Strona 1 z 1

Klimatyzacja nie startuje

: czw maja 18, 2017 12:33
autor: gm_zary
Witam, od kilku dni jestem posiadaczem VW GOLF PLUS 1,6 mam problem z niezałączającą się klimatyzacją.
Auto kupione od handlarza który standardowo mówił że trzeba tylko "nabić" i będzie chłodzić
Byłem dziś rano u mechanika podłączył auto pod kompa w klima-troniku żadnych błędów nie ma, odessał czynnik jest go 470g (mówił że w normie) Ciśnienie które pokazuje VCDS 7 atm (po włączeniu nie rośnie) koło pasowe się kręci sprzęgło nie jest zerwane (na wolnych obrotach VCDS pokazuje obroty kompresora 1000)
Po włączeniu na desce klimy silnik podnosi obroty z 600 na 800, nie włączają się wentylatory,
Mechanik nie miał czasu na dalszą diagnostykę skasował mnie 100zł powiedział żebym przyjechał za dwa tygodnie :?
Mam w robocie kumpla z VCDS-em, może mi go podłączyć za free i posprawdzać.
Czytałem na forum o możliwych przyczynach i tu mam pytania:
- jak zdiagnozować usterkę zaworu sterującego sprężarką
- jak zdiagnozować czujniki ciśnienia
- czy VCDS-em można wymusić włączenie wentylatorów
- jak i czy można VCDS-em sprawdzić sprawność samego kompresora

Ewentualnie co jeszcze mogę samodzielnie sprawdzić.
Nie chciał bym się dać naciąć na bezsensowne wymiany wszystkiego po koleji.


Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Memek

Klimatyzacja nie startuje

: czw maja 18, 2017 16:35
autor: gajdek419
Sprawdz czy wraz z obracajacym sie kołem spręzarki kręci się również i wałek. Golf ma spręzarkę ze sprzęgłem przeciązeniowym / zrywalnym i od tego najłatwiej zacząć szukać.
Jeżeli masz pewnosc, ze wałek sprzęgielko nie jest zerwane to w VCDS sprawdz sygnał sterujacy kompresorem (elektrozaworem).
Jezeli zawór elektrycznie jest sprawny to z dużą doza prawdopodobieństwa jest uszkodozny mechanicznie lub/i sprężarka zużyła się wewnątrz (wałek nie jest w stanie wzbudzić spręzarki)

Klimatyzacja nie startuje

: pt maja 26, 2017 07:51
autor: gm_zary
Witam, informacyjnie sprawcą całego zamieszania okazał się zawór sterujący sprężarką.
Dziękuje koledze gajdek41 za pomoc w diagnostyce.

Wymiany dokonałem sam, aby wymienić ten zawór trzeba odessać czynnik ,odpinamy wtyczkę z zaworu, ściągamy pierścień segera i zawór mamy wyjęty. Składamy w odwrotnej kolejności.
Miałem wątpliwości odnośnie samego wyjmowania zaworu z korpusu sprężarki, w końcu siedział tam kilka lat w aluminium. Przez dwa dni przed robotą podlewałem go WD40 wyszedł bez problemu.
Operacje najlepiej wykonać na kanale wtedy mamy lepsze dojście do segera.

Pozdrawiam
Memek