Strona 1 z 1

[mk4] Kodowanie climatronik + klapy V71

: pt lip 24, 2020 00:59
autor: rawasi
Witam,

Chciałem zapytać jakim kodem powinienem zakodować swój climatronic, który obecnie ma same zera i nie działa klima? Wg tego co znalazłem powinno być 11000 lub 01000. Nie jestem pewien czy mam czujnik na nagrzewnicy czy nie. Jeśli zakoduję bez czujnika a go mam to się coś stanie?

Druga sprawa to błąd klapek przełączania obiegu zewn/wewn. Czy błąd V71 oznacza tą dolną klapkę czy górną? Szyby parują i chciałem klapki pootwierać na stałe i odpiąć wtyczkę silniczka. Czy po wyjęciu filtra kabinowego i schowka będę w stanie ręcznie otworzyć klapkę?

Poniżej wklejam logi i bardzo proszę o jakieś wskazówki. Dziękuję :)

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.LBL
Controller: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 0.7.0
Coding: 00000
Shop #: WSC 24576
VCID: 21356687B8D1
2 Faults Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-10 - Faulty - Intermittent
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -

[mk4] Re: Kodowanie climatronik + klapy V71

: sob lip 25, 2020 15:38
autor: rawasi
Zakodowałem Climatronik na 01000 i wywaliło mi błąd:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-00 - -

Oczywiście klima nie chodzi, wentylator klimy nie startuje.

Przy zakodowaniu Climatronika na 11000 wywala błąd:
00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
30-00 - Open or Short to Plus

Pomoże ktoś? Nie wiem na którym czujniku mam się skupić i które kodowanie zostawić. Rozumiem, że w drugim przypadku może po prostu nie być tego czujnika i dlatego program uznaje, że nie ma z nim połączenia?

[mk4] Re: Kodowanie climatronik + klapy V71

: sob lip 25, 2020 16:54
autor: riccardoa
Mam taki sam panel i mam zakodowany na 01000 i działa normalnie.Obrazek więc wydaje mi się że możesz się skupić na tym F129.Sam miałem z nim problem,po przekładce klimy z manualnej na climatronic.Dopóki nie zamieniłem również tego czujnika z dawcy climatronica też miałem ten błąd i klima nie działała.Poczytaj w sieci na jego temat,bo nawet nowy oryginał z ASO potrafi stwarzać problem.

[mk4] Re: Kodowanie climatronik + klapy V71

: sob lip 25, 2020 20:20
autor: Tygrysq
Ostatnio naprawiałem klimatyzację w leonie klienta przyjechał z błędem w climatronic czujnika ciśnienia F129... podłożyłem inny czujnik i to samo. Okazało się że wiązka idąca do sterownika wentylatorów A w zasadzie piny w małej wtyczce zgniły i każdy przewód przy odrobinie siły można było wyciągnąć z wtyczki. Po naprawie wiązki i zrobieniu nowych pinów klima ożyła 🙂

[mk4] Re: Kodowanie climatronik + klapy V71

: ndz lip 26, 2020 00:13
autor: rawasi
Panowie dziękuję za odzew i wskazówki :)

Czytałem już o tym czujniku. Chciałbym najpierw sprawdzić przewody czy właśnie jakaś kostka nie jest problemem lub przerwany kabel. Czy możecie mnie nakierować który konkretnie przewód i kostki sprawdzić?
W sieci też znalazłem informacje o zwieraniu pinów kostki wchodzącej do tego czujnika (jeśli dobrze zrozumiałem). Które to piny należy zewrzeć aby uruchomić testowo kompresor lub wentylator?

Mam jeszcze błąd silniczka klap ale rozumiem, że to nie ma wpływu na działanie klimatyzacji i póki co mogę to olać.

I jeszcze pytanko o ten czujnik. Czy można go odkręcić i wkręcić nowy czy trzeba z powrotem napełniać układ? Czytałem, że przy odkręcaniu coś tam ulatuje z układu i boję się trochę to wykręcać :)

[mk4] Re: Kodowanie climatronik + klapy V71

: ndz lip 26, 2020 00:40
autor: riccardoa
rawasi pisze:
ndz lip 26, 2020 00:13
Panowie dziękuję za odzew i wskazówki :)

Mam jeszcze błąd silniczka klap ale rozumiem, że to nie ma wpływu na działanie klimatyzacji i póki co mogę to olać.

I jeszcze pytanko o ten czujnik. Czy można go odkręcić i wkręcić nowy czy trzeba z powrotem napełniać układ? Czytałem, że przy odkręcaniu coś tam ulatuje z układu i boję się trochę to wykręcać :)
Z błędem silnika klapy powinna klimatyzacja działać.Czujnik można wymienić bez opróżniania układu.Pod nim jest zaworek,na zasadzie maszynki w kole,trzeba po prostu w początkowej fazie odkręcania wykonać w miarę sprawnie kilka obrotów aby zwolnić nacisk czujnika na zaworek.I odwrotnie podczas dokręcania w końcowej fazie w miarę sprawnie dokręcić.