Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Rafcio796
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 08, 2012 21:52
Lokalizacja: Wroclaw

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Rafcio796 » śr lut 08, 2012 22:41

Witam, mam problem z radiem fabrycznym w mk4, radio gamma V sytuacja wyglada tak:
Gdy włączam radio, zapala się wyświetlacz i odrazu gaśnie (nie wyskakuje SAFE ani nic) tylko sie zapala i znika.
Myslałem, że problem tkwi w radiu na samym początku tak więc radio podpiąłem pod inne auto i okazało się że jest tak samo jak u mnie. Potem juz watpliwosci nie miałem że to jest wina radia, ale dla sprawdzenia udałem się do elektryka podłączył u siebie na zapleczu radio i ku mojemu zdziwieniu się włączyło, normalnie działało (pokazało się SAFE) kodu nie posiadam, ale nie wiem czy jest sens rozkodowywać je skoro u mnie w aucie nie wyskakuje SAFE. Potem myślałem że auto daje jakieś złe napięcie udałem się na sprawdzenie napięcia w kostkach (było dobre), później podłączyłem inne radio i działa normalnie wszystko śmiga. Tak więc jaka może być przyczyna, skoro radio działało u elektryka a w samochodzie nie działa i z kablami jest wszystko okej, bo inne radia działają...
Z góry dzięki za odpowiedzi, porady co mam teraz robić. W serwisie koleś zawołał 60pln za rozkodowanie i 60zl za podłączenie ;// a na allegro widziałem te radia za 110pln z kodem, więc nie wiem czy ta usługa jest warta świeczki.



Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Viriss » śr lut 08, 2012 22:46

Rafcio796, Dzisiaj montowałem bardzo podobne radio u siebie tylko że s seata. Problem dokładnie taki sam jak twój. Okazało się że + i + do podtrzymania były w kostce inaczej ułożone. Powinno być 2 + obok siebie. Sprawdź czy masz tam +12.



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Pablo Corrado » śr lut 08, 2012 22:50

W tym radiu powinne być podłączone 3 "plusy". Dwa z accu i jeden "po zapłonie". Sprawdź czy je masz podpiete.
W którym miejscu maja być, znajdziesz na schemacie naklejonym na radiu.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Viriss » śr lut 08, 2012 22:51

Pablo Corrado, A no fakt. Ja zrobiłem to na 2 bo nie chciałem żeby radio uruchamiało się wraz z kluczykiem.



Rafcio796
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 08, 2012 21:52
Lokalizacja: Wroclaw

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Rafcio796 » czw lut 09, 2012 01:22

z tego co widziałem jak koleś mi sprawdzał miernikiem, to było napięcie 12V i mniej więcej na jakimś 2,5V/3V tylko nie wiem na którym konkretnie pinie. I potem spojrzał na schemat to mówił, że wszystko dobrze niby. No na dniach postaram się sprawdzić u kogoś, bo sam nie posiadam miernika. dzięki za odpowiedzi pokazała się jakaś nadzieja;).



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Pablo Corrado » czw lut 09, 2012 11:37

Jak na razie nie masz miernika, to sprawdź, wg zdjęcia czy ilość i kolor kabli się zgadzają ;-)

Obrazek Obrazek


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Rafcio796
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 08, 2012 21:52
Lokalizacja: Wroclaw

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Rafcio796 » czw lut 09, 2012 17:44

Z tego co widze to brakuje mi 2 kabelków. daje zdjęcia (sorry za jakość, ale tel robilem i flesha nie mam, wiec nie widac nic zabardzo),
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
oraz zdjęcie schematu z radia (nie zwracac uwagi na czerwona obwodke, zdejcie z innego tematu forum)
Obrazek

Chyba brakuje jednego "+" co? ;)



Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Viriss » czw lut 09, 2012 17:56

Rafcio796 pisze:Chyba brakuje jednego "+" co?
Dokładnie.



Rafcio796
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 08, 2012 21:52
Lokalizacja: Wroclaw

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Rafcio796 » czw lut 09, 2012 19:54

to co teraz mam z tego + co działa ściągnąć izolacje w pewnym miejscu i jakiś kabelek pociągnąć do tego pinu z drugim '+' ? i potem zaizolować tamto co rozciąłem ?



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Pablo Corrado » czw lut 09, 2012 21:37

Tak, dokładnie zrób taki "mostek". tylko dokładnie zaizoluj, bo to kable prądowe, żeby nie zwarłu do masy ;-)


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Rafcio796
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 08, 2012 21:52
Lokalizacja: Wroclaw

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Rafcio796 » sob lut 11, 2012 17:40

Dzieki za pomoc, jeszcze mam pare pytań

1. Radio już ogólnie ma napięcie dobre, włącza się jak powinno winą był brak tego kabelka z "+" i mam pytanie, bo brakowalo mi ogolnie dwoch kabelków. Jeden to "+" a drugi "K-bus" za co odpowiada K-bus? wiecie?

2. Pozostało mi rozkodowanie tego radia i wszystko powinno być dobrze, mam jeszcze pytanie co do zmieniarki JVC, bo na radiu nie fabrycznym mi się wysuwały płyty, a teraz jak probowałem to nie wychodzą jakby napięcia też tam nie było, znowu jakieś kable będe musial 'pomostkowac' ? czy nie działa ze względu, że radio jest jeszcze zakodowane (SAFE).

3. Czy napiecie na zmieniarke idzie z CD-player-a? bo tam gdzie się podświetlenie ciągnie z radia na cd-player-a, są 2 piny. Ja podłączyłem tylko ten od podświetlenia (po lewej stronie), a ten drugi powinien być wolny czy tam powinno coś iść ?

PS. od CD-player-a mam 3 kostki do podłączenia tylko, że w jednej (żółtej) są kable na schemacie numery od 13 - 20.
SCHEMAT:
Obrazek



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Pablo Corrado » sob lut 11, 2012 21:29

K bus, to jedna z linii CAN. Nie jest Ci potrzebna. Jeśli nie masz jej we wtyczce ISO to zapewne masz auto sprzed rocznika '00.
Co do rozkodowania, to nie da sie tego zrobić, musisz wgrać nowy wsad pamięci do radia.
Z tym radiem będzie działać zmieniarka Panasonic, JVC nie.

Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi z tym CD playerem? Chcesz mieć CD player i zmieniarkę jednocześnie?
Podświetlenie CD playera podpina sie osobnym kabelkiem ( niż mini ISO o którym piszesz).


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Rafcio796
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 08, 2012 21:52
Lokalizacja: Wroclaw

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Rafcio796 » ndz lut 12, 2012 00:53

ok punkt pierwszy rozwikłany.
co do trzeciego to chodziło mi o to że z tyłu w cs-playerze mam wejscie na wtyczke 2pinową której nie posiadam i po prostu podłączyłem jeden kabel pociągnięty od podświetlenia na lewy pin i podśw. działą więc pytałem od czego ten drugi pin jest oraz czy powiniennem go z czyms podłączyć.
Wiesz mam cd-player ktory ma opcje ze albo wloze tam CD albo włącze zmieniarke przez niego [tak mi sie wydaje] (CD changer), i po prostu miałem taki zestaw w aucie jak kupiłem więc myślałem że będzie działać a jesteś pewien że to nie będzie współgrało wraz z fabrycznym radiem? moze jakieś kabelki od zasilania trzeba pociągnąć żeby zmieniarka się włączała... za duzo na ten temat nie wiem dlatego was pytam ;)

PS. Auto jest z 98r.
cd-player:
Obrazek

zmieniarka:
Obrazek

EDIT: byłem właśnie na giełdzie samochodowej, co do zmieniarki to potwierdził mi to, że nie będzie działać z JVC, tylko z blaupunktem. (bo firm się nie miesza) a co do rozkodowania to koszt takiej operacji 30zl koło 13stej mówił żebym do warsztatu podjechał i w 15min to zrobią na miejscu...



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Fabryczne/Oryginalne radio VW gamma V problem

Post autor: Pablo Corrado » ndz lut 12, 2012 12:14

Powiedzieli, że firm sie nie miesza, a powiedzieli Ci, że te radia produkował dla VW Panasonic, Blaupunkt lub Sony ?
Wszystkie bez względu na producenta "środka" działają ze zmieniarkami Panasonic.

Zmieniarka, tak jak napisałem, Panasonic na 6 CD, bo tylko taka działa z tym radiem. Nie Blaupunkt.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej to niech przy Tobie podłączy tego Blaupunkta czy będzie działał, bo inaczej kupisz i będziesz miął mebel na połce w garażu.

Ewentualnie możesz kupić zmieniarkę dedykowaną i z logiem VW, ale to w środku będzie Panasonic o którym pisałem powyżej.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości