FAQ Car Audio + Polski FaQ Car Audio by Nazar
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
- Kubus20
- VW Baron
- Posty: 3221
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Polski FaQ Car Audio by Nazar
Za pozwoleniem Bartosza Nazara zamieszczam link do jego publikacji, która naprawdę dobrze wyjaśnia reguły dotyczące samego montażu jak i doboru komponentów audio do samochodu.
Kawał dobrej, profesjonalnej roboty i naprawdę warto przeczytać. Polecam dla wszystkich.
-->Polski FaQ Car Audio by Nazar<--
Do otworzenia pliku trzeba mieć Acrobat Readera 7.0 lub wyższego
Zachęcam do komentowania książeczki!
A oto przykład jak wygłuszenie robią profesjonalne firmy zajmujące się Car-Audio
Wypowiedź firmy Essa:
My to robimy tak: na cały płat tapicerki nakładamy 3-5 milimetrową warstwę lekkiej po wyschnięciu i nietoksycznej (na wodzie) masy tłumiąco-usztywniającej PERFECT SILENCE, wszystkie kołki, klipsy i niektóre cięgna zamków osadzamy na nigdy nie zasychającym i ciągliwym, gumiastym kicie, a brzegi tapicerki stykające się z blachą wyklejamy miekkim wąskim paskiem mechowatej tkaniny (szczególnie dokładnie w Oplach Astra II i Vectra B bo tam strasznie skrzypi). Otwory w drzwiach najpierw zaklejamy zwykłą matą bitumiczną z dwóch stron blachy, tak aby w otworze obie maty się ze soba skleiły i przez to były sztywniejszą konstrukcją. Gdy te otwory są zbyt duże to wstawiamy aluminiowe płaskowniki aby mata się nie zapadała. Tak uszczelnione blachy drzwi pokrywamy w całości miekką kauczukowo-gumową matą z folią alu lub Dynamat Xtreme (zależy jak ktoś płaci). Na tą matę idzie jeszcze warstwa masy Perfect Silence aby powstała sztywna i twarda skorupa uniemożliwiajaca pod wpływem ciśnienia ruchy maty zaklejającej otwory. Na całą powierzchnię pomiędzy tapicerką a wytłumioną już blachą drzwi wklejamy (klej w sprayu DLS) cienką warstwę watoliny aby nie dotykały się i wzajemnie o siebie nie stukały obie powierzchnie wytłumione twardą po wyschnięciu masą. Dodatkowo wewnątrz całych drzwi jest dawana miekka mata gumowo-kauczukowa z folią alu a za samym głośnikiem coś pochłaniającego i rozpraszającego falę dźwiękową (np. Dynamat Dynaxorb lub kawałek Dynamat Tac Mat).
Nie używamy środków tłumiących w sprayu, zwykłych samochodowych past "niby tłumiących" ani żadnych gąbek, poza kilkucentymetrowymi kawałkami samoprzylepnej gąbki perforowanej podklejanej pod długie i drżące cięgna zamków, wiązek i linek. Wszystkie wiązki elektryczne i wtyczki w drzwiach są owijane tkaninową mechowatą taśmą. Po złożeniu wszystkiego włączamy sprzęt i robimy test w paśmie czestotliwości od 40 do 800Hz. Jeżeli coś pierdnie i zabuczy to znowu rozbieramy drzwi i likwidujemy źródło rezonansu. I tak aż do całkowitej ciszy przy dosyć dużym poziomie sygnału. Często robimy przerwy na ochłodzenie głośników, które czasem mogą tego nie przeżyć. I tak sobie czas leci, a czas to pieniądz, więc jesteśmy zadowoleni.
Po takiej operacji drzwi zamykają się jak w Klasie S, nic nie skrzypi, nie chrupie i nie śmierdzi (oprócz głośnków, he, he), ale trochę to kosztuje. Jak ktoś to wszystko dokładnie zrobi samemu to pewnie nastepnym razem wolałby zapłacić komuś innemu za taką robotę i już więcej nie będzie mówił że jest drogo.
To jest opcja FULL za min. 1000zł od pary drzwi, a potem jest kilka tańszych i odpowiednio uboższych wersji (850zł, 750zł i 300zł).
Podałem przykładowe nazwy kilku podstawowych środków. Innych rzeczy i czynności już nie podaję i nie opisuję różnych myków bo "diabeł tkwi w szczegółach" a na zasiłek jeszcze nie myślę iść.
Mam nadzieję że temat tłumienia drzwi został wreszcie wyczerpany i moja męka nie pójdzie na marne. Pozostaje jeszcze podłoga, dach, bagażnik, deska rozdzielcza i maska silnika. Sposoby są podobne, aczkolwiek niektóre środki i materiały nieco inne.
Kawał dobrej, profesjonalnej roboty i naprawdę warto przeczytać. Polecam dla wszystkich.
-->Polski FaQ Car Audio by Nazar<--
Do otworzenia pliku trzeba mieć Acrobat Readera 7.0 lub wyższego
Zachęcam do komentowania książeczki!
A oto przykład jak wygłuszenie robią profesjonalne firmy zajmujące się Car-Audio
Wypowiedź firmy Essa:
My to robimy tak: na cały płat tapicerki nakładamy 3-5 milimetrową warstwę lekkiej po wyschnięciu i nietoksycznej (na wodzie) masy tłumiąco-usztywniającej PERFECT SILENCE, wszystkie kołki, klipsy i niektóre cięgna zamków osadzamy na nigdy nie zasychającym i ciągliwym, gumiastym kicie, a brzegi tapicerki stykające się z blachą wyklejamy miekkim wąskim paskiem mechowatej tkaniny (szczególnie dokładnie w Oplach Astra II i Vectra B bo tam strasznie skrzypi). Otwory w drzwiach najpierw zaklejamy zwykłą matą bitumiczną z dwóch stron blachy, tak aby w otworze obie maty się ze soba skleiły i przez to były sztywniejszą konstrukcją. Gdy te otwory są zbyt duże to wstawiamy aluminiowe płaskowniki aby mata się nie zapadała. Tak uszczelnione blachy drzwi pokrywamy w całości miekką kauczukowo-gumową matą z folią alu lub Dynamat Xtreme (zależy jak ktoś płaci). Na tą matę idzie jeszcze warstwa masy Perfect Silence aby powstała sztywna i twarda skorupa uniemożliwiajaca pod wpływem ciśnienia ruchy maty zaklejającej otwory. Na całą powierzchnię pomiędzy tapicerką a wytłumioną już blachą drzwi wklejamy (klej w sprayu DLS) cienką warstwę watoliny aby nie dotykały się i wzajemnie o siebie nie stukały obie powierzchnie wytłumione twardą po wyschnięciu masą. Dodatkowo wewnątrz całych drzwi jest dawana miekka mata gumowo-kauczukowa z folią alu a za samym głośnikiem coś pochłaniającego i rozpraszającego falę dźwiękową (np. Dynamat Dynaxorb lub kawałek Dynamat Tac Mat).
Nie używamy środków tłumiących w sprayu, zwykłych samochodowych past "niby tłumiących" ani żadnych gąbek, poza kilkucentymetrowymi kawałkami samoprzylepnej gąbki perforowanej podklejanej pod długie i drżące cięgna zamków, wiązek i linek. Wszystkie wiązki elektryczne i wtyczki w drzwiach są owijane tkaninową mechowatą taśmą. Po złożeniu wszystkiego włączamy sprzęt i robimy test w paśmie czestotliwości od 40 do 800Hz. Jeżeli coś pierdnie i zabuczy to znowu rozbieramy drzwi i likwidujemy źródło rezonansu. I tak aż do całkowitej ciszy przy dosyć dużym poziomie sygnału. Często robimy przerwy na ochłodzenie głośników, które czasem mogą tego nie przeżyć. I tak sobie czas leci, a czas to pieniądz, więc jesteśmy zadowoleni.
Po takiej operacji drzwi zamykają się jak w Klasie S, nic nie skrzypi, nie chrupie i nie śmierdzi (oprócz głośnków, he, he), ale trochę to kosztuje. Jak ktoś to wszystko dokładnie zrobi samemu to pewnie nastepnym razem wolałby zapłacić komuś innemu za taką robotę i już więcej nie będzie mówił że jest drogo.
To jest opcja FULL za min. 1000zł od pary drzwi, a potem jest kilka tańszych i odpowiednio uboższych wersji (850zł, 750zł i 300zł).
Podałem przykładowe nazwy kilku podstawowych środków. Innych rzeczy i czynności już nie podaję i nie opisuję różnych myków bo "diabeł tkwi w szczegółach" a na zasiłek jeszcze nie myślę iść.
Mam nadzieję że temat tłumienia drzwi został wreszcie wyczerpany i moja męka nie pójdzie na marne. Pozostaje jeszcze podłoga, dach, bagażnik, deska rozdzielcza i maska silnika. Sposoby są podobne, aczkolwiek niektóre środki i materiały nieco inne.
Ostatnio zmieniony ndz lis 05, 2006 01:05 przez Kubus20, łącznie zmieniany 6 razy.
Witam
Gdyby ktoś poszukiwał: schemat kostki ISO wraz z opisem http://sootec.webpark.pl/kostka_iso.doc
Gdyby ktoś poszukiwał: schemat kostki ISO wraz z opisem http://sootec.webpark.pl/kostka_iso.doc
Proszę bardzo, fotki już na servie...
Ostatnio zmieniony śr lip 18, 2012 22:27 przez Sałyk, łącznie zmieniany 1 raz.
znalazłem jeszcze dokładniejszy opis tutaj: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... isooem.htmgruszka pisze:Witam
Gdyby ktoś poszukiwał: schemat kostki ISO wraz z opisem http://sootec.webpark.pl/kostka_iso.doc
- JedrzeJ
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: śr sie 30, 2006 01:09
- Lokalizacja: Katowice-Centrum
- Kontakt:
o Car Audio słow kilka
Czyli co zamontowac, jak zamontowac, gdzie zamontowac itp itd...
Podaję linki do innych stron gdzie jest wszystko ładnie i przejżyście napisane i nie ma sensu pisac od nowa :
1) Artykuł 1
http://www.dobryton.pl
Gdzie znajdziemy:
- W świecie car-audio
- Filozofia słuchania
- Głośniki w tylnej półce
- Rola głośników
- Małe co nieco o basie
- Głosnik do subwoofera
- Budujemy system
- Budujemy subwoofer
- Nawigacja pod choinkę
- Kino w samochodzie
- Co by tu kupić?
- Systemy trójdrożne-warto?
- Montaż przedniego systemu
- Wakacyjne zakupy
- Zakupów ciąg dalszy
- Poprawiamy brzmienie
- Najtrudniejszy pierwszy krok
- Akustyczne tłumienie drzwi
- Czas na POWER BASS
- Wzmacniacze...
- Głośniki zagrają z przodu
- Sami zamontujemy sprzęt
- Multimedia w samochodzie
- System za rozsądną cenę
- Radioodtwarzacz
- Wyjeżdżamy na wakacje
- Głośniki z tyłu- warto?
- Tajniki dźwięku
- Rozważania o głośnikach
2) Artykuł 2
http://bluebox.zary.com.pl
a w nim:
BUDUJEMY PROSTY SYSTEM CAR AUDIO
3) Artykuł 3
http://www.vwgolf.pl/index.php?id=caraudio
a w nim słynny cyctat ktry będzie przytaczany na tym forum nie raz
"NIE MONTUJEMY GŁOŚNIKÓW Z TYŁU PONIEWAŻ...
- Montowane w półce *#cenzura#* się bardzo słabą odpowiedzią impulsową (grają niedokładnie i bez dynamiki)
- Psują scenę dźwiękową (jak idziesz na koncert to stoisz twarzą do sceny a nie tyłem)
- Grają w sufit albo do ucha pasażera nadwerężając jego słuch (szkodzą)
- Elipsy nie potrafią odtwarzać dźwięku poprawnie (kształt membrany jest nieodpowiedni)
- Luźna uwag- to dresiarskie metody nagłaśniać auto od tyłu.
- niepotrzebnie wydaje się na nie pieniądze które można by dodać do sumy na system przedni i kupić przód wyższej jakości.
- W połączeniu z subwooferem powodują piekielny bałagan w dźwięku - psują dźwięk i kłócą się z subwooferem. "
oraz:
SYSTEM ODSEPAROWANY Z PRZODU...
DLACZEGO SKRZYNKA A NIE TUBA...
WYGŁUSZENIE DRZWI I MONTAŻ WOOFERA...
MONTAŻ GŁOŚNIKÓW W DRZWIACH PRZEDNICH...
WZMACNIACZE
WYTŁUMIENIE DRZWI PRZEDNICH NA PRZYKŁADZIE GOLFA MK3 3D
4) Artykuł 3
http://www.complex.com.pl/~andrzejp/AUDIO/audio2.html
a w nim:
1. Co potrzebne jest do stworzenia dobrego naglosnienia w samochodzie ?
2. Kupujemy radio
3. Kupujemy glosniki
4. Kupujemy wzmacniacz
5. Kupujemy zmieniarke CD/MD:
6. Montaz zakupionych elementow
5) Artykuł 4
http://www.tuningmania.pl/tuning&serwis ... cnatyl.htm
a w nim:
1. CZY MONTOWAĆ GŁOŚNIKI W TYLNEJ PÓŁCE?
2. WYTŁUMIENIE DRZWI , A AUDIO W SAMOCHODZIE
3. SUBWOOFER W SAMOCHODZIE - Jaki subwoofer wybrać?
4. SPOSÓB NA BASY? - Aby uzyskać solidne basy, potrzeba subwoofera. Czy wystarczy niewielki model aktywny?
5. GŁOŚNIKI DO PRZEDNIEGO ZESTAWU AKUSTYCZNEGO - Montaż zestawów dwu- i trójdrożnych.
6. BUDUJEMY PROSTY SYSTEM CAR AUDIO - Opis jednego z możliwych rozwiązań.
7. ROLA GŁOŚNIKÓW - Czym kierować się przy wyborze głośników?
8. FILOZOFIA SŁUCHANIA - Podstawowe zagadnienia CarAudio oraz wybór radioodtwarzacza.
Narazie tyle
Czyli co zamontowac, jak zamontowac, gdzie zamontowac itp itd...
Podaję linki do innych stron gdzie jest wszystko ładnie i przejżyście napisane i nie ma sensu pisac od nowa :
1) Artykuł 1
http://www.dobryton.pl
Gdzie znajdziemy:
- W świecie car-audio
- Filozofia słuchania
- Głośniki w tylnej półce
- Rola głośników
- Małe co nieco o basie
- Głosnik do subwoofera
- Budujemy system
- Budujemy subwoofer
- Nawigacja pod choinkę
- Kino w samochodzie
- Co by tu kupić?
- Systemy trójdrożne-warto?
- Montaż przedniego systemu
- Wakacyjne zakupy
- Zakupów ciąg dalszy
- Poprawiamy brzmienie
- Najtrudniejszy pierwszy krok
- Akustyczne tłumienie drzwi
- Czas na POWER BASS
- Wzmacniacze...
- Głośniki zagrają z przodu
- Sami zamontujemy sprzęt
- Multimedia w samochodzie
- System za rozsądną cenę
- Radioodtwarzacz
- Wyjeżdżamy na wakacje
- Głośniki z tyłu- warto?
- Tajniki dźwięku
- Rozważania o głośnikach
2) Artykuł 2
http://bluebox.zary.com.pl
a w nim:
BUDUJEMY PROSTY SYSTEM CAR AUDIO
3) Artykuł 3
http://www.vwgolf.pl/index.php?id=caraudio
a w nim słynny cyctat ktry będzie przytaczany na tym forum nie raz
"NIE MONTUJEMY GŁOŚNIKÓW Z TYŁU PONIEWAŻ...
- Montowane w półce *#cenzura#* się bardzo słabą odpowiedzią impulsową (grają niedokładnie i bez dynamiki)
- Psują scenę dźwiękową (jak idziesz na koncert to stoisz twarzą do sceny a nie tyłem)
- Grają w sufit albo do ucha pasażera nadwerężając jego słuch (szkodzą)
- Elipsy nie potrafią odtwarzać dźwięku poprawnie (kształt membrany jest nieodpowiedni)
- Luźna uwag- to dresiarskie metody nagłaśniać auto od tyłu.
- niepotrzebnie wydaje się na nie pieniądze które można by dodać do sumy na system przedni i kupić przód wyższej jakości.
- W połączeniu z subwooferem powodują piekielny bałagan w dźwięku - psują dźwięk i kłócą się z subwooferem. "
oraz:
SYSTEM ODSEPAROWANY Z PRZODU...
DLACZEGO SKRZYNKA A NIE TUBA...
WYGŁUSZENIE DRZWI I MONTAŻ WOOFERA...
MONTAŻ GŁOŚNIKÓW W DRZWIACH PRZEDNICH...
WZMACNIACZE
WYTŁUMIENIE DRZWI PRZEDNICH NA PRZYKŁADZIE GOLFA MK3 3D
4) Artykuł 3
http://www.complex.com.pl/~andrzejp/AUDIO/audio2.html
a w nim:
1. Co potrzebne jest do stworzenia dobrego naglosnienia w samochodzie ?
2. Kupujemy radio
3. Kupujemy glosniki
4. Kupujemy wzmacniacz
5. Kupujemy zmieniarke CD/MD:
6. Montaz zakupionych elementow
5) Artykuł 4
http://www.tuningmania.pl/tuning&serwis ... cnatyl.htm
a w nim:
1. CZY MONTOWAĆ GŁOŚNIKI W TYLNEJ PÓŁCE?
2. WYTŁUMIENIE DRZWI , A AUDIO W SAMOCHODZIE
3. SUBWOOFER W SAMOCHODZIE - Jaki subwoofer wybrać?
4. SPOSÓB NA BASY? - Aby uzyskać solidne basy, potrzeba subwoofera. Czy wystarczy niewielki model aktywny?
5. GŁOŚNIKI DO PRZEDNIEGO ZESTAWU AKUSTYCZNEGO - Montaż zestawów dwu- i trójdrożnych.
6. BUDUJEMY PROSTY SYSTEM CAR AUDIO - Opis jednego z możliwych rozwiązań.
7. ROLA GŁOŚNIKÓW - Czym kierować się przy wyborze głośników?
8. FILOZOFIA SŁUCHANIA - Podstawowe zagadnienia CarAudio oraz wybór radioodtwarzacza.
Narazie tyle
[img]http://img246.imageshack.us/img246/6587/4960579dbf2f9931ah4.jpg[/img]
http://www.vwslask.pl/
http://www.vwslask.pl/
- JedrzeJ
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: śr sie 30, 2006 01:09
- Lokalizacja: Katowice-Centrum
- Kontakt:
Na początek wrzucę tutaj trochę "suchej" teorii.
Amper
Jednostka natężenia prądu elektrycznego.
Bi-Amping
Sposób zasilania zestawu głośnikowego z dwóch wzmacniaczy mocy. Każda sekcja głośników jest napędzana osobnym wzmacniaczem lub osobnym kanałem, osobno niskotonowa i średnio-wysokotonowa.
Cewka głośnikowa
Cewka z bardzo cienkiego drutu nawinięta na specjalny karkas, zamontowana z tyłu membrany głośnikowej i umieszczona w szczelinie układu magnetycznego. Na skutek działania stałego pola cewka wykonuje ruchy zależne od wielkości i kierunku przepływającego przez nią prądu elektrycznego. W ten sposób następuje w głośniku przemiana przebiegu elektrycznego w odpowiadający mu przebieg fali akustycznej.
Częstotliwość podziału
Częstotliwość, przy której następuje podział pasma akustycznego na zakresy odtwarzane przez poszczególne głośniki.
Czułość wzmacniacza
Minimalny sygnał małej częstotliwości doprowadzony do wejścia wzmacniacza, który, przy regulatorze wzmocnienia ustawiony na maksimum, zapewnia na wyjściu wzmacniacza moc znamionową. Typowa czułość wejść linearnych 80 wynosi poniżej 0,5 V (przy impedancji 470 kiloomów).
Equalizer, korektor graficzny
Korektor graficzny, equalizer służy do zmiany wartości natężenia dźwięku dla poszczególnych częstotliwości. Można w ten sposób uzyskać głośniejsze lub cichsze tony wysokie, średnie lub niskie. Ma to za zadanie skorygowanie barwy dźwięku. W systemach hi-end nie stosuje się tego typu urządzeń, ze względu na ogromne zmiany w torze sygnału, a co za tym idzie wprowadzenie bardzo dużej ilości zakłóceń i zanieczyszczeń.
Filtr HP
Filtr górnoprzepustowy służy do odcięcia częstotliwości poniżej ustawionej granicy z określonym nachyleniem (-6dB, -12dB, -24dB, -72dB).
Filtr LP
Filtr dolnoprzepustowy służy do odcięcia częstotliwości powyżej ustawionej granicy z określonym nachyleniem (-6dB, -12dB, -24dB, -72dB).
Głośnik neodymowy
Głośnik wyposażony w magnes neodymowy. Magnes taki może być dla tej samej mocy mniejszy i dzięki temu lżejszy. Służy redukcji głębokości montażowej głośnika.
Kickbass
Pasmo dźwięku od ok. 80-200hz przenoszone przez przedni zestaw (np. uderzenia perkusji).
Kondensator
Element magazynujący ładunek elektryczny.
Korektor fazy
Element w kształcie stożka, zamocowany pośrodku głośnika nisko-średniotonowego.
Membrana
Powłoka drgająca pod wpływem zmiany strumienia magnetycznego służąca do przekazywania dzwięków. Membrana służy również do odbierania dzwięków (np. mikrofon).
Moc maksymalna - muzyczna
Moc chwilowa, którą może wytworzyć (wzmacniacz) lub przyjąć (głośnik) bez uszkodzenia i zniekształcenia dźwięku. Praktycznie moc ta nie powinna być brana pod uwagę ze względu na niezdefiniowaną zasadę pomiaru. Moc muzyczna jest mocą czysto marketingową i w większości przypadków oszukaną.
Moc znamionowa RMS
Moc jaką urządzenie może oddać (wzmacniacz) lub przyjąć (głośnik), w ciągłym okresie czasu, bez uszkodzeń i zniekształceń dźwięku. Dla wzmacniaczy moc podaje się dla dwóch napięć: 12V przy wyłączonym silniku i 13.8V dla silnika włączonego. Moc wzmacniacza zmienia się, gdy rośnie napięcie.
Monoblock
Wzmacniacz monofoniczny przeznaczony do zasilania subwoofera o dużej mocy wyjściowej, małej impedancji wyjściowej i stabilny przy impedancji obciążenia wynoszącej nawet 1 Ohm lub mniej.
Polaryzacja głośnika
Umowna forma określenia kierunku przepływu prądu, który spowoduje wypchnięcie cewki z pola magnesu i rucho membrany w kierunku pierścienia mocującego głosnik do obudowy. Oznaczenie + i -.
RCA
Złącze typu chinch.
RDS
System kodowania danych przesyłanych razem z sygnałem radiowym. Oczywiście jeżeli jest system RDS to nie może zabraknąć funkcji AF (wyszukiwanie częstotliwości alternatywnych) i TP/TA (komunikaty drogowe).
Rezonans
Zjawisko pobudzenia do drgań poprzez wzbudzenie się (do częstotliwości własnej). Zjawisko to jest nieporządne, bo niekorzystnie wpływa na końcowe brzmienie. Zmniejszyć rezonans można przez zwiększenie sztywności montażu przetwornika oraz zastosowanie materiałów pochłaniających drgania.
SPL
SPL- Sound Pressure Level. Głośność wyrażona w dB, w stosunku do 0 dB (całkowita cisza). SPL głośnika oznacza skuteczność i głośność jaką osiągnie głośnik mierzoną w odległości 1m po podaniu mocy 1W. Głośnik ze skutecznością o 3 dB większą potrzebuje 2 razy mniej mocy od drugiego, aby uzyskać takie samo ciśnienie akustyczne.
Subwoofer
Zestaw głośnikowy służący do odtwarzania najniższych częstotliwości akustycznych (w granicach 20-200 Hz). Badania psychoakustyczne wskazują, że ucho ludzkie nie jest w stanie lokalizować dźwięków o częstotliwości niższej niż 80Hz. Dlatego też wskazane jest aby w zestawach wysokiej jakości górna granica pasma przenoszenia subwoofera wynosiła nie więcej niż 80Hz.Takie ustawienie jest możliwe dzięki temu, że ucho ludzkie nie jest zdolne precyzyjnie zlokalizować dźwięków o bardzo niskich częstotliwościach. Lokalizacja instrumentów takich jak duże bębny kontrabasy itp. odbywa się dzięki temu, że widmo tych dźwięków zawiera nie tylko niskie częstotliwości, ale wraz z nimi występują wyższe składowe.
Subwoofer Aktywny
Subwoofer wyposażony we wzmacniacz, który steruje głośnikiem (lub głośnikami) subwoofera. W takich subwooferach często stosuje się przełączane czy też regulowane układy filtrów, tak by użytkownik mógł dobrać górną częstotliwość graniczną pracy subwoofera w sposób zoptymalizowany pod kątem pozostałych głośników.
Tony średnie
Środkowa część pasma częstotliwości akustycznych, zamiennie używany jest też termin średnica (ang. midrange). Precezyjne określenie granic pomiędzy poszczególnymi zakresami jest sprawą umowną i spotyka się w literaturze drobne rozbieżności w tej materii. Najczęściej przyjmuje się, że dolna granica średnich tonów leży pomiędzy 160 a 200Hz zaś górna pomiędzy 1.300 a 2.000Hz. Częstotliwości niższe to bas, a częstotliwości wyższe to wysokie tony.
Tuba
Rurowata konstrukcja z kartonu lub PCV. Tuby dostępne na rynku charakteryzują się niepoprawnym, dudniącym dźwiękiem. Kiepska jakość dźwięku spowodowana jest wadami konstrukcyjnymi tub (mała sztywność, złe strojenie portu bass-reflex, zła objętość).
Tweeter
Głośnik wysokotonowy. Przetwornik odpowiedzialny za przetważanie najwyższych częstotliwości.
Woofer
Głośnik niskotonowy lub średnioniskotonowy odpowiedzialny za pasmo 70-3500hz. Montowane w drzwiach po odpowiednim przygotowaniu. Najczęściej występują w rozmiarach 6,5´ (165mm), 5´(130mm) i 4´ (100mm). Bardzo często jeden z głośników zestawu odsepraowanego.
Zestaw odseparowany
Zestaw głośników niskotonowych i wysokotonowych z dołączonymi zwrotnicami. Jest to przykład zestawu dwudrożnego, ale są również zestawy trójdrożne z dodatkową parą głośników średniotonowych.
Zwrotnica
Układ, który dzieli pasmo akustyczne na kilka węższych pasm. Każde z tych pasm jest następnie odtwarzane przez odpowiedni głośnik. Zwykle są to głośniki: wysokotonowy i niskośredniotonowy albo niskotonowy, średniotonowy i wysokotonowy w zestawach trójdrożnych. Na zwrotnicę składają się filtry: dolnoprzepustowe, górnoprzepustowe i pasmowoprzepustowe. Używanie zwrotnic jest konieczne ponieważ głośniki nie są w stanie odtwarzać całego pasma akustycznego z zadowalającą jakością i każdy z nich jest przeznaczony jest tylko do odtwarzania określonego zakresu częstotliwości. Wyróżniamy dwa rodzaje zwrotnic: aktywne i pasywne.
źródło słowniczka
PORADNIKI DOTYCZACE MONTAŻU NASZEGO AUDIO[/color][/SIZE]
Podłączanie wzmacniacza/aktywnej tuby
Schemat podłączenia zestawu ze zwrotnicami
Montaż głośników w wybranych markach samochodów
PORADNIKI CAR AUDIO
- 1 -
- 2 -
- 3 -
- Głośniki -
- 4 -
Car Audio FAQ
Poradnik Car - Audio
[/QUOTE]
Całość Opracował pan doctorek z forum http://forum.dvhk.pl
[ Dodano: 30 Kwi 2007 15:32 ]
CONIECO O ŚCIĄGNIĘCIu KODU Z RADIA !
"WAŻNE !!!
Zanim coś napiszesz przeczytaj ten post!
A więc zacznijmy od początku. Potrzebny ci kod do twojego radia. Jest kilka sposobów na uzyskanie tych magicznych cyferek.
Sposób 1
Jeśli radio, zostało sprowadzone wraz z samochodem, kod może znajdować się w niemieckim briefie w adnotacjach.
Sposób 2
Możesz jechać do serwisu (np. jeśli masz oplowskie radio, jedziesz do Opla) i tam teoretycznie powinien zostac podany kod do twojego radia. Ale wiadomo nie od dziś, że jest inaczej, jednakże warto spróbować.
Sposób 3
Wyenerowanie kalkulatorem po numerze seryjnym radia.
UWAGA!!! No numerze seryjnym da się rozkodować niektóre modele Blaupunkta, Forda i Grundiga.
ŻADNYCH innych radioodbiorników nie da się rozkodowac po serialu. Owszem, są takie kalkulatory, ale nie spotkałem się aby jakiś z nich zadziałał. A więc o kody do radii, których numery seryjne zaczynają się od VW, AUZ NIE PYTAMY!
Nawet jeśli posiadasz Blaupunkta itp. nie myśl że wygenerowany kod jest napewno dobry. W radiu mogło być grzebane, a więc kalkulator nie pomoże.
Wszystkim leniwym, proponuje ściągnięcie kalkulatorów i spróbowanie samemu rozkodowac radio.
Linki do kalkulatorów:
1) http://fileshare.eshop.bg/downloadsm/67 ... ot.htmlKod:
2) http://rapidshare.com/files/3153242/Rad ... o.rar.html
3) http://rapidshare.com/files/11561865/ka ... i.zip.html
4) http://rapidshare.com/files/18417273/Ka ... y.rar.html
Można poszukać tu:
/lhttp://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2
A tu sprawdzić kod do Blaupunkta online:
http://www.radio-code.co.uk/instant_onl ... _check.php
Można szukać również tu: (skanować antywirusem - sporadycznie zdarzają się wirusy)
http://www.eserviceinfo.com/Inne kalkulatory w postach niżej.
Sposób 4
Jeśli nie da się rozkodowac radia kalkulatorem lub podaje nam zły wynik, muzimy zczytać pamięc radia. Najlepiej jakimś programatorem np. I2C, JDM, XProg lub innym programatorem do pamięci typu 24cxx. Do zczytania można używać programu ICProg lub PONY PROG.
Gdy już zczytamy pamięć musimy wiedzieć gdzie znajduje sie zaszyfrowany kod lub użyć programu który na podstawie tego pliku poda nam kod. Kilka programów znajduje się w paczkach kalkulatorów tutaj dostępnych.
Jeśli nie wiemy w której linijce jest kod możemy wgrać wsad do radia ze znanym nam kodem.
Wsady możemy znaleźć tu:
http://wsady.elektroda.net/main.phpKod:
http://www.eserviceinfo.com/Każdy plik skanować antywirusem.
Dla pytań: "Czy trzeba wylutować pamięć?" Odpowiedź brzmi: Tak, trzeba ją wylutować. Chyba, że mamy programator do pracy w układzie. Są także sposoby z przykładaniem szpilek itp., ale to już dla fachowców.
Jak zidentyfikować pamięć radia?
Jest to ośmio nóżkowy scalak. Łatwy do poznania
Sposób 5
Oddać do serwisu, zajmującego się odkodowywaniem radii
Ciekawe forum o tematyce RADIO CODE
http://radiocode.proboards6.com/
Mam nadzieję, że dzięki temu postowi, chodziaż nie licznym rozjaśni się w główkach.
Pozdrawiamll "
całość jest cytatem użytkownika munio z forum http://forum.dvhk.pl
Inne przydatne linki:
1) http://rapidshare.com/files/5193116/AUTORADIO_CODE.rar
2) http://rapidshare.com/files/5194227/car ... .fully.zip
3) http://rapidshare.com/files/5194257/gru ... calc_5.zip
4) http://rapidshare.com/files/5199614/ory ... sad_VW.rar
5) http://rapidshare.com/files/5200244/Mul ... p.net_.rar
6) http://rapidshare.com/files/5215800/pro ... W-audi.rar
7) http://rapidshare.com/files/5215009/vwg ... -0_742.zip
8 ) http://rapidshare.com/files/5213189/VAG ... 3UD-PL.rar
9) http://rapidshare.com/files/5211238/Vag ... taller.rar
10) http://rapidshare.com/files/5210908/tac ... l-tsrh.zip
11) http://rapidshare.com/files/5207457/Rad ... rs_Pro.rar
12) http://rapidshare.com/files/5204768/Sym ... tlaczy.rar
13) http://rapidshare.com/files/5204184/setup.rar
http://www.share.am/dl/535216063/kalkulatory1.rar
http://rapidshare.com/files/16615611/Ca ... lators.rar
http://fileshare.eshop.bg/index.php?wha ... tring=calc
UPDATE:
Jeśli źle wpiszemy kod i radio się blokuje to:
Być może się komuś przyda
Wszystkie umieszczone tutaj linki są o charakterze "edukacyjnym"
Amper
Jednostka natężenia prądu elektrycznego.
Bi-Amping
Sposób zasilania zestawu głośnikowego z dwóch wzmacniaczy mocy. Każda sekcja głośników jest napędzana osobnym wzmacniaczem lub osobnym kanałem, osobno niskotonowa i średnio-wysokotonowa.
Cewka głośnikowa
Cewka z bardzo cienkiego drutu nawinięta na specjalny karkas, zamontowana z tyłu membrany głośnikowej i umieszczona w szczelinie układu magnetycznego. Na skutek działania stałego pola cewka wykonuje ruchy zależne od wielkości i kierunku przepływającego przez nią prądu elektrycznego. W ten sposób następuje w głośniku przemiana przebiegu elektrycznego w odpowiadający mu przebieg fali akustycznej.
Częstotliwość podziału
Częstotliwość, przy której następuje podział pasma akustycznego na zakresy odtwarzane przez poszczególne głośniki.
Czułość wzmacniacza
Minimalny sygnał małej częstotliwości doprowadzony do wejścia wzmacniacza, który, przy regulatorze wzmocnienia ustawiony na maksimum, zapewnia na wyjściu wzmacniacza moc znamionową. Typowa czułość wejść linearnych 80 wynosi poniżej 0,5 V (przy impedancji 470 kiloomów).
Equalizer, korektor graficzny
Korektor graficzny, equalizer służy do zmiany wartości natężenia dźwięku dla poszczególnych częstotliwości. Można w ten sposób uzyskać głośniejsze lub cichsze tony wysokie, średnie lub niskie. Ma to za zadanie skorygowanie barwy dźwięku. W systemach hi-end nie stosuje się tego typu urządzeń, ze względu na ogromne zmiany w torze sygnału, a co za tym idzie wprowadzenie bardzo dużej ilości zakłóceń i zanieczyszczeń.
Filtr HP
Filtr górnoprzepustowy służy do odcięcia częstotliwości poniżej ustawionej granicy z określonym nachyleniem (-6dB, -12dB, -24dB, -72dB).
Filtr LP
Filtr dolnoprzepustowy służy do odcięcia częstotliwości powyżej ustawionej granicy z określonym nachyleniem (-6dB, -12dB, -24dB, -72dB).
Głośnik neodymowy
Głośnik wyposażony w magnes neodymowy. Magnes taki może być dla tej samej mocy mniejszy i dzięki temu lżejszy. Służy redukcji głębokości montażowej głośnika.
Kickbass
Pasmo dźwięku od ok. 80-200hz przenoszone przez przedni zestaw (np. uderzenia perkusji).
Kondensator
Element magazynujący ładunek elektryczny.
Korektor fazy
Element w kształcie stożka, zamocowany pośrodku głośnika nisko-średniotonowego.
Membrana
Powłoka drgająca pod wpływem zmiany strumienia magnetycznego służąca do przekazywania dzwięków. Membrana służy również do odbierania dzwięków (np. mikrofon).
Moc maksymalna - muzyczna
Moc chwilowa, którą może wytworzyć (wzmacniacz) lub przyjąć (głośnik) bez uszkodzenia i zniekształcenia dźwięku. Praktycznie moc ta nie powinna być brana pod uwagę ze względu na niezdefiniowaną zasadę pomiaru. Moc muzyczna jest mocą czysto marketingową i w większości przypadków oszukaną.
Moc znamionowa RMS
Moc jaką urządzenie może oddać (wzmacniacz) lub przyjąć (głośnik), w ciągłym okresie czasu, bez uszkodzeń i zniekształceń dźwięku. Dla wzmacniaczy moc podaje się dla dwóch napięć: 12V przy wyłączonym silniku i 13.8V dla silnika włączonego. Moc wzmacniacza zmienia się, gdy rośnie napięcie.
Monoblock
Wzmacniacz monofoniczny przeznaczony do zasilania subwoofera o dużej mocy wyjściowej, małej impedancji wyjściowej i stabilny przy impedancji obciążenia wynoszącej nawet 1 Ohm lub mniej.
Polaryzacja głośnika
Umowna forma określenia kierunku przepływu prądu, który spowoduje wypchnięcie cewki z pola magnesu i rucho membrany w kierunku pierścienia mocującego głosnik do obudowy. Oznaczenie + i -.
RCA
Złącze typu chinch.
RDS
System kodowania danych przesyłanych razem z sygnałem radiowym. Oczywiście jeżeli jest system RDS to nie może zabraknąć funkcji AF (wyszukiwanie częstotliwości alternatywnych) i TP/TA (komunikaty drogowe).
Rezonans
Zjawisko pobudzenia do drgań poprzez wzbudzenie się (do częstotliwości własnej). Zjawisko to jest nieporządne, bo niekorzystnie wpływa na końcowe brzmienie. Zmniejszyć rezonans można przez zwiększenie sztywności montażu przetwornika oraz zastosowanie materiałów pochłaniających drgania.
SPL
SPL- Sound Pressure Level. Głośność wyrażona w dB, w stosunku do 0 dB (całkowita cisza). SPL głośnika oznacza skuteczność i głośność jaką osiągnie głośnik mierzoną w odległości 1m po podaniu mocy 1W. Głośnik ze skutecznością o 3 dB większą potrzebuje 2 razy mniej mocy od drugiego, aby uzyskać takie samo ciśnienie akustyczne.
Subwoofer
Zestaw głośnikowy służący do odtwarzania najniższych częstotliwości akustycznych (w granicach 20-200 Hz). Badania psychoakustyczne wskazują, że ucho ludzkie nie jest w stanie lokalizować dźwięków o częstotliwości niższej niż 80Hz. Dlatego też wskazane jest aby w zestawach wysokiej jakości górna granica pasma przenoszenia subwoofera wynosiła nie więcej niż 80Hz.Takie ustawienie jest możliwe dzięki temu, że ucho ludzkie nie jest zdolne precyzyjnie zlokalizować dźwięków o bardzo niskich częstotliwościach. Lokalizacja instrumentów takich jak duże bębny kontrabasy itp. odbywa się dzięki temu, że widmo tych dźwięków zawiera nie tylko niskie częstotliwości, ale wraz z nimi występują wyższe składowe.
Subwoofer Aktywny
Subwoofer wyposażony we wzmacniacz, który steruje głośnikiem (lub głośnikami) subwoofera. W takich subwooferach często stosuje się przełączane czy też regulowane układy filtrów, tak by użytkownik mógł dobrać górną częstotliwość graniczną pracy subwoofera w sposób zoptymalizowany pod kątem pozostałych głośników.
Tony średnie
Środkowa część pasma częstotliwości akustycznych, zamiennie używany jest też termin średnica (ang. midrange). Precezyjne określenie granic pomiędzy poszczególnymi zakresami jest sprawą umowną i spotyka się w literaturze drobne rozbieżności w tej materii. Najczęściej przyjmuje się, że dolna granica średnich tonów leży pomiędzy 160 a 200Hz zaś górna pomiędzy 1.300 a 2.000Hz. Częstotliwości niższe to bas, a częstotliwości wyższe to wysokie tony.
Tuba
Rurowata konstrukcja z kartonu lub PCV. Tuby dostępne na rynku charakteryzują się niepoprawnym, dudniącym dźwiękiem. Kiepska jakość dźwięku spowodowana jest wadami konstrukcyjnymi tub (mała sztywność, złe strojenie portu bass-reflex, zła objętość).
Tweeter
Głośnik wysokotonowy. Przetwornik odpowiedzialny za przetważanie najwyższych częstotliwości.
Woofer
Głośnik niskotonowy lub średnioniskotonowy odpowiedzialny za pasmo 70-3500hz. Montowane w drzwiach po odpowiednim przygotowaniu. Najczęściej występują w rozmiarach 6,5´ (165mm), 5´(130mm) i 4´ (100mm). Bardzo często jeden z głośników zestawu odsepraowanego.
Zestaw odseparowany
Zestaw głośników niskotonowych i wysokotonowych z dołączonymi zwrotnicami. Jest to przykład zestawu dwudrożnego, ale są również zestawy trójdrożne z dodatkową parą głośników średniotonowych.
Zwrotnica
Układ, który dzieli pasmo akustyczne na kilka węższych pasm. Każde z tych pasm jest następnie odtwarzane przez odpowiedni głośnik. Zwykle są to głośniki: wysokotonowy i niskośredniotonowy albo niskotonowy, średniotonowy i wysokotonowy w zestawach trójdrożnych. Na zwrotnicę składają się filtry: dolnoprzepustowe, górnoprzepustowe i pasmowoprzepustowe. Używanie zwrotnic jest konieczne ponieważ głośniki nie są w stanie odtwarzać całego pasma akustycznego z zadowalającą jakością i każdy z nich jest przeznaczony jest tylko do odtwarzania określonego zakresu częstotliwości. Wyróżniamy dwa rodzaje zwrotnic: aktywne i pasywne.
źródło słowniczka
PORADNIKI DOTYCZACE MONTAŻU NASZEGO AUDIO[/color][/SIZE]
Podłączanie wzmacniacza/aktywnej tuby
Schemat podłączenia zestawu ze zwrotnicami
Montaż głośników w wybranych markach samochodów
PORADNIKI CAR AUDIO
- 1 -
- 2 -
- 3 -
- Głośniki -
- 4 -
Car Audio FAQ
Kod: Zaznacz cały
http://www.webload.pl/574.file
Kod: Zaznacz cały
http://www.webload.pl/576.file
Całość Opracował pan doctorek z forum http://forum.dvhk.pl
[ Dodano: 30 Kwi 2007 15:32 ]
CONIECO O ŚCIĄGNIĘCIu KODU Z RADIA !
"WAŻNE !!!
Zanim coś napiszesz przeczytaj ten post!
A więc zacznijmy od początku. Potrzebny ci kod do twojego radia. Jest kilka sposobów na uzyskanie tych magicznych cyferek.
Sposób 1
Jeśli radio, zostało sprowadzone wraz z samochodem, kod może znajdować się w niemieckim briefie w adnotacjach.
Sposób 2
Możesz jechać do serwisu (np. jeśli masz oplowskie radio, jedziesz do Opla) i tam teoretycznie powinien zostac podany kod do twojego radia. Ale wiadomo nie od dziś, że jest inaczej, jednakże warto spróbować.
Sposób 3
Wyenerowanie kalkulatorem po numerze seryjnym radia.
UWAGA!!! No numerze seryjnym da się rozkodować niektóre modele Blaupunkta, Forda i Grundiga.
ŻADNYCH innych radioodbiorników nie da się rozkodowac po serialu. Owszem, są takie kalkulatory, ale nie spotkałem się aby jakiś z nich zadziałał. A więc o kody do radii, których numery seryjne zaczynają się od VW, AUZ NIE PYTAMY!
Nawet jeśli posiadasz Blaupunkta itp. nie myśl że wygenerowany kod jest napewno dobry. W radiu mogło być grzebane, a więc kalkulator nie pomoże.
Wszystkim leniwym, proponuje ściągnięcie kalkulatorów i spróbowanie samemu rozkodowac radio.
Linki do kalkulatorów:
1) http://fileshare.eshop.bg/downloadsm/67 ... ot.htmlKod:
2) http://rapidshare.com/files/3153242/Rad ... o.rar.html
3) http://rapidshare.com/files/11561865/ka ... i.zip.html
4) http://rapidshare.com/files/18417273/Ka ... y.rar.html
Można poszukać tu:
/lhttp://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2
A tu sprawdzić kod do Blaupunkta online:
http://www.radio-code.co.uk/instant_onl ... _check.php
Można szukać również tu: (skanować antywirusem - sporadycznie zdarzają się wirusy)
http://www.eserviceinfo.com/Inne kalkulatory w postach niżej.
Sposób 4
Jeśli nie da się rozkodowac radia kalkulatorem lub podaje nam zły wynik, muzimy zczytać pamięc radia. Najlepiej jakimś programatorem np. I2C, JDM, XProg lub innym programatorem do pamięci typu 24cxx. Do zczytania można używać programu ICProg lub PONY PROG.
Gdy już zczytamy pamięć musimy wiedzieć gdzie znajduje sie zaszyfrowany kod lub użyć programu który na podstawie tego pliku poda nam kod. Kilka programów znajduje się w paczkach kalkulatorów tutaj dostępnych.
Jeśli nie wiemy w której linijce jest kod możemy wgrać wsad do radia ze znanym nam kodem.
Wsady możemy znaleźć tu:
http://wsady.elektroda.net/main.phpKod:
http://www.eserviceinfo.com/Każdy plik skanować antywirusem.
Dla pytań: "Czy trzeba wylutować pamięć?" Odpowiedź brzmi: Tak, trzeba ją wylutować. Chyba, że mamy programator do pracy w układzie. Są także sposoby z przykładaniem szpilek itp., ale to już dla fachowców.
Jak zidentyfikować pamięć radia?
Jest to ośmio nóżkowy scalak. Łatwy do poznania
Sposób 5
Oddać do serwisu, zajmującego się odkodowywaniem radii
Ciekawe forum o tematyce RADIO CODE
http://radiocode.proboards6.com/
Mam nadzieję, że dzięki temu postowi, chodziaż nie licznym rozjaśni się w główkach.
Pozdrawiamll "
całość jest cytatem użytkownika munio z forum http://forum.dvhk.pl
Inne przydatne linki:
1) http://rapidshare.com/files/5193116/AUTORADIO_CODE.rar
2) http://rapidshare.com/files/5194227/car ... .fully.zip
3) http://rapidshare.com/files/5194257/gru ... calc_5.zip
4) http://rapidshare.com/files/5199614/ory ... sad_VW.rar
5) http://rapidshare.com/files/5200244/Mul ... p.net_.rar
6) http://rapidshare.com/files/5215800/pro ... W-audi.rar
7) http://rapidshare.com/files/5215009/vwg ... -0_742.zip
8 ) http://rapidshare.com/files/5213189/VAG ... 3UD-PL.rar
9) http://rapidshare.com/files/5211238/Vag ... taller.rar
10) http://rapidshare.com/files/5210908/tac ... l-tsrh.zip
11) http://rapidshare.com/files/5207457/Rad ... rs_Pro.rar
12) http://rapidshare.com/files/5204768/Sym ... tlaczy.rar
13) http://rapidshare.com/files/5204184/setup.rar
http://www.radiocod.prv.pl/Link di kalkulatora blaupunkt CAR300
morze sie komu przyda
http://rapidshare.com/files/18513621/bl ... 0.exe.html
http://www.share.am/dl/535216063/kalkulatory1.rar
http://rapidshare.com/files/16615611/Ca ... lators.rar
http://fileshare.eshop.bg/index.php?wha ... tring=calc
UPDATE:
Jeśli źle wpiszemy kod i radio się blokuje to:
Sprawa jest prosta WAIT!:P wiekszość radi sie tak zachowuje jak sie pomylisz z kodem czyli po złym kodzie blkouje sie na jakis tam okreslony czas np 30min zalezy jaki producent, muszisz zostawić na jakis czas radio w takim stanie jakie jest (włączone)aż się odblokuje, po prostu wskoczy znowu w opcje wpisywania kodu, ta opcja chroni radio przed wprowadzaniem kodu na chybił trafił:) i odłaczanie od akumulatroa niestety nic tu nie da, zgodnie z komunikatem na wyświetlaczu trzeba czekac..."
Być może się komuś przyda
Wszystkie umieszczone tutaj linki są o charakterze "edukacyjnym"
[img]http://img246.imageshack.us/img246/6587/4960579dbf2f9931ah4.jpg[/img]
http://www.vwslask.pl/
http://www.vwslask.pl/
solo pisze:Witam wszystkich serdecznie.
Przez ostatni tydzień walczyłem aby rozkodować radio Grundig Beta4 VWZ2Z2 i przez ten czas znalazłem parę ciekawych stron i informacji, którymi chciałem się podzielić. Być może komuś się to przyda.
Po pierwsze do radia Beta4 i Beta5 nie ma kalkulatorów obliczających kod na podstawie numeru seryjnego. Kody do naszego radia znajdują się w "Grundig Code Database". To właśnie z takiej listy korzystają osoby podające kody na forach. Znalezienie takiej listy nie jest niemożliwe jednak udało mi się dokopać tylko do części bazy. Całość można ściągnąć z forów rosyjskich ale jakoś ciężko się tam zapisać. Po tygodniu oczekiwania nie dostałem maila z kodem aktywacyjnym.
Przydatne linki:
http://www.car-audio-accessories.co.uk/ ... y-help.php Instrukcje jak wprowadzić kod do dowolnego radia
http://forum.eserviceinfo.com/ forum na którym nie trzeba aktywować konta aby napisać zapytanie o kod
http://www.mobile-files.ru/ tutaj znajdziemy niemal wszystko tylko na aktywacje konta czeka się wieki
http://www.carhelp.info/ tutaj znajdziemy bazy haseł do Beta4 oraz Beta5 jednak rejestracja również trwa bardzo długo
http://www.mobile-files.com/ tutaj znajdziemy kompletną bazę haseł do Beta4 łącznie z magicznym plikiem beta_4.zip, którego ściągnięcie graniczy z cudem od tygodnia czekam na aktywacje konta na tym forum.
http://www.cableuk-files.info/ tutaj znajdziemy kalkulatory chyba do każdego radia, które można rozkodować za pomocą kalkulatora. Można również pobrać część bazy haseł do Beta4 oraz Beta5 jednak bez pliku beta_4.zip. Błyskawiczna aktywacja konta.
http://www.31bubblegum.proboards54.com/ tutaj dostałem kod do swojego radia bardzo szybka rejestracja i równie błyskawiczna odpowiedź. Zanim tutaj dotarłem przekopałem ładny kawałek internetu
Wymienione fora są niezmierzoną kopalnią informacji chyba o każdym modelu radia więc nieistotne jaki model posiadasz to z pewnością uda się go Tobie rozkodować jeśli jest taka możliwość po numerze seryjnym bo inaczej zostaje tylko zczytanie pamięci EPROM i wytarganie hasła z pamięci radia.
- vwslawek
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 23:32
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
dalex1, a kiedy lekcja druga ?
Mój nygus:
http://www.youtube.com/watch?v=3UyvHYt8 ... ure=colike
My Black Bitch ----->>: viewtopic.php?f=87&t=471613" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3UyvHYt8 ... ure=colike
My Black Bitch ----->>: viewtopic.php?f=87&t=471613" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: wt paź 06, 2009 09:32
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
podepne sie pod temat . W moim golfie mk2 z kostki iso głosnikowej wychodza 4 pary kabelków a głosniki mam tylko 2 zamontowane oryginalnie przez vw. Szukam od dluzszego czasu drugiej pary kabelków ale one nigdzie nie wychodza czy wie ktos moze gdzie produkcja vw dociągała te 4 pozostałe kabelki ??? 2 glosniki sa pod przednia szybą i ta sa 2 ktore w samochodzie sie znajduja.
Troszkę w pewnym momencie zakręciliście, więc pozwólcie uzupełnić...
Czerwony - kabel od radia podłączamy do zasilania za stacyjką(włączone po przekręceniu kluczyka)
Żółty - kabel podłączamy do stałego zasilania(napięcie musi być nawet po wyjęciu kluczyka)
Żółty służy do podtrzymywania ustawień radia po odłączeniu zasilania, czerwony natomiast do zasilania radia.
Tak więc, niektórzy łączą oba te kable podłączając do stałego zasilania, aby móc słuchać radia nawet przy zgaszonym silniku(nie wiem czy jest to konieczne we wszystkich modelach). Ale zalecane jest podłączenie oddzielnie. Choćby dlatego, że jak ktoś zapomni wyłączyć radia to się akumulator nam nie rozładuje.
Dodatkowo można wspomnieć o zabezpieczeniu, tak odnośnie podłączania bezpośrednio do + z ako(bezpiecznik).
Co do kolegi z MK2. U mnie po prostu idą kawałek i są odcięte te dodatkowe.
Głośniki mam zmostkowane PP-PT oraz LP-LT.
Czerwony - kabel od radia podłączamy do zasilania za stacyjką(włączone po przekręceniu kluczyka)
Żółty - kabel podłączamy do stałego zasilania(napięcie musi być nawet po wyjęciu kluczyka)
Żółty służy do podtrzymywania ustawień radia po odłączeniu zasilania, czerwony natomiast do zasilania radia.
Tak więc, niektórzy łączą oba te kable podłączając do stałego zasilania, aby móc słuchać radia nawet przy zgaszonym silniku(nie wiem czy jest to konieczne we wszystkich modelach). Ale zalecane jest podłączenie oddzielnie. Choćby dlatego, że jak ktoś zapomni wyłączyć radia to się akumulator nam nie rozładuje.
Dodatkowo można wspomnieć o zabezpieczeniu, tak odnośnie podłączania bezpośrednio do + z ako(bezpiecznik).
Co do kolegi z MK2. U mnie po prostu idą kawałek i są odcięte te dodatkowe.
Głośniki mam zmostkowane PP-PT oraz LP-LT.
Ostatnio zmieniony sob lip 03, 2010 18:19 przez dawid_b4, łącznie zmieniany 2 razy.
Re:
Czytałem na jakmiś forum, że jeszcze robi się jakiś "daszek" w drzwiach nad głośnikiem co by nie zamókł i nie zakleja się odpływów w drzwiach co by nie było akwarium oraz dystanse z mdfu okleja się jakąś "włokniną głośnikową" czy czyms. Prosze kogos mądrzejszego o odniesienie sie do tego co znalazlem.TUTENHAMON pisze:A głośnik w drzwi montujemy tak:
Zamocowanie głośników do boczków tapicerki jest radykalny błędem montaż zestawu przedniego, konstrukcja jest bardzo podatna na wibracje. Drzwi powinny być wygłuszane w ten sposób zdejmujemy tapicerkę zwalamy tą folie (jeśli takowa jest) która jest między tapicerką a konstrukcją drzwi. Drzwi mają żebra i otwory w których widać pracującą szybę i jej prowadzenie. Na wprost tapicerki (boczka pod głośnik) jest dziura w drzwiach o kształcie czworokąta nie foremnego lub innej figury geometrycznej w zależności od marki pojazdu). Do niej docinamy płytę najlepiej mdf lekka i się ładnie obrabia grubość wystarcz 10 - 12 mm. W niej wymierzamy otwór pod średnice midbassa tak żeby był centralnie na wprost otworu po założeniu tapicerki. Chodzi o to aby zamontowany głośnik nie był mimośrodowo z tapicerką tylko w osi. Tak wykonaną płytę mocujemy za pomocą kilku śrub (ja stosuje 6 z podkładkami sprężynowymi) do blachy, robie dziury w drzwiach i skręcam. Dobrze jest dać pod główki śrub podkładki zwykłe żeby nie wchodziły w płytę (znacznie to ustabilnia konstrukcję) sprężynówka natomiast zabezpiecza przed odkręceniem podczas powstających wibracji w czasie odsłuchu i nawet zwykłej jazdy. Następnie wykonujemy dystanse ja u siebie robiłem 4 na stronę (dystans to pierścień wycięty również z mdf tylko grubszego w golfie 3 bodaj chyba wchodziły 4 po 20 mm) wszystkie 4 sklejamy na wikol tak aby powstał cylinder który nawiercamy w 4 punktach pod śruby -szpilki najlepiej o gwincie M4 i tak przygotowany pierścień sklejamy i przykręcamy do tej płyty w drzwiach. Łebki w pierścieniach od śrub (szpilek) muszą się w nich schować. Natomiast z drugiej strony tu gdzie przykręcamy do tej płyty w drzwiach pamiętajmy o sprężynowych podkładkach. Następnie na przednią część cylindra (przednia część pierścienia naklejamy taśmę izolacyjną jednostronnie klejoną. Jest ona wyposażona w gąbkę o grubości około 2mm. Podpinamy przewody i montujemy głośnik, wygłuszamy drzwi i zakładamy boczek. Boczek nie musi być od wewnątrz wygłuszany oklejany matami. Myślę, że ten krótki opis rozjaśni trochę klubowiczom jak mniej więcej powinno to się odbywać.
A tu są fotki http://ghnet.pl/~salyk/vwgolf.pl/fotki.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości