Strona 1 z 1

Dynamiczna jazda = wyłączenie klimatyzacji.

: wt lip 18, 2017 00:39
autor: skiba18
Witajcie,

Trochę historii, aby było łatwiej rozwiązać temat,
mam pewien problem, który ostatnio odkryłem po dynamicznej jeździe (ekspresówka prędkości po 180-200) zjazd z trasy wjazd do miasta, ale auto jeszcze w ruchu wyłączyło mi klimę tzn zaczęło lecieć ciepłe powietrze z zewnątrz, co ciekawe po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie klima chłodziła, aż miło. Zainteresowałem się tematem i okazało się, że padł wentylator na chłodnicy - no to sobie myślę sprawa szybko rozwiązana niewielkim kosztem - owszem jest lepiej, ale po kilku dniach przychodzi kolejne rozczarowanie. Podczas takiej dynamicznej jazdy, a tym bardziej po jej zakończeniu najzwyczajniej w świecie klimatyzacja dmucha lekko schłodzonym powietrzem, a nie mroźnym, oczywiście zgaszenie silnika i odpalenie ponownie naprawia sprawę, ale chyba nie na tym polega jazda w trasie :grin:

Jest możliwe, że wina leży np w pompie wody i układ chłodzenia nie daje rady? Czy bardziej szukać powodu w zabrudzonych chłodnicach, chociaż przy wymianie wentylatora była trochę uprzątnięta. Ktoś ma jakieś pomysły ? Czy po prostu z założenia silnik przy tak dużym obciążeniu daje tyle ciepła, że chłodzenie zawsze będzie wymiękać ?

Uprzedzę kilka kwestii, klima nabita, trzyma ciśnienie, sprężarka nie wydaje dźwięków jakby chciała wybuchnąć :)

Pozdrawiam

Dynamiczna jazda = wyłączenie klimatyzacji.

: sob lip 22, 2017 22:53
autor: grg474
oba wentylatory chodzą? Na obu obrotach? Bo może chodzą tylko na jednym zakresie. Jeśli wentylatory OK to pozostaje zdjać zderzak, odsunąć chłodniczkę klimy i zobaczyć czy jest syf (raz już spotkałem błoto zalepiające przepływ powietrza.

Re: Dynamiczna jazda = wyłączenie klimatyzacji.

: pn lip 24, 2017 00:18
autor: skiba18
Dzięki za zainteresowanie, na szybko dzisiaj zdjąłem osłonę na chodnicach mimo wszystko trochę syfu się znajduje, postaram się w tygodniu zdjąć zderzak i do tego porządnie zabrać. Nurtuje mnie temat obrotów wentylatora, próbowałem w jakiś sposób ocenić ich pracę, ale do końca nie wiem jak sprawdzić te zakresy, jestem w stanie to odczytać z Vcdsa, czy po prostu ocenić na oko, jeżeli tak to w jaki sposób - kiedy powinno się załączyć na drugi tryb?