Witam!
Żeby nie było, to już co nieco poczytałem o tym problemie i już wiem, że chodzi prawdopodobnie o sterowanie klapą regulującą mieszanie powietrza ciepłego i zimnego. Pytanie tylko, czy nie może to być jakaś kwestia bardziej elektroniczna niż mechaniczna i nie da się czegoś z tym zrobić za pomocą VAG-a? Tzn czy można coś np zaadaptować, bądź chociaż sprawdzić, żeby na darmo pół auta nie rozebrać.
Generalnie auto mam od roku i zawsze był problem z regulacją ogrzewania. Miałem wrażenie że cały zakres regulacji był na 2-3mm zakresu pracy pokrętła, ale ponieważ co chwila coś musiałem przestawiać, to doszedłem do wniosku, że regulacja jest chyba złudna a ja dostrajając po prostu otwieram i zamykam zawór przez który przepływa płyn do nagrzewnicy
Jeśli chciałbym coś z tym zrobić i jak w końcu się poprawi pogoda to co mam najpierw sprawdzić? Może to jakiś problem z pokrętłem i/albo z zablokowaną klapą i/albo z modułem sterującym?
Ogólnie to nie wiem czy dobrze zakładam, ale schemat działania ogrzewania w Fabii wyobrażam sobie tak, że na dolocie jest klapa mieszająca ciepłe powietrze z nagrzewnicy i zimne z klimy a nagrzewnica ma zawór otwierany jeśli pokrętło temperatury jest w innej pozycji niż na minimum (przy pokrętle na minimum nagrzewnica powinna być zawsze zimna)?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie jak się za to zabrać.
Pozdrawiam wszystkich, a w szczególności zwolenników rozwiązań ogrzewania na pokrętle połączonym z zaworkiem za pomocą linki
A, jeszcze jedno - gdzie znajdę rezystor/opornicę dmuchawy (na 1szym biegu mi nie działa)?
Fabia 2003 Comfort - grzeje mocno albo wcale
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Fabia 2003 Comfort - grzeje mocno albo wcale
hmm jak dobrze kojarzę to w fabii nie działa to na zasadzie zaworka sterowanego linką tylko na zasadzie klapki przestawiającej przelot powietrza przez nagrzewniczkę i omijając ją . Sterowanie jest za pośrednictwem cięgieł giętkich, które przekazują obrotowo ruch pokrętła.
Zamontowanie cięgna giętkiego nastawnika klapy temperatury
– Cięgno giętkie osadzić w nastawniku klapy temperatury i doprowadzić do zaczepienia.
– Nastawnik klapy temperatury obrócić cięgnem do oporu w prawo.
– Pokrętło temperatury w regulatorze ogrzewania przekręcić do oporu w lewo „na zimno“.
– W tym położeniu cięgno giętkie włożyć w regulator ogrzewania i zaczepić je.
– Sprawdzić, czy pokrętło temperatury można bez przeszkód obracać od położenia „zimno“ do położenia „ciepło“.
Natomiast jeśli to jest z klimatyzacją to działa to siłownikiem elektrycznym
10 - Potencjometr pokrętła wyboru temperatury -G267 -
regulacja temperatury wnętrza w zakresie od 16 do 31°C
przekręcenie pokrętła do oporu w prawo lub lewo powoduje wyłączenie regulacji temperatury (klapa temperatury jest całkowicie otwarta lub zamknięta)
gdy temperatura zewnętrzna jest wyższa od nastawionej temperatury wnętrza, trzeba włączyć klimatyzację
Rezystor dmuchowy znajdziesz obok wentylatora
Zamontowanie cięgna giętkiego nastawnika klapy temperatury
– Cięgno giętkie osadzić w nastawniku klapy temperatury i doprowadzić do zaczepienia.
– Nastawnik klapy temperatury obrócić cięgnem do oporu w prawo.
– Pokrętło temperatury w regulatorze ogrzewania przekręcić do oporu w lewo „na zimno“.
– W tym położeniu cięgno giętkie włożyć w regulator ogrzewania i zaczepić je.
– Sprawdzić, czy pokrętło temperatury można bez przeszkód obracać od położenia „zimno“ do położenia „ciepło“.
Natomiast jeśli to jest z klimatyzacją to działa to siłownikiem elektrycznym
10 - Potencjometr pokrętła wyboru temperatury -G267 -
regulacja temperatury wnętrza w zakresie od 16 do 31°C
przekręcenie pokrętła do oporu w prawo lub lewo powoduje wyłączenie regulacji temperatury (klapa temperatury jest całkowicie otwarta lub zamknięta)
gdy temperatura zewnętrzna jest wyższa od nastawionej temperatury wnętrza, trzeba włączyć klimatyzację
Rezystor dmuchowy znajdziesz obok wentylatora
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Fabia 2003 Comfort - grzeje mocno albo wcale
grg474, fabia z klimą... czyli sterowanie elektryczne. Pewnie jakiś czujnik temperatury w kabinie i na zewnątrz i sterownik dobiera otwarcie klapy wg zadanej temperatury na pokrętle. Wszystko fajnie, komfortowo itp, ale jak się spieprzy to wiadomo
Od czego zacząć? Co sprawdzić? Co potencjalnie kupić? Ten silniczek to się regeneruje, kupuje nowy, używany? Może jakiś fotoporadnik konkretny, najlepiej taki w którym nie trzeba rozbierać połowy samochodu....
Dzięki i pozdrawiam
Od czego zacząć? Co sprawdzić? Co potencjalnie kupić? Ten silniczek to się regeneruje, kupuje nowy, używany? Może jakiś fotoporadnik konkretny, najlepiej taki w którym nie trzeba rozbierać połowy samochodu....
Dzięki i pozdrawiam
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Fabia 2003 Comfort - grzeje mocno albo wcale
Kurde, wymieniłem dzisiaj rezystor i nie wiadomo czemu nagle regulacja ciepło/zimno działa jak powinna... Nie wiem czy się cieszyć czy czekać aż znów przestanie funkcjonować prawidłowo. To ma w ogóle jakiś związek? A może tam idą jakieś przewody, czujnik temperatury za coś odpowiedzialny i przypadkiem coś ruszyłem?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości