zwarcie od "+12V podtrzymanie" w radiu
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
zwarcie od "+12V podtrzymanie" w radiu
Witam
Dzisiaj chcialem zamontowac u taty w audi b4 radio i zamontowalem tyle ze przez nie uwage zrobilem zwarcie i po zasilaniu do radia
probowka jest napięcie na +12V zasilanie(czerwony) ale zniknolo na +12V zasilanie (pomaranczowy) a chcac podlaczyc radio na samej masie i czerwonym nie chce chodzic a na masie i pomaranczowym tak (chodziło w ten sposob do czasu zwarcia)
sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i wszystkie niby dobre
gdzie szukac jeszcze aby napięcie na kablu "+12V zasilanie" powróciło
Prosze o pomoc bo jakby to bylo u mnie w mk3 to jeszcze pol biedy ale u ojca w b4 to juz gorzej - nie moje auto )
z gory wielkie dzieki za wszystkie pomysły o podpowiedzi
Dzisiaj chcialem zamontowac u taty w audi b4 radio i zamontowalem tyle ze przez nie uwage zrobilem zwarcie i po zasilaniu do radia
probowka jest napięcie na +12V zasilanie(czerwony) ale zniknolo na +12V zasilanie (pomaranczowy) a chcac podlaczyc radio na samej masie i czerwonym nie chce chodzic a na masie i pomaranczowym tak (chodziło w ten sposob do czasu zwarcia)
sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i wszystkie niby dobre
gdzie szukac jeszcze aby napięcie na kablu "+12V zasilanie" powróciło
Prosze o pomoc bo jakby to bylo u mnie w mk3 to jeszcze pol biedy ale u ojca w b4 to juz gorzej - nie moje auto )
z gory wielkie dzieki za wszystkie pomysły o podpowiedzi
kolego czerwony i zolty idzie na plus a nie pomaranczowy i do tego czarny na mase i powinno dzialac chyba ze przez zwarcie cos sie uszkodzilo w radju
tu masz rozpiske
czerwony - zasilanie +akumulatora
czarny - masa
występują jeszcze dwa kable pomarańczowy (illumination) i żółty (permanent), gdzie często żółty łączy się z plusem
przewód AMP REM (niebieski z białym paskiem) - sterowanie wzmacniaczem
przewód ATT (niebieski) - podłączenie anteny elektrycznej
teraz głośniki:
para - fiolet (+) fiolet z czarnym paskiem (-)- PRAWY TYŁ
para - szary (+) szary z czarnym paskiem (-)- PRAWY PRZÓD
para - biały (+) biały z czarnym paskiem (-)- LEWY PRZÓD
para - zielony (+) zielony z czarnym paskiem (-)- LEWY TYŁ
tu masz rozpiske
czerwony - zasilanie +akumulatora
czarny - masa
występują jeszcze dwa kable pomarańczowy (illumination) i żółty (permanent), gdzie często żółty łączy się z plusem
przewód AMP REM (niebieski z białym paskiem) - sterowanie wzmacniaczem
przewód ATT (niebieski) - podłączenie anteny elektrycznej
teraz głośniki:
para - fiolet (+) fiolet z czarnym paskiem (-)- PRAWY TYŁ
para - szary (+) szary z czarnym paskiem (-)- PRAWY PRZÓD
para - biały (+) biały z czarnym paskiem (-)- LEWY PRZÓD
para - zielony (+) zielony z czarnym paskiem (-)- LEWY TYŁ
Ostatnio zmieniony śr lut 13, 2008 20:36 przez myster, łącznie zmieniany 1 raz.
tak jest u mnie w golfie ze czerwony i zolty polaczone (zasilanie) no i masa
w audiku sprawdzalem probowką i napięcie było tylko na czerwonbym i tym pomaranczowym -zreszta tak jest na schemacie od radia
i na tym wlasnie pomaranczowym po zwarciu nie ma tego zasilania
wiem ze cos sie pochrzanilo ale gdzie tego szukac
w audiku sprawdzalem probowką i napięcie było tylko na czerwonbym i tym pomaranczowym -zreszta tak jest na schemacie od radia
i na tym wlasnie pomaranczowym po zwarciu nie ma tego zasilania
wiem ze cos sie pochrzanilo ale gdzie tego szukac
Moj gofer http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2146103&sid=d102ca454f88ccf5079516023e27ad6c#2146103
kolego a patrzyles na wlonczonym zaplonie bo umnie w audi b4 to trzeba bylo wlonczyc zaplon i wtedy gralodrozduu pisze:tak jest u mnie w golfie ze czerwony i zolty polaczone (zasilanie) no i masa
w audiku sprawdzalem probowką i napięcie było tylko na czerwonbym i tym pomaranczowym -zreszta tak jest na schemacie od radia
i na tym wlasnie pomaranczowym po zwarciu nie ma tego zasilania
wiem ze cos sie pochrzanilo ale gdzie tego szukac
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
tak i tak
chodzilo radio i na wylonczonym zaplonie
ale mowie ze probowka sprawdzalem ze bylo napięcie na czerwonym i pomaranczowym i podpiolem drugie radio (chcialem zmienic radio) i chodzilo chwile tyle ze proby byly wykonywane na golych kablach i zwarlem niechcacy ten pomaranczowy z masa i zniklo napięcie na pomaranczowym - tak jakby wywalilo bezpiecznik tyle ze sprawdzalem wszystkie i są niby dobre
chodzilo radio i na wylonczonym zaplonie
ale mowie ze probowka sprawdzalem ze bylo napięcie na czerwonym i pomaranczowym i podpiolem drugie radio (chcialem zmienic radio) i chodzilo chwile tyle ze proby byly wykonywane na golych kablach i zwarlem niechcacy ten pomaranczowy z masa i zniklo napięcie na pomaranczowym - tak jakby wywalilo bezpiecznik tyle ze sprawdzalem wszystkie i są niby dobre
Moj gofer http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2146103&sid=d102ca454f88ccf5079516023e27ad6c#2146103
to kolego wes pociagnij od czerwonego do niego napieciedrozduu pisze:tak i tak
chodzilo radio i na wylonczonym zaplonie
ale mowie ze probowka sprawdzalem ze bylo napięcie na czerwonym i pomaranczowym i podpiolem drugie radio (chcialem zmienic radio) i chodzilo chwile tyle ze proby byly wykonywane na golych kablach i zwarlem niechcacy ten pomaranczowy z masa i zniklo napięcie na pomaranczowym - tak jakby wywalilo bezpiecznik tyle ze sprawdzalem wszystkie i są niby dobre
tylko nie rozumiem dla czego u ciebie jest pomaranczowy a nie zolty przeciez powinien byc zolty
a jest wogole u ciebie zolty kabel?????????????/
Ten pomarańczowy zabewne jest odpowiednikiem żółtego kabla w Golfie. na nim pojawia się napiecie ale nie po przekręceniu zapłonu ale juz po włożeniu kluczyka. Niestety muszę Cię zmartwić z racji tego że fabrycznie ten plus jest wykorzystywany do podtrzymania pamieci radia do VW nie przewidzial do niego bezpiecznika. Ja również zrobiłem niechcący zwarcie i napiecie zanikło. Okazało sie że prąd idzie przez stacyjkę (kostke stacyjki) a w niej przez taka malutką sprężynkę która w przypadku zwarcia zamienia się w żarnik i nawet przez sekundę zwarcia powoduje przerwanie obwodu. Rozbierałem kostkę i u mnie ta sprężynka wtopiła się w plastikową obudowe. Pomogła wymiana kostki stacyjki i na przyszłość zamontowanie na tym przewodzie bezpiecznika.
Tomek Dx
nie wiem czy nie bylo bez kluczyka na pomaranczowym i czerwonym napięcia ale moze
a z drugiej strony:
przeciez zeby radio chodzilo wystarczy masa i napięcie to czemu na podpiętej masie i czerwonym kabelku radio nie chodzilo a na masie i pomaranczowym chodzilo
naprawde juz zglupialem calkowicie ale pewnie zostanie szukanie tej "spręzynki" - co mam rozebrać - w audi b4 stacyjka jest w konsoli a nie obudowie kierownicy - mam sciagać całą deske ??;(
[ Dodano: 13 Lut 2008 21:25 ]
nie wiem czy nie bylo bez kluczyka na pomaranczowym i czerwonym napięcia ale moze
a z drugiej strony:
przeciez zeby radio chodzilo wystarczy masa i napięcie to czemu na podpiętej masie i czerwonym kabelku radio nie chodzilo a na masie i pomaranczowym chodzilo
naprawde juz zglupialem calkowicie ale pewnie zostanie szukanie tej "spręzynki" - co mam rozebrać - w audi b4 stacyjka jest w konsoli a nie obudowie kierownicy - mam sciagać całą deske ??;(
a z drugiej strony:
przeciez zeby radio chodzilo wystarczy masa i napięcie to czemu na podpiętej masie i czerwonym kabelku radio nie chodzilo a na masie i pomaranczowym chodzilo
naprawde juz zglupialem calkowicie ale pewnie zostanie szukanie tej "spręzynki" - co mam rozebrać - w audi b4 stacyjka jest w konsoli a nie obudowie kierownicy - mam sciagać całą deske ??;(
[ Dodano: 13 Lut 2008 21:25 ]
nie wiem czy nie bylo bez kluczyka na pomaranczowym i czerwonym napięcia ale moze
a z drugiej strony:
przeciez zeby radio chodzilo wystarczy masa i napięcie to czemu na podpiętej masie i czerwonym kabelku radio nie chodzilo a na masie i pomaranczowym chodzilo
naprawde juz zglupialem calkowicie ale pewnie zostanie szukanie tej "spręzynki" - co mam rozebrać - w audi b4 stacyjka jest w konsoli a nie obudowie kierownicy - mam sciagać całą deske ??;(
Moj gofer http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2146103&sid=d102ca454f88ccf5079516023e27ad6c#2146103
ja tam kolego bym na twoim miejscu nic nie rozbieral z ta sprenzynka to kolega przedstawial opis z golfa a waudi jest inna zasada kolega wkladal tylko kluczyk i radio gralo a ty musisz przekrecic wiec mysle ze gra nie warta zachodu (duzo roboty) a przy okazji jeszcze monza cos spiepszyc po drodze.
jakie ty masz radio domyslam sie ze masz kostki iso???????
przeciez ty mozesz zlaczyc ze soba czerwony i zolty w twoim przypadku pomaranczowy i podpiac do zasilania i powina szafa grac chyba ze chcesz zeby po zgaszeniu silnika radyjko sie wylanczalo no to juz inna sprawa
jakie ty masz radio domyslam sie ze masz kostki iso???????
przeciez ty mozesz zlaczyc ze soba czerwony i zolty w twoim przypadku pomaranczowy i podpiac do zasilania i powina szafa grac chyba ze chcesz zeby po zgaszeniu silnika radyjko sie wylanczalo no to juz inna sprawa
Ostatnio zmieniony śr lut 13, 2008 22:35 przez myster, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
drozduu, są różne radia, jedne chodza na samym stalym plusie, inne potrzebują plusa sterującego (po włożeniu kluczyka albo po włączeniu zapłonu jak kto chce. Plus sterujący ciągnie maleńko prądu, moesz podłączać przez sprężynkę. Anajważniejsze jest to że fabryczne kostki mają inaczej zlokalizowane plusy jakl wymagają niefabryczne radia, trza je tylko i zamienić (4 z 7) i wszystko gra. Dochodzi jeszcze logika zapłonu.W fabrycznym radio wyciagasz kluczyk, radio gaśnie. Po włożeniu kluczyka radio sie włącza. Jeśli wcześniej zgasisz radio, potem wyjmujesz kluczyk to poponownym włożeniu się nie włączy, musisz przyciskiem. Wszystko zależy od radia. SDchematy sa na każdym.
chodzi o to głównie, że nie możesz zasilać radia z kabla w którym pojawia się plus po włożeniu kluczyka (sprężynka się pali jak wyżej napisano),kabel ten używasz jako sterujący.
I kabel ten oczywiście nie może zasilać pamięci jak ktoś wyżej napisał, bo gubiłaby się po wyjęciu kluczyka.
chodzi o to głównie, że nie możesz zasilać radia z kabla w którym pojawia się plus po włożeniu kluczyka (sprężynka się pali jak wyżej napisano),kabel ten używasz jako sterujący.
I kabel ten oczywiście nie może zasilać pamięci jak ktoś wyżej napisał, bo gubiłaby się po wyjęciu kluczyka.
Ostatnio zmieniony śr lut 13, 2008 23:43 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
PawelMarek-naprawde mało co zrozumialem - chodzi o to ze ten pomaranczowy szlak trafil i za cholere radio nie bedzie chodziło
to jest radio Pioneer DEH-M980RDS a chcialem zalozyc radyjko sony
teraz to juz obojetnie- moze zostac zeby to radio Pioniera chodzilo - tylko jak
PLIISS o jakies wieksze odpowiedzi
jeszcze tak mysle - czy nie da sie jakos ominąć tego napięcia z pomarańczowego kabla - naprzykład podać napięcie z czerwonego (+12 zasilanie) do pamarańczowego (+12 podtrzymanie) albo połączyc tak aby na pomarańczowym i czerwonym było napięcie z czerwonego (+12 zasilanie)
Ostatnio zmieniony czw lut 14, 2008 18:14 przez drozduu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wiesz co? Pociąg sobie plus z aku i podepnij pod zasilanie i podtrzymanie, na kablu daj bezpiecznik i już. Masa do masy koło skrzynki bezpieczników na blachach. Wszystko co potrzebujesz do zgłębienia tematu masz tu
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości