprzętu to bez zastanowienia można stwierdzić że masy zabraknie, bo inne urządzenia korzystają ze wspólnej masy i zabierają trochę. Oczywiście przykład może być przesadzony ale mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi. Wiele problemów bierze się właśnie z braku lub niewystarczającego "zmasowania" np problem z rozruchem silnika lub przygasające światła w momencie gdy świeci kierunkowskaz. Mimo wszystko proponuje podłączyć tak jak myślisz i sprawdzić napięcie na akumulatorze i przy wzmacniaczu podczas głośnego grania i włączonych innych urządzeniach. Jak będzie spadek o kilka volt daj dodatkowy "-" od aku gdzieś w komorze silnika żeby od razu nie ciągnąć przez całe auto, jeśli nie pomoże niestety będzie trzeba dać równolegle z "+".
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kładzenie kabli do CA
oryginalnie masa z aku na budę to 35mm^2...
Ja mam u siebie plus 53mm^2...masa powinna być taka sama, więc jest. Masę jednak wziąłem z karoserii a nie z aku...ale jest też dodatkowa masa z aku na budę (i generalnie wszystkie główne przewody pod maską) z kabla 53mm^2. Nie wyobrażam sobie dwóch kabli 53mm z aku do bagażnika. Lewą stroną mam plusowy + kable głośnikowe dla lewej strony i drugi kabel się tam na pewno nie zmieści. Prawą stroną mam sygnałówki (6 kanałów, każdy kanał solidnym kablem(DLS ultimate)) + kable głośnikowe dla prawej strony. Z tej storny próg niestety już nie dochodzi do karoserii Mógłbym kombinować aby sygnałówki dać środkiem...a w zamian prawą stroną dać masę z aku. Jednak po wygłuszeniu całego auta wykładzina podłogi nie układa się już tak jak bez wygłuszenia...także im głębiej w las tym więcej kombinacji. Wiadomo, że jak głęboko w las to i masa z aku nie pomoże...tylko potrzeba dodatkowe akumulatory w bagażniku. Jeżeli do wzmacniacza wystarczy kabel 25mm^2 to spokojnie można brać z karoserii.
Ja mam u siebie plus 53mm^2...masa powinna być taka sama, więc jest. Masę jednak wziąłem z karoserii a nie z aku...ale jest też dodatkowa masa z aku na budę (i generalnie wszystkie główne przewody pod maską) z kabla 53mm^2. Nie wyobrażam sobie dwóch kabli 53mm z aku do bagażnika. Lewą stroną mam plusowy + kable głośnikowe dla lewej strony i drugi kabel się tam na pewno nie zmieści. Prawą stroną mam sygnałówki (6 kanałów, każdy kanał solidnym kablem(DLS ultimate)) + kable głośnikowe dla prawej strony. Z tej storny próg niestety już nie dochodzi do karoserii Mógłbym kombinować aby sygnałówki dać środkiem...a w zamian prawą stroną dać masę z aku. Jednak po wygłuszeniu całego auta wykładzina podłogi nie układa się już tak jak bez wygłuszenia...także im głębiej w las tym więcej kombinacji. Wiadomo, że jak głęboko w las to i masa z aku nie pomoże...tylko potrzeba dodatkowe akumulatory w bagażniku. Jeżeli do wzmacniacza wystarczy kabel 25mm^2 to spokojnie można brać z karoserii.
Kładzenie kabli do CA
Masa pod samochodem równolegle do przewodów hamulcowych/paliwowych aż do bagażnika wtedy to nawet spawalniczy 95mm² albo 120mm² się zmieściQto pisze:także im głębiej w las tym więcej kombinacji. Wiadomo, że jak głęboko w las to i masa z aku nie pomoże...tylko potrzeba dodatkowe akumulatory w bagażniku.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Kładzenie kabli do CA
Jutro będę walczyła z podłączeniem , dam znać jak mi poszło. Dzięki chłopaki za pomoc, jesteście super
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości