Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
Witam,
MK4 TDI AGR, klima manualna.
Witam,
Rok temu kupiłem auto. Wiedziałem, że klima nie miała czynnika, teoretycznie była nieszczelna, ale z działającą sprężarką. Nie robiłem z tym nic przez rok. Tydzień temu podjechałem do serwisu klimatyzacji u siebie w mieście z objawami, które przedstawiłem wyżej. Nieszczelności ponoć nie było, a za dużo oleju w klimatyzacji i zapchany filtr osuszacza. Czynnik został uzupełniony klima chłodzi bez zarzutu.
Problem jest natomiast wyraźnie słyszalny na filmie i pojawił się on w piątek.
Dodam, że jak odebrałem auto, to przejechałem na klimie ponad 100 km i tego dźwięku nie było (na dworze było ok. 18-20 stopni), w piątek było już ciut cieplej i wtedy się właśnie pojawił. Do tego już przy nagrzanym aucie w takich właśnie temperaturach i przy jeździe w mieście jak wentylatory wejdą na 2 bieg (chyba) auto wpada w rezonans, odczucie jest takie jakby palił na 3 gary, ale pali oczywiście normalnie. Myślałem, że to problem z wentylatorem, ale jak dochodzi do tego ten dźwięk to już nie wiem. To telepnięcie jest tak jakby wtedy kiedy pasek klinowy zrobi pełny obieg, bo widzę po oznaczeniu paska. Ani objaw wycia, ani objaw drżenia auta nie występują na nierozgrzanym silniku. A nawet i na rozgrzanym przy wyższych obrotach raczej tego nie ma, ale jak widać na filmie tylko przy włączonej klimie się pojawia.
Spotkał się ktoś z czymś takim ?
Dzięki i pozdrawiam
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SJw9b-3 ... e=youtu.be[/youtube]
MK4 TDI AGR, klima manualna.
Witam,
Rok temu kupiłem auto. Wiedziałem, że klima nie miała czynnika, teoretycznie była nieszczelna, ale z działającą sprężarką. Nie robiłem z tym nic przez rok. Tydzień temu podjechałem do serwisu klimatyzacji u siebie w mieście z objawami, które przedstawiłem wyżej. Nieszczelności ponoć nie było, a za dużo oleju w klimatyzacji i zapchany filtr osuszacza. Czynnik został uzupełniony klima chłodzi bez zarzutu.
Problem jest natomiast wyraźnie słyszalny na filmie i pojawił się on w piątek.
Dodam, że jak odebrałem auto, to przejechałem na klimie ponad 100 km i tego dźwięku nie było (na dworze było ok. 18-20 stopni), w piątek było już ciut cieplej i wtedy się właśnie pojawił. Do tego już przy nagrzanym aucie w takich właśnie temperaturach i przy jeździe w mieście jak wentylatory wejdą na 2 bieg (chyba) auto wpada w rezonans, odczucie jest takie jakby palił na 3 gary, ale pali oczywiście normalnie. Myślałem, że to problem z wentylatorem, ale jak dochodzi do tego ten dźwięk to już nie wiem. To telepnięcie jest tak jakby wtedy kiedy pasek klinowy zrobi pełny obieg, bo widzę po oznaczeniu paska. Ani objaw wycia, ani objaw drżenia auta nie występują na nierozgrzanym silniku. A nawet i na rozgrzanym przy wyższych obrotach raczej tego nie ma, ale jak widać na filmie tylko przy włączonej klimie się pojawia.
Spotkał się ktoś z czymś takim ?
Dzięki i pozdrawiam
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SJw9b-3 ... e=youtu.be[/youtube]
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
r3nzoll, sprawdź kolego stan sprzęgiełka na alternatorze bo prawdopodobnie się już zaciera i w momencie załączenia klimy dostaje obciążenia i zaczyna wyć .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
dzięki kolego dużo by wskazywało, że to może być to... choć nie wiem czemu dopiero wtedy gdy auto się rozgrzeje. Czasem też na drugim biegu mam przy 1500-1800 obr. odczucie delikatnego szarpnięcia, tak jakby coś się załączyło.
I teraz podstawowe pytanie... Mając do dyspozycji zestaw kluczy i podwórko jestem w stanie to zdiagnozować i ewentualnie wymienić lub wymontować alternator i podrzucić gdzieś żeby założyli mi nowe sprzęgło, a później to poskładać? Pytam, bo nigdy paska nie zmieniałem, więc nie wiem jak dociągnąć napinacz itd. (co nie znaczy, że mam dwie lewe ręce ).
Gość od klimy powiedział, że z jego strony jest wszystko zrobione jak trzeba i też wspomniał o sprzęgle altka.
Poniżej też zdjęcie paska, te dwa ślady od napinacza po środku paska to normalny objaw użytkowania, czy coś już zdążyło mi się przyblokować?
Dzięki i pozdrawiam
I teraz podstawowe pytanie... Mając do dyspozycji zestaw kluczy i podwórko jestem w stanie to zdiagnozować i ewentualnie wymienić lub wymontować alternator i podrzucić gdzieś żeby założyli mi nowe sprzęgło, a później to poskładać? Pytam, bo nigdy paska nie zmieniałem, więc nie wiem jak dociągnąć napinacz itd. (co nie znaczy, że mam dwie lewe ręce ).
Gość od klimy powiedział, że z jego strony jest wszystko zrobione jak trzeba i też wspomniał o sprzęgle altka.
Poniżej też zdjęcie paska, te dwa ślady od napinacza po środku paska to normalny objaw użytkowania, czy coś już zdążyło mi się przyblokować?
Dzięki i pozdrawiam
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
r3nzoll, najlepszą opcją na sprawdzenie danych elementów jest zdjęcie paska (klucz 13 lub 15 i na napinaczu jest specjalny ząbek za który łapie się kluczem i luzuje napinacz) le dwa pasy wytarte są od koła napinacza także to normalne ,co do sprzęgiełka to podjedź do gości co naprawiają alternatory i poproś o weryfikację sprzęgiełka i ewentualną wymianę jeśli będzie uszkodzone .ok bo i tak sam tego nie wymienisz bez specjalnego klucza .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
To jest wina zaworu rozprężnego. Miałem identycznie. Założyłem nowy zawór (już nawet nie wiem po co) i tak zaczęło wyć. Zawór firmy Termotec,psia jego mać... Założyłem stary,oryginalny i wycie znikło.
Czynnik do odessania i heja,jedziesz z wymianą. Pewnie wydajność klimy też spada.
Jak zacznie wyć,przyłóż łapsko do zaworu lub plastikowej puszki wokół niego. Zapewne będzie drgać z dużą częstotliwością. Druga osoba niech w tym momencie wyłączy silnik,a powinieneś go jeszcze słyszeć wyraźnie przez 2-3 sekundy (choć nie koniecznie).
Czynnik do odessania i heja,jedziesz z wymianą. Pewnie wydajność klimy też spada.
Jak zacznie wyć,przyłóż łapsko do zaworu lub plastikowej puszki wokół niego. Zapewne będzie drgać z dużą częstotliwością. Druga osoba niech w tym momencie wyłączy silnik,a powinieneś go jeszcze słyszeć wyraźnie przez 2-3 sekundy (choć nie koniecznie).
Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
Dzięki za wszelkie wskazówki Panowie.
Co do klimy to na razie chłodzi w porządku, gość od klimy stwierdził, że z jego strony jest wszystko w porządku i mam szukać przyczyny gdzie indziej, np właśnie w sprzęgle alternatora, zawór rozprężny jest prawdopodobnie oryginalny, w każdym razie zanim kupiłem auto od kumpla to przez dwa lata takiego dźwięku nie uświadczył, a i zaworu nie zmieniał również. I tak jak wspominałem, ten dźwięk pojawia się od czasu do czasu. nie jestem w stanie wywołać go od ręki, żeby pokazać.
Btw. to normalne, ze z okolic lewego reflektora albo sprężarki słychać w rurkach jeszcze taki świst, który wygasa powoli wygasa, tak do 5-8 minut po wyłączeniu auta?
Sęk w tym, że w niedzielę wyjeżdżam i jeśli coś tam czasem będzie sobie wyć to ja to przeżyje, co innego jeśli ma się coś przez to uszkodzić.
Wracając co sprzęgła altka i jego diagnostyki... gdzieś jeszcze wyczytałem, że wirnik alternatora po wyłączeniu auta powinien jeszcze zrobić kilka obrotów, a jak zatrzymuje się od razu znaczy, że sprzęgło zatarte, czy to prawda? U mnie zatrzymuje się praktycznie od razu, co widać na filmie:
Dodam jeszcze tylko, że napinacz (ten z amorkiem) sobie trochę skacze, nie są to jakieś wielkie skoki, ale widoczne gołym okiem, w razie czego mogę nagrać
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vFl2vXf ... e=youtu.be[/youtube]
Co do klimy to na razie chłodzi w porządku, gość od klimy stwierdził, że z jego strony jest wszystko w porządku i mam szukać przyczyny gdzie indziej, np właśnie w sprzęgle alternatora, zawór rozprężny jest prawdopodobnie oryginalny, w każdym razie zanim kupiłem auto od kumpla to przez dwa lata takiego dźwięku nie uświadczył, a i zaworu nie zmieniał również. I tak jak wspominałem, ten dźwięk pojawia się od czasu do czasu. nie jestem w stanie wywołać go od ręki, żeby pokazać.
Btw. to normalne, ze z okolic lewego reflektora albo sprężarki słychać w rurkach jeszcze taki świst, który wygasa powoli wygasa, tak do 5-8 minut po wyłączeniu auta?
Sęk w tym, że w niedzielę wyjeżdżam i jeśli coś tam czasem będzie sobie wyć to ja to przeżyje, co innego jeśli ma się coś przez to uszkodzić.
Wracając co sprzęgła altka i jego diagnostyki... gdzieś jeszcze wyczytałem, że wirnik alternatora po wyłączeniu auta powinien jeszcze zrobić kilka obrotów, a jak zatrzymuje się od razu znaczy, że sprzęgło zatarte, czy to prawda? U mnie zatrzymuje się praktycznie od razu, co widać na filmie:
Dodam jeszcze tylko, że napinacz (ten z amorkiem) sobie trochę skacze, nie są to jakieś wielkie skoki, ale widoczne gołym okiem, w razie czego mogę nagrać
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vFl2vXf ... e=youtu.be[/youtube]
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
Tak,darza się taki świst/syczenie.r3nzoll pisze:to normalne, ze z okolic lewego reflektora albo sprężarki słychać w rurkach jeszcze taki świst, który wygasa powoli wygasa, tak do 5-8 minut po wyłączeniu auta?
Nie prawda. Bujda na resorach.r3nzoll pisze: gdzieś jeszcze wyczytałem, że wirnik alternatora po wyłączeniu auta powinien jeszcze zrobić kilka obrotów, a jak zatrzymuje się od razu znaczy, że sprzęgło zatarte, czy to prawda?
Wiele rzeczy możesz nagrywać,możesz szukać i szukać. Napisałem Ci,co odpowiada za to wycie,a Ty zrobisz jak uważasz.r3nzoll pisze:Dodam jeszcze tylko, że napinacz (ten z amorkiem) sobie trochę skacze, nie są to jakieś wielkie skoki, ale widoczne gołym okiem
Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
To gość od klimy zamiast mi pomóc w temacie, to mnie olał Tak to widzę
Powiedz mi tylko, czy oprócz "walorów" dźwiękowych grozi to jeszcze czymś? Chciałbym wiedzieć, czy gdybym nie wyrobił się z jego wymianą, to czy mogę spokojnie jechać w trasę
I dzięki za pomoc, biorę wszelkie porady pod uwagę.
Pozdrawiam
Powiedz mi tylko, czy oprócz "walorów" dźwiękowych grozi to jeszcze czymś? Chciałbym wiedzieć, czy gdybym nie wyrobił się z jego wymianą, to czy mogę spokojnie jechać w trasę
I dzięki za pomoc, biorę wszelkie porady pod uwagę.
Pozdrawiam
Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
Sprzęgło sprawdza się "ręcznie" po demontażu paska - kręcisz ręką w przeciwne kierunki dość energicznie i szybko. Wyczujesz czy sprzęgło puszcza w jedną stronę (przeciwną do obrotów silnika) czy trzyma stale.
Syczenie po uruchomieniu jest normalne (szczególnie przy wysokich temperaturach zewnętrznych) - to efekt parowania czynnika i jego szybkiego przepływu przez dyszę.
Moim zdaniem to układ napędowy lub wentylatory.
Syczenie po uruchomieniu jest normalne (szczególnie przy wysokich temperaturach zewnętrznych) - to efekt parowania czynnika i jego szybkiego przepływu przez dyszę.
Moim zdaniem to układ napędowy lub wentylatory.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: Klima wyje, tydzien od napełnienia - film
Michał_1977 pisze:To jest wina zaworu rozprężnego. Miałem identycznie. Założyłem nowy zawór (już nawet nie wiem po co) i tak zaczęło wyć. Zawór firmy Termotec,psia jego mać... Założyłem stary,oryginalny i wycie znikło.
Czynnik do odessania i heja,jedziesz z wymianą. Pewnie wydajność klimy też spada.
Jak zacznie wyć,przyłóż łapsko do zaworu lub plastikowej puszki wokół niego. Zapewne będzie drgać z dużą częstotliwością. Druga osoba niech w tym momencie wyłączy silnik,a powinieneś go jeszcze słyszeć wyraźnie przez 2-3 sekundy (choć nie koniecznie).
Michał, jest tak jak mówiłeś. Nie miałem kiedy wcześniej sprawdzić, ale teraz nadeszły gorące dni i kiedy wycie się pojawiło udało mi się dotknąć plastikowej puchy, w której jest zawór rozprężny i w momentach kiedy wyje, zawór i to co z niego wychodzi wibruje
Czy to jest zawór ori to nie wiem, bo nie zdjąłem jeszcze puchy, ale wygląda na to, że trzeba będzie go wymienić.
Pozdrawiam
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości