Strona 1 z 1

Klima nie działa w ciepłe dni.

: czw mar 30, 2017 20:20
autor: KoguT
Panowie pacjent Golf MK4 1.9 TDI z manualną klimą.

Problem jest taki że w chłodniejsze dni klima działa aż miło. Ale gdy temperatura powietrza dochodzi mniej więcej do 20*C klima się nie załącza.
Gdzie szukać przyczyny?
Czynnik i ciśnienie w układzie ok.

Klima nie działa w ciepłe dni.

: czw mar 30, 2017 20:46
autor: grg474
hmm - zawór rozprężny lub sprawdzić jakie cisnienie daje kompresor

Klima nie działa w ciepłe dni.

: pt mar 31, 2017 07:15
autor: radekrp90
Pisząc "klima się nie załącza" masz na myśli brak pracy kompresora i wentylatorów czy to, że nie ma efektu chłodzenia.

Kiedy sprawdzany był układ i ilość czynnika, ciśnienia?
Diagnostyka układu bez podania ciśnień to tylko wróżby.

Klima nie działa w ciepłe dni.

: pt mar 31, 2017 14:15
autor: KoguT
Nie uruchamia się kompresor, wentylatory i nie chłodzi.
W chłodniejsze dni poniżej 20*C działa wszystko bez problemu - klina uruchamia się.
Klima nabita teraz na wiosnę. Przed nabiciem na starym czynniku bylo to samo.

Klima nie działa w ciepłe dni.

: pt mar 31, 2017 17:45
autor: radekrp90
Jaki rocznik auta?

Klima nie działa w ciepłe dni.

: pn kwie 03, 2017 08:52
autor: KoguT
2000

Klima nie działa w ciepłe dni.

: pn kwie 03, 2017 11:43
autor: radekrp90
To w Twoim przypadku wchodzi w grę tylko sprawdzenie układu na zegarach (jest tam czujnik zamiast przełącznika ciśnieniowego).

Obstawiam uszkodzony czujnik (ostatni zamiennik ma numer: 5K0959126, oryginał już nie produkowany: 1J0959126). Wymienić można bez spuszczania czynnika - jest tam zaworek. Warto tylko wymienić przy tym o-ring na nowy (8E0260749; wymiar: 10,8x1,82). Działanie czujnika można sprawdzić VAG-iem (nawet jeśli nie ma Climatronic) wchodząc w "Engine", grupa 57, 4-ta wartość w procentach (tak powinno być w/g danych na WorskshopManuals).

http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... trol_unit/

Wartości w spoczynku:
- 5% - pusty układ
- 20%-25% - układ pełny (dla 20*C-30*C)
- 90% - uszkodzony czujnik

Można też sprawdzić "ręcznie" oscyloskopem, podpinając się pod wtyczkę sterownika wentylatorów (14-pinowa) pin 2, a drugim końcem do masy.
http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... .a.g_1767/