Strona 1 z 1

[mk4] Misja klimatyzacja 1.6sr Akl

: śr lis 06, 2019 11:13
autor: NoVagFuck
Siemka wszystkim

Mam problem może i potrzebna porada najlepiej bardziej doświadczonych w elektronice samochodowej i mechanice

Moje problemy zaczęły się gdy kupiłem piękna wypolerowana borę z Niemiec :O
97 rok produkcji podobno
Nie długo po kupnie silnik strzelił że tak powiem skwar ogromne ilości oleju bagnet oleju *#cenzura#* był od początku ale nie myślałem że to od upalania przez poprzedniego właściciela hehe
No cóż zakupiłem nowy słupek z audi a 3 identiko rok młodszy... z kumplem zamknęliśmy się w garażu na 20h i git silnik elegancki wszystko super
Niestety zauważyłem że wentylatory nie pracują tak jak powinny znaczy w korku w trasie obojętnie poprostu nie włączaja się wcześniej też wydaje mi się że był z tym problem
Teraz kombinowanie co moze być nie tak standardowo temperatura cieczy 90 hehehe cały czas nigdy mniej nigdy więcej nie działa pierwszy bieg drugi po podaniu plusa na czujnik z chłodnicy działa no to padło na sterownik zerwany kabelek niebieski cienki mówię a dobra wyjalem moduł poszedłem po ta kostkę bo nie umiem wymieniać tych pinów pomyślałem że będzie prościej noi tutaj kicha bo zostawiłem u gościa sterownik jak wróciłem to powiedział że nic nie widział a ja nie zrobiłem nawet zdjęcia :banghead: :banghead: ogólnie nie potrzebuje tej klimy hehe chce ją wyjebac poprostu z komputera żeby poprostu jej tam nie było nie wiem czy jest to możliwe ??? Proszę o jakieś porady niechce znowu przegrzać silnika przez jakieś bzdury
Chce prosty układ chłodzenia bez tej manualnej klimy i zbędnych węży przewodów i wiatraków

Najlepiej chyba wymienić wiązkę chłodnice i wiatrak z jakiejś podobnej furki?

Da radę to zrobić ze tak powiem samemu czy elektryk będzie potrzebny do tego swapa ?

[mk4] Re: Misja klimatyzacja 1.6sr Akl

: śr lis 06, 2019 22:39
autor: komikx
Witam. Nie wiem, czy warto się pozbywać klimatyzacji, jednak ona uprzyjemnia jazdę w gorące dni. :) Pozbycie się klimy nie wymaga ingerencji w komputer silnika czy licznik, wystarczy odłączyć kilka przewodów od sterownika wentylatorów...ale nie jest to potrzebne - wyłączona klimatyzacja nie "ingeruje" w działanie reszty elektryki auta. Co do problemów z wentylatorami, proponuję na początek sprawdzić same wentylatory - często przestaje w nich działać pierwszy (powolny) bieg. Najlepiej sprawdzić to odpinając wentylatory od instalacji i podpinając "na krótko" bezpośrednio do akumulatora (przewód brązowy wentylatora do minusa, przewód czerwono-czarny do plusa dla biegu szybkiego, przewód czerwono-biały do plusa dla biegu powolnego).
Sam wskaźnik temperatury w liczniku jest tak ustawiony, że ma nie martwić kierowcy...czyli pokazuje 90 stopni zarówno, gdy temperatura płynu chłodzącego jest sporo poniżej jak i powyżej 90.